Położenie stępki pod budowę nowego promu dla Polskiej Żeglugi Baltyckiej nastąpi 23 czerwca 2017 r. Ogłosili to w sobotę (6 maja) w Szczecinie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego - Stoczni Szczecińskiej Andrzej Strzeboński.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, symboliczne rozpoczęcie budowy promu dla PŻB, czyli położenie stępki, miało nastąpić w pierwszej połowie tego roku. Jakiś czas temu mowa była o 8 czerwca, kiedy to w Szczecinie rozpocznie się 5. Międzynarodowy Kongres Morski. W sobotę minister Gróbarczyk podał oficjalny termin.
- Zapraszam na 23 czerwca - mówił na spotkaniu z dziennikarzami przy pochylni Wulkan szczecińskiej stoczni. - Odbędzie się tu nasza mała uroczystość położenia stępki pod budowę promu ro-pax dla PŻB.
Minister wraz z wicemarszałkiem Sejmu Joachimem Brudzińskim, wojewodą zachodniopomorskim Krzysztofem Kozłowskim oraz posłami, radnymi i działaczami Prawa i Sprawiedliwości towarzyszyli prezesowi tej partii Jarosławowi Kaczyńskiemu w wizycie w SPP. Podczas swojego wystąpienia prezes Kaczyński wspomniał o budowie dwóch promów dla PŻB i czterech dla Polskiej Żeglugi Morskiej.
- Promy przynoszą świetne wyniki finansowe - podkreślił M. Gróbarczyk. - Polska Żegluga Bałtycka ponad rok temu była przez naszych poprzedników przeznaczona do sprzedaży, a dziś odnotowuje zyski i jest w stanie własnymi siłami wybudować prom.
Na położenie stępki zapraszał też prezes SPP Andrzej Strzeboński.
- To będzie ważny dzień dla Szczecina i Polski - podkreślił.
(ek)
Fot. Elżbieta KUBOWSKA
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
M.Dem.
2017-05-07 21:32:37
Komentarze ludzi wyrażają ich frustracje, niepokoje, czasem wściekłość, z powodu że to coś nie tak się rozwija. Że upada gospodarka sensowna i jako tako polska. Że upada rozwój nauczania, przy którym moglibyśmy normalnie
dorównać rozwojowi zachodu. Etc. Na korzyść rozwoju czegoś co przeraża. Rozwój przemysłu zbrodni na zwierzętach nie zwalnia tempa. Przemysły szczecińskie tak jak piszą w komentarzach.
Los Śląska, oparty o węgiel czyli coś co już jest w świecie archaiczne, nieznany: jaki pomysl na zastepowalnosc wegla jako podstawy zycia tego rejonu?
Mamy nie byc sfrustrowani?
Stoczniowiec MSRG
2017-05-07 21:19:18
Budowa promów w Szczecinie HAHA
Przecież to szybciej upadnie niż powstanie
Odbudowa Stoczni wiąże się z milionowymi kosztami ale dla PIS-u to jest miesiąc
POWODZENIA w następnej upadłości Stoczni Szczecińskiej
Wawrzek
2017-05-07 15:25:02
Brawo Panie Kaczyński tak trzymać, odbudowa Przemysłu Stoczniowego będzie dobrym początkiem odbudowy polskiej Gospodarki. Należałoby wezwać PO-PSL do zwrotu kapitałów zagrabionych z likwidacji Zachodniopomorskiego Przemysłu i infrastruktury szczególnie Linii kolejowych(Papiernie, Kable, Huta, Cementownia, Hydraulika, Junak i Mechanizmy samochodowe i setki innych nie mówiąc o PGR-ach wyprzedanych Niemcom). To może te Okręty podwodne i nawodne oraz fabryki rakiet i torped do nich- to już tu kiedyś było. Ma pan mój głos bo na pewno nie będę głosował na PO-PASL w obecnym wydaniu te ugrupowania powinny zniknąć za antypolską politykę. To ONI kupili od Unii 8 milionowe, ogromne bezrobocie likwidując Zakłady pracy a Polaków wysyłali za granicę do niewolniczej pracy, która i tak była lepsza jak ta we własnym Państwie.
.....
2017-05-07 10:11:57
Nie odpisywac opłacanym trolom, oni tu sa 24h ,specjalnie zeby robic pranie mózgu ciemnego luda, choc tam nie ma co juz prac zbytnio, NIE KARMIC TROLI !
Olek
2017-05-07 10:10:13
No, lemingi, już czas myśleć o samozagładzie. Głupio jest zdychać za Tuska i jego niemieckie stocznie ale cóż wam innego pozostało?
SromotnikBezwstydny
2017-05-07 09:11:43
"Solidarnośc" wraz z watykańskim krk uczyniła Polskę (i Szczecin) wielką bezrobotną (i bezdomną)!
Teraz , następcy pierwszego garnituru "S" próbują naprawiać tragiczne błędy swych "orłów".
"Reforma szkolnictwa". tworzenie żłobków, przedszkoli itp - to powrót do wzorca
z PRL . Próby uprzemysłowienia i nacjonalizacja firm- to też wzorzec PRL.
Podporządkowanie sejmu i sadownictwa rządzącej partii i władzy wykonawczej, to wzorzec Bieruta...
Rodzi się pytanie , jak w piosence:"Po co nam to było, jeszcze się nie zaczęło a już się skończyło..."
Po co niszczyliście stocznię i przemysł?
Skajper
2017-05-07 08:47:45
A to stocznia jest czymś co ma posiadać państwo? To jest biznes i jeśli ktoś widzi możliwość prowadzenia takiego biznesu, to niech go prowadzi. Państwo ma nie przeszkadzać i ewentualnie w miarę możliwości, pomagać. OK, rozsądne państwo ma/kontroluje jakąś jedną stocznię dla zapewnienia działania swojej flocie.
Ale w Polsce jest kilka działających stoczni, a i państwo też ich kilka ma i to aż w nadmiarze, biorąc pod uwagę potrzeby państwa (których i tak nie realizuje).
cytat z [Szczecin] Przemysł stoczniowy, offshore
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=433477&page=140
Ktośtam
2017-05-07 07:48:13
J A R O S Ł A W !!!
To wszystko dzięki temu, że nie lubi Trójmiasta (kojarzy mu się z Tuskiem).
Jak zaczną budować statki, będzie dla mnie Wielki!!!
ciekaff
2017-05-07 06:18:31
Gdzie można kupić taki prochowiec ??
Max
2017-05-07 04:55:42
Nieistniejaca stocznia wygrala nieistniejacy przetarg na nieistniejacy prom za nieistniejace pieniadze.
Gość
2017-05-07 00:07:31
Stoczniowa wpisanka, Ciekawe, a ilu z tych co sie ponizej wypowiedzialo.... ma faktycznie pojecie o budowie Promow i Statkow na terenie Stoczni ??
Skąd pracownicy
2017-05-06 23:20:25
Mam ważne pytanie skąd będą pracownicy ??? z Ukrainy ? a może z CHRL ?
Zanim zaczną cokolwiek budować to rzucą się jak hieny na świeże mięso, firmy nabiorą zleceń a nie będzie komu pracować za marne stawki ale z pomocą pościągają Ukraińców którzy za pół darmo będą tyrać a jak to nie pomoże to ludzi z Chin ściągną ,może nawet z Korei od Kima :-)
uwierzę jak zobaczę
2017-05-06 22:19:18
Na razie ze strony pisu same kłamstwa
Noname
2017-05-06 21:11:13
Czyli PŻB (spółka skarbu państwa) zamówiła w reaktywowanej Stoczni (spółka skarbu państwa) 2 (słownie dwa) promy (tak mówili). Generalnie bardzo dobrze. Tylko co dalej?? Aby to przedsiębiorstwo się zwróciło i zaczęło przynosić zyski powinno budować rocznie nie mniej niż 12-15 dużych obiektów (30 tys. ton).
czekamy
2017-05-06 20:58:59
czekam na wynik przetargu kto ma robić tą pierwszą sekcję. 62 tony a nie można doprosić się rysunków jak to wygląda../ teraz sekcję trzeba wykonać to jest rozumiem że dokumentacja jest gotowa , materiał , blachy i profile leżą na magazynie. Umowa z wykonawcą podpisana , warunki techniczne konstrukcji czyli standardy wykonania określone , PRS i kontrola jakości zleceniodawcy wie co odbierać finalnie. No i znów dla pracowników monterów , spawaczy ,szlifierzy zostanie 2-3 tygodnie na wykonanie prac . Oczywiście sekcja zostanie wydana do uroczystości pod warunkiem że wpłyną pieniądze za wykonaną pracę. Obecnie słyszę .....kasa pusta. Powodzenia
Kot
2017-05-06 20:41:47
Czyli tak:jeden prom dla PŻB, cztery dla PŻM, a to dopiero początek! Zakładając, że na prototypach zawsze się traci reszty nie trudno się domyśleć. Przy drugiej lub trzeciej jednostce stocznia wyjdzie na zero.....czwarty prom może przynieść minimalny zysk. Ale o opłacalności ekonomicznej chyba nikt dzisiaj nie mówił.
Powinni pogonić
2017-05-06 20:20:09
solidarucha a nie go fetować; jakaś stępka...a gdzie jest polski przemysł - tysiące zakładów, elektrownia atomowa, Jamał 2 ?...
fari
2017-05-06 19:31:21
Może marszałek coś pomoże bo on tylko likfidować potrafi
Szcz.
2017-05-06 19:25:32
proponuję nazwać prom imieniem MV Kaczyński
321
2017-05-06 18:28:25
Jak tam zbiorka kasy na stocznie gdanska przez ojca inkasenta?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.