Wprowadzenie latem 2017 r. strefy „Tempo 30” na szczecińskim Pogodnie miało uspokoić ruch – sprawić, że w najruchliwszym miejscu Pogodna będzie bezpiecznie. Poza tym strefa miała ułatwić poruszanie się po wąskich uliczkach. Obiecywano też, że powstanie więcej miejsc postojowych. Spełniła swoje zadanie? Większość zapytanych przez nas mieszkańców twierdzi, że nie. – Jest gorzej – twierdzą solidarnie.
W Szczecinie istnieje już kilka tzw. stref „Tempo 30”. Nigdzie jednak jej wprowadzenie nie wywołało tak gorącej dyskusji. Większość naszych rozmówców „generalnie” jest za: wszyscy bowiem mają nadzieję, że ruch w tym rejonie rzeczywiście się nieco uspokoi. Że będzie bezpieczniej. Ale kiedy zaczynamy mówić o szczegółach, podkreślają, że strefa jest nie do końca przemyślana. Stąd kontrowersje.
Dlatego w końcu doszło do spotkania. W listopadzie 2017 r. w siedzibie Rady Osiedla Pogodno mieszkańcy, kupcy z Ryneczku Pogodno, dyrektorzy szkół, policjanci i pracownicy ZDiTM spotkali się z przedstawicielami miasta. Podczas dyskusji ustalono, że w połowie grudnia powstanie harmonogram prac wprowadzania ostatecznej, stałej organizacji ruchu na ulicach: Reymonta, Grzegorza z Sanoka, Przybyszewskiego i Okrzei.
Jak kupcom z rynku mało miejsca to przecież mogą zbudować sobie parking na własnym terenie nawet wielopoziomowy zamiast płakać ze wprowadzono zakaz parkowanie na chodniku pod oknami mieszkańców (hipermarkety mają parkingi prostopadłe i jakoś nikt nie protestuje). A może obroty spadają przez te kosmiczne ceny.
Alicja
2018-02-09 12:46:19
Na Pogodnie ruch byłby usprawniony, gdyby zrobili te wąskie uliczki jednokierunkowymi. Każdy by się w końcu do tego przyzwyczaił a tak, to jest wyścig, zdążę czy nie zdążę bo się nie mieszczę na mijanie z innym autem. Kierowcy sobie urządzili z jednego pasa ruchu drogowego parkingi. Wystarczy zobaczyć ul. Wita Stwosza od ul. Reduty Ordona do ul. Czorsztyńskiej. Nie lepiej jest na dalszej części tej ulicy. Życzę powodzenia aby tam przejechać zgodnie z prawem. Kierowcy parkują na całej jej długości, zajmując cały jeden pas ruchu. Tak jest na wszystkich uliczkach.
Obiecanki cacanki
2018-02-09 12:06:21
Tu na tak wąskich i ciasnych uliczkach szczególnej poprawy w organizacji ruchu nie da się przeprowadzić.Drobne raczej kosmetyczne i to głównie w oznakowaniu poziomym i pionowym.Uważam też że mieszkańcy i Rada osiedla nie do końca zdają lub zdawali sobie sprawę z zagrożeń jakie niesie dla mieszkańców strefa 30.Wolna jazda i sznur samochodów to kilkukrotny wzrost emisji spalin pod oknami,a także poziom hałasu.Jeżeli do tego dodamy spaliny z kominów w tym kwartale to ja osobiście współczuję tym którzy tam na trasie takiego przejazdu mieszkają.Te uliczki nie są z gumy-kiedy powstawały nikt nie myślał o takim natężeniu ruchu.
Magda
2018-02-09 09:37:01
Ulice dziurawe, całe samochody w takim "uszczerbku drogowym" można zmieścić. Strefa 30 tylko na znakach, nieorzestrzegana przez kierowców. Do tego kierowcy trąbią na przechodniów, każąc "spr" na przejścia, których w strefie nie ma. Jazda pod prąd przy rynku. Nie wspomnę o wieczornych wyścigach na Mickiewicza. Żeby pokonać ulicę Mickiewicza od Okrzei do Konopnickiej, trzeba mieć mocne nerwy i sporo czasu...
Pogodniak
2018-02-09 08:52:59
Po ponad dwóch miesiącach obudziła się Rada Osiedla i pyta "co dalej" ?
Magda
2018-02-09 06:55:59
Ulice dziurawe, całe samochody w takim "uszczerbku drogowym" można zmieścić. Strefa 30 tylko na znakach, nieorzestrzegana przez kierowców. Do tego kierowcy trąbią na przechodniów, każąc "spr" na przejścia, których w strefie nie ma. Jazda pod prąd przy rynku. Nie wspomnę o wieczornych wyścigach na Mickiewicza. Żeby pokonać ulicę Mickiewicza od Okrzei do Konopnickiej, trzeba mieć mocne nerwy i sporo czasu...
Miś II
2018-02-09 06:08:50
Dziury i wyboje na Pogodnie to własnie jeden z najbardziej skutecznej metody na tempo 30 km !
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.