Najprawdopodobniej od marca przyszłego roku w Barlinku będzie możliwość zdawania egzaminu na prawo jazdy. Z inicjatywą utworzenia oddziału terenowego Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Szczecinie wystąpiły jego władze. Ostateczną decyzję muszą jeszcze podjąć radni sejmiku województwa zachodniopomorskiego. Zanim jednak do tego dojdzie o szczegółach przedsięwzięcia dyskutowano podczas sesji Rady Powiatu myśliborskiego.
– Uważam, że jest to cenna inicjatywa, aby w naszym powiecie powstała filia WORD, która pozwoli na to, żeby mieszkańcy naszego powiatu, i nie tylko, nie musieli dojeżdżać do Gorzowa Wielkopolskiego, aby tam zdawać egzaminy – mówił radny Arkadiusz Mazepa. – Zyska na tym powiat, a najbardziej Barlinek.
Wątpliwości radnego Mazepy wzbudziły natomiast zapisy umowy, na podstawie której powiat myśliborski udostępni pomieszczenia WORD na sale egzaminacyjne. Miałyby się one znajdować w budynku należącym do powiatu, w którym obecnie mieści się m.in. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna na ulicy Szosowej. Zarówno ten budynek, jak i działająca obok niego szkoła ponadgimnazjalna, są obiektami powiatu. Mazepa pytał także o środki finansowe, jaki musi wyłożyć powiat na powstanie filii WORD. Chciał wiedzieć, czy to WORD ze swoich pieniędzy przygotuje sale i plac manewrowy.
Więcej w poniedziałkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 14 listopada 2016 r.
J. SŁOMKA
Fot. R.STACHNIK (arch.)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
banszuc
2016-11-18 22:14:38
Skandal i to przez duże S.
Panie Mazepa sranie w banie, mydlisz oczy takim pierdzieleniem.
Dla mnie sprawa jest prosta. Monopolista i krwiopijca WORD Szczecin jest tak zachłanny i pazerny że zakłada filię która będzie generować dochody z osób potencjalnie zdających w Gorzowie. Podobna sytuacja prawdopodobnie ma mieć miejsce w Szczecinku. Tu ludziska zdają w Pile i Koszalinie. Ciekawe czy otwieranie filii na krańcach województwa nie ma temu właśnie służyć.
W Radio Szczecin podano, że w WORD dziennie przystępuje do egzaminu około 150 osób, zdaje 30% czyli około 50. 100-ka ludzików to tylko dostawcy kasy. Policzmy średnio (statystycznie) egzamin teoria i praktyka to koszt 170 zł x 150 osób to mamy dziennie około 25 500 zł to x 20 dni pracujących mamy 510 000 zł miesięcznie i pozwólmy sobie x 12 miesięcy mamy uwaga!!! 6 120 000 ZŁ!!
Czy to mały tort? i ważne z tych 6 120 000 tylko 1/3 zda pozytywnie. 2/3 przyjdzie ponownie i ponownie zostawia kasę. Biznes "perpetum mobile". Pomyślany idealnie. Mając własny biznes trzeba być dobrym menagerem aby firma miała ruch w biznesie. Tu tak się właśnie dzieje. Szkoda słów.
PS. Jedyny plus dla kandydatów na kierowców, że jeśli w Szczecinie próbował i nie dał rady, to jadąc na "wieś" zda bez problemu
ckm
2016-11-14 21:43:03
fajnie, że można będzie zdawać w takiej 'dziurze'.
Może dlatego
2016-11-14 18:41:16
Mateusz, z Barlinka jest znacznie dalej do Szczecina (ok. 100 km) niż ze Stargardu (ok. 45 km) i łatwiej dojechać. Tym np. da się to wytłumaczyć.
Logiczność wg WORD-u
2016-11-14 18:13:08
Rozumiem lobby J.Falińskiego na rzecz Barlinka bo z Barlinka pochodzi. Ale z małego Barlinka do Gorzowa jest 30 km, do Szczecina 60 km a z TROCHE większego Świnoujcia do Szczecina jest 120 km plus przeprawa promowa. Czy to lobby jest logiczne?
Mateusz2292
2016-11-14 12:33:39
Ciekawe dlaczego wcześniej odrzucono fakt, że WORD Szczecin nie chciał by filia powstała w Stargardzie ?
Prawo
2016-11-14 09:10:10
Brawo. Województwo jest tak duże, że jeden ośrodek to za mało. Ranga Barlinka będzie większa, a wyjazd do Szczecina nie będzie barierę przy zdobywaniu uprawnień.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.