Poniedziałek, 28 lipca 2025 r. 
REKLAMA

Ponad 177 mln na transport publiczny w Szczecinie

Data publikacji: 28 lipca 2025 r. 15:30
Ostatnia aktualizacja: 28 lipca 2025 r. 22:01
Ponad 177 mln na transport publiczny w Szczecinie
O unijnych pieniądzach mówili w poniedziałek w szczecińskim magistracie (od lewej) sekretarze stanu w Ministerstwie Infrastruktury Stanisław Bukowiec i Arkadiusz Marchewka, zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Joanna Lech i podsekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej Monika Sikora. Fot. Alan Sasinowski  

Do kasy Szczecina wpłynie ponad 177 mln zł z funduszy europejskich - to pieniądze na modernizację torowisk tramwajowych oraz rodzaj premii za ukończenie przebudowy ulicy Szafera. W poniedziałek w magistracie zastępca prezydenta Piotra Krzystka Marcin Przepiera i dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Joanna Lech podpisali umowę w tej sprawie. 

Miasto dzięki dofinansowaniu przebudowuje obecnie istniejące torowiska w al. Powstańców Wielkopolskich wraz z pętlą Pomorzany. To kontynuacja wcześniejszych inwestycji realizowanych także przy wsparciu z funduszy europejskich w ramach "torowej rewolucji". 

Na 25 mln zł z tych ponad 177 należy spojrzeć jak na bonus za doprowadzenie do końca transformacji ul. Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Sosabowskiego. Jak mówili urzędnicy, to miła niespodzianka, bo zdobycia takich środków w ich planach dotyczących ul. Szafera nie było.  

Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, podkreślał, że tego rodzaju inwestycje służą mieszkańcom - zwiększają komfort podróżowania komunikacją publiczną. A to jedno z ważniejszych zadań, jakie stawiają sobie władze Szczecina. 

- Nadarzyła się okazja i wykorzystaliśmy tę okazję. Te 25 mln Szczecin będzie mógł przeznaczyć na kolejne ważne inwestycje - cieszył się wiceminister. 

- Szczecin to ładne miasto. I to nie jest kurtuazja - stwierdziła Monika Sikora, podsekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. - Pamiętajmy, że transport publiczny to fundament sprawiedliwego, stabilnego, inkluzywnego społeczeństwa. To nie przywilej. To prawo. Warto podkreślić, że te zmiany ułatwiają codzienne funkcjonowanie wszystkim, ale czekają na nie zwłaszcza osoby ze szczególnymi potrzebami, osoby z niepełnosprawnościami, osoby starsze, rodziny, których na własnych pojazd nie stać.©℗

Więcej na ten temat w „Kurierze Szczecińskim” i eKurierze z 29.07.2025 r.

(as)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

kredyt czy darowizna
2025-07-28 21:25:52
nikt tu nie napisał. Jak kredyt to żaden sukces , jak bezzwrotne to sukces , chociaż każdy kumaty wie że nie ma darmowych obiadów.Jak nie zapłaci miast szczecin to zapłacą za to Polacy w postaci podatków.
W/A
2025-07-28 20:36:38
Skoro są pieniądze ekstra to może wreszcie doczekamy się remontów chodników. Wreszcie coś dla pieszych
leszy
2025-07-28 20:05:57
A ja proponuję jeszcze jedną podwyżkę cen biletów, żeby jeszcze bardziej opłacało się jeździć z rodziną taksówkami, niż jakąś komunikacją miejską, na którą trzeba czekać 20 minut. Przecież o to chodzi w komunikacji, prawda? Żeby jeszcze bardziej sparaliżować miasto, a nie przypadkiem zachęcić do zbior-komu. A o tym, że w owej komunikacji przy okazji można się przejechać obiektem muzealnym sprzed 40 lat, nawet z litości już nie powinienem wspominać...
@No PISy dawajta...
2025-07-28 18:50:57
No miałeś rację ... PISy zarzygały wszystko i jeszcze mają roszczenia.... Polski "ŁAT" Kaczelnika doprowadził do zabierania pieniędzy samorządom na rzecz Warszawki, a oni jeszcze pyszczą... To się nazywa OTUMANIĆ SUWERENA i jeszcze napchać własne kieszenie...przy okazji! W myśl zasady : " NO ONI KRADNO, ALE SIE DZIELOOO...."
Czytelnik
2025-07-28 18:11:23
Zapytajcie mieszkańców miasta co sądzą o tej" torowej rewolucji" w mieście a będziecie mieć odpowiedź na temat jakości,na temat wykonawcy na temat wykluczenia komunikacyjnego na długie lata i straty jakie ponoszą mieszkańcy i przedsiębiorcy.Organizacyjnie ta "rewolucja torowa " jest dla miasta porażką i powodem do hańby a nie dumy i piania z zachwytu.
kredyt czy bezwrotne
2025-07-28 17:24:38
do krzystka przez 6 kadencji gdy był vickiem czy teraz prezydentem nie dotarło że najpotrzebniejszą linią tramwajową w mieście jest ulica 26.kwietnia do krzywoustego . jest miejsce od 50 lat czakające na tą linię.Każdy szczecininin wie, że to najbardziej pożadana linia oprócz krzystka i PO rządzące od 3 kadencji.
Czas najwyższy
2025-07-28 17:02:53
Może w końcu wyremontują gruntownie ulice Jasną - brakujący element w tamtejszej części...
Ino już
2025-07-28 17:00:51
Remontować już istniejące ulice i torowiska których ogromna większość jest w opłakanym stanie zamiast budować nowe !!!
niebuszewo
2025-07-28 16:29:43
Stadion pilki kopanej i fabryka wody bezcenne ...
Mirek
2025-07-28 16:29:16
Ciekawe jakie inwestycje. Tramwaje kupujcie
Jak czytam ten
2025-07-28 16:26:30
lewacki bełkot o jakimś inkluzywnym społeczeństwie, albo o rodzinach bez samochodu, to odkładam gazetę. Dobrze, że wypowiedź tej gwiazdy, zbędnego urzędniczego pośrednika w przepływie środków daliście na końcu.
No PISy dawajta...
2025-07-28 16:23:37
Czym to szybko zarzygać co by śmierdziało bo to przecie sukces Donka..., jak żyć ło panie?? Czekamy na przekaz dnia z Nowogrodzkiej?? Coś się stary kejter opóźnia z komentarzem....
Super
2025-07-28 15:50:54
I to jest konkretna kwota.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA