Środa, 15 października 2025 r. 
REKLAMA

Priorytet niezmiennie mglisty

Data publikacji: 25 grudnia 2015 r. 20:56
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:38
Priorytet niezmiennie mglisty
 

Na których z zatłoczonych regularnie jezdniach ulic w Szczecinie powinny pojawić się pasy ruchu przeznaczone wyłącznie dla autobusów komunikacji miejskiej? Miały być konkrety, a wszystko wciąż kręci się wokół ledwie zapowiedzi analiz przez urzędników szczecińskiego magistratu i ZDiTM. Dlatego radni komisji gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska rady miasta zażądali, by do połowy stycznia 2016 r. sporządzili harmonogram takich zmian z listą miejsc, gdzie i do kiedy buspasy zostaną wreszcie wytyczone. 

REKLAMA

W miniony wtorek radni podsumowali wyjazdowe posiedzenie sprzed dwóch tygodni. Wtedy przejechali się autobusem po tych rewirach tras komunikacyjnych w mieście, które najbardziej się korkują. Urzędnicy mieli przygotować informację o kalendarzu działań. Wszystko po to, by ustalić miejsca i co zrobić, by poruszanie się miejskimi autobusami zaczęło być realną alternatywą i zachętą do rezygnacji z codziennych podróży prywatnym samochodem.

- Ten priorytet dla komunikacji zbiorowej pozostaje niestety wciąż mglisty - nie krył rozczarowania, Marek Duklanowski, przewodniczący komisji, kiedy Marcin Charęza, kierownik referatu ds. organizacji ruchu w wydziale gospodarki komunalnej magistratu, stwierdził, że propozycjom, które dotąd padły, urzędnicy dopiero się przyglądają i je przeanalizują. ©℗

Więcej w magazynowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

Ul. Staszica ma być pierwszą z eksperymentalnie na buspas urządzonym prawym pasem jezdni w kierunku ronda Giedroycia. Czasowa zmiana organizacji ruchu miałaby zacząć obowiązywać za co najmniej trzy miesiące. ZDiTM szykuje też wydłużenie buspasa przez pl. Zwycięstwa do Bramy Portowej.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

REKLAMA

Komentarze

yak2k
2015-12-27 12:15:37
bez sensu

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA