Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Próbują „na Biedronkę”?

Data publikacji: 12 lutego 2018 r. 13:17
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:03
Próbują „na Biedronkę”?
 

Czyżby szykowała się kolejna fala oszustw z wykorzystaniem wizerunku sieci sklepów Biedronka? Dostaliśmy wiadomość od Czytelniczki, która niedawno otrzymała niepokojący telefon.

Zadzwoniła do niej osoba podszywająca się pod konsultanta Jeronimo Martins Polska SA (do której należy sieć sklepów Biedronka). Zapytała, czy nasza Czytelniczka posiada kartę Biedronki. Gdy usłyszała odpowiedź twierdzącą, poinformowała: – wygrała pani bon podarunkowy na kwotę 50 złotych.

I tu pojawił się haczyk. „Konsultant” dodał, że nagroda może zostać zrealizowana tylko na zasadach określonych przez organizatora konkursu. Paczka z artykułami chemicznymi o wartości 180 złotych zostanie przesłana, ale ponieważ odbiorca posiada kartę Biedronki, zapłaci tylko 130 złotych przy odbiorze. 

Klientka nie zgodziła się na taką propozycję, podejrzewając, że w paczce może być towar o znacznie niższej wartości, a nawet paczka może być pusta.

Wiosną ub.r. Jeronimo Martins Polska SA wydał komunikat dotyczący konkursów internetowych i handlu obnośnego. Co prawda nie dotyczy on handlu wysyłkowego, jednak i tak uczula na oszustwa.

„Sieć Biedronka realizuje sprzedaż wyłącznie na terenie swoich placówek, tj. nie prowadzi handlu obnośnego” – czytamy w komunikacie. – „Oznacza to, że osoby świadczące handel obnośny, a powołujące się na Biedronkę, nie są przedstawicielami naszej sieci oraz nie realizują sprzedaży na zlecenie lub w uzgodnieniu z Jeronimo Martins Polska S.A.”.

Nasza czytelniczka zwróciła uwagę, że przy zakładaniu karty Biedronki podała numer komórkowy, a podejrzany konsultant zadzwonił na numer stacjonarny.

W internecie opinie na temat numeru, z którego zostało wykonane połączenie, są negatywne. Stopień bezpieczeństwa numeru oceniany jest jako „niezaufany” (www.ktodzwonił.net).

„Nękają i kłamliwie wmawiają, że kilka miesięcy wcześniej uzupełniona została ankieta konkursowa w sieci sklepów należącej do Jeronimo Martins, po czym próbują wmówić wygraną na promocję na zakup produktów piorących” – czytamy w sieci. Treść pozostałych opinii jest w podobnym tonie. ©℗

(KaNa)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

biedra
2018-02-13 06:48:25
Jasne, jak powiedzą, że dają świeżaki za darmo, to się znajdą naiwniacy.
Bi
2018-02-12 14:24:20
Pewnie jakieś chciał durnie się znajdą.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA