Wtorek, 23 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Półturbina na rondzie Hakena

Data publikacji: 15 maja 2020 r. 13:41
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2020 r. 09:13
Półturbina na rondzie Hakena
 

Z piątku na sobotę (z 15 na 16 maja br.) na rondzie Hakena w Szczecinie wprowadzona zostanie czasowa organizacja ruchu w formie półturbiny. Rozwiązanie to od prawie roku funkcjonuje na rondzie Uniwersyteckim i pl. Grunwaldzkim.

- Analiza ruchu drogowego na tych dwóch skrzyżowaniach półturbinowych, czyli pl. Grunwaldzkim oraz rondzie Uniwersyteckim wykazała zmniejszenie liczby zdarzeń drogowych o około połowę, w porównaniu z tymi samymi okresami badawczymi z lat ubiegłych - podkreśla Paulina Łątka z Centrum Informacji Miasta. - W związku z tym, w nocy z dnia 15 na 16 maja,  planowane jest wprowadzenie podobnej organizacji ruchu na kolejnym rondzie – Hakena.

Oznacza to, że "na tarczy ronda wprowadzone zostaną segregacje pasów z prowadzeniem ich poszczególnych relacji. Natomiast przed rondami nie będzie wskazane jaki pas należy przyjąć w zależności od wybranego przez siebie zjazdu ze skrzyżowania. Pas zewnętrzny (prawy) służyć będzie wyłącznie do skrętu w prawo. Pas centralny (środkowy) do skrętu  w prawo bądź jazdy na wprost i pas wewnętrzny (lewy) wyłącznie do jazdy na wprost po okręgu" - informuje w komunikacie CIM. 

Oznakowanie poziome na rondach wprowadzone zostanie jako czasowe, koloru żółtego. Prace zostaną przeprowadzone przy sprzyjających warunkach atmosferycznych.

- Apelujemy do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności w tym rejonie - mówi Paulina Łątka.

(isz)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

YYYY
2020-05-16 08:36:59
Do XXXX. Gdybyś koleś myślał to byś tych głupot nie pisał.
Swietny pomysł.
2020-05-15 23:20:44
Swietny pomysł z tymi turbinami. Zwiększa przepustowość i zmniejsza prawdopodobieństwo kolizji. Kierowcy muszą uważać na oznakowanie poziome, co niektórych może zaskakiwać i wymaga zwiększenia uwagi.
zzz
2020-05-15 21:42:58
Rondo Uniwersyteckie i Plac Grunwaldzki to porażka. Czas odejść prezydencie. pomysły do bani
xxx
2020-05-15 20:43:11
Krzystek powinien zabrac ze soba tego kolesia i zobaczyc jak to jest zrobione w Polsce. nie musza daleko jechać bo nawet w Koszalinie czy Kołobrzegu wiedzą jak budowac ronda.My możemy pochwalić się organizacją na rondzie Gierosa. a na nowobudowanej Szafera bedziemy mieli 3 ronda na bardzo krotkim odcinku.
Aga
2020-05-15 19:13:16
Ciekawe co za dereń od tylu już lat miesza w ruchu w tym umęczonym krzyskiem mieście. Piotruś dzięki takim piiii, prezydentem już nie będziesz.
Janusz
2020-05-15 18:53:43
Bardzo dobra wiadomość.
Polrondo
2020-05-15 17:58:37
Czy ktoś pomyślał o kierowcach którzy pierwszy raz będą przejazdem w Szczecinie i znajdą się na tych dziwnych polrondach. Ronda powinne być albo turbinowe albo klasyczne a bardzo ważne muszą być jednolite w całym danym mieście bo inaczej to prowadzi do różnych nieporozumień i interpretacji ruchu a w konsekwencji do częstych kolizji i wypadków
PRD
2020-05-15 17:45:55
Przed wjazdem na rondo pół/turbinowe nie powinno być znaku C-12.
kierowca
2020-05-15 16:57:34
te ronda turbinowe to kompletny idiotyzm , tymczasowe tzn. na zawsze.
XXXX
2020-05-15 14:27:03
Półturbina na rondzie ? Niech osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w Szczecinie wyjmą sobie ze łba ćwierćturbinę i zastąpią ją klasycznym rozwiązaniem - mózgiem. Na terenie miasta powinny obowiązywać jednolite przepisy i zasady poruszania się po drogach publicznych. Powoływanie się na jakieś statystyki w przywołaniu Pl Grunwaldzkiego czy ronda Uniwersyteckiego jest niestety mylące. Czy statystyki uwzględniają zdarzenia rejestrowane jako Piłsudskiego, Śląska, JP II, Cukrowa (!!!!!) Południowa? Oczywiście chodzi o punkty styczne. Myślę, że wtedy statystyki zupełnie rozjechałyby się i nawet turbina do kwadratu nie pomoże i nie zastąpi klasycznego myślenia

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA