Wydział Inwestycji Miejskich szczecińskiego magistratu dysponuje już gotowym projektem przedłużenia linii tramwajowej ulicą Ku Słońcu pod rogatki miasta do wysokości Centrum Handlowego Ster. Częścią dokumentacji są wizualizacje nowego odcinka z nową pętlą pośrodku drogi krajowej w kierunku granicy przed wjazdem do Mierzyna.
W połowie lipca 2015 r. miasto zleciło wykonanie dokumentacji projektowej nowego odcinka torowiska do CH Ster z budową nowej pętli autobusowo-tramwajowej poznańskiej spółce Biuro Projektów Komunikacyjnych. Koszt ponad 1 mln 792 tys. zł. Koszt samej inwestycji (długość dwutorowej linii tramwajowej wyniosłaby 2,6 km), której realizacja miałaby nastąpić do 2020 r., oszacowany został na 30 mln 916 tys. zł.
W kwietniu tego roku zakończyły się wyjątkowo burzliwe konsultacje społeczne tej inwestycji. Ostatnia ich runda przyciągnęła tłumy. Do lobby wspierającego pomysł dołączyli mieszkańcy, radni gminy Dobra i pobliskiego sołectwa Mierzyn. Dyskusja trwała prawie cztery godziny. Od minionej jesieni do wiosny jak bumerang wracały pytania, co z zielenią, ile drzew pójdzie pod topór, jakie nasadzenia i w jakiej liczbie będą w zamian za wycinki starych, potężnych drzew. Gdzie powstaną przejścia dla pieszych i dlaczego tam? Co z dojazdami, dojściami do posesji, poboczami? Czy i gdzie powstaną parkingi i co z inwestycją w kontekście nowego ronda przy ul. Ku Słońcu, będącej częścią drogi krajowej, które GDDKiA ma w planach, ale nie wcześniej niż po 2023 roku? ©℗
Więcej w środowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 26 lipca 2016 r.
Mirosław WINCONEK
Wizualizacje: Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania