Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Podpisali umowy na północne odcinki drogi ekspresowej S3

Data publikacji: 28 sierpnia 2020 r. 18:56
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2020 r. 13:15
Podpisali umowy na północne odcinki drogi ekspresowej S3
 

Powstanie najbardziej wysunięty na północ fragment drogi ekspresowej S3. Kontrakty na zaprojektowanie i budowę odcinków Świnoujście - Dargobądz i Dargobądz - Troszyn zostały podpisane w piątek na miejscu przyszłego placu budowy. Łączna długość obu odcinków to 33 km, a wartości umów to 1 368 mln złotych. Inwestycja ma się zakończyć w drugim kwartale 2024 roku.

Umowa została podpisana na realizację fragmentu S3 Świnoujście - Dargobądz o długości 17 km. Wykonawcą jest tu firma Polaqua, a wartość prac to 688,8 mln złotych. Drugi realizowany w ramach piątkowej umowy fragment S3 obejmuje trasę Dargobądz - Troszyn o długość 16 km. Wykonawcą jest konsorcjum Polbud Pomorze, INTOP Szczecin i PRD Nowogard. Wartość umowy wynosi 679,3 mln złotych.

Prace na północnym odcinku S3

W ramach zawartych umów wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Roboty budowlane powinny ruszyć wiosną 2022 roku. Zakończenie realizacji robót powinno nastąpić w drugim kwartale 2024 roku.

S3 Świnoujście - Troszyn

Dwie jezdnie i węzły drogowe na S3

Droga S3 na odcinku Świnoujście-Troszyn będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W ramach kontraktów powstanie siedem węzłów drogowych, z czego cztery na odcinku Świnoujście - Dargobądz i trzy na odcinku Dargobądz - Troszyn. Budowa dwujezdniowej drogi będzie się wiązała z przebudową istniejących i budową nowych obiektów mostowych. Na obwodnicy Wolina powstanie most dla drugiej jezdni S3, bliźniaczy dla obecnego mostu łukowego. Również na obwodnicy Międzyzdrojów powstanie druga estakada. Duże obiekty mostowe powstaną również na przecięciu S3 z linią kolejową między Świnoujściem i Międzyzdrojami. W ramach inwestycji przewidziano również budowę Miejsca Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od miejscowości Dargobądz i Obwodu Utrzymania w rejonie węzła Wolin Wschód.

Kiedy będzie gotowa cała S3?

Droga ekspresowa S3 to element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego. Fragment europejskiej trasy E65 o łącznej długości ok. 3950 km łączącej szwedzkie Malmö z greckim miastem Chania na Krecie. Odcinek S3 Świnoujście - Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej, blisko 500-kilometrowej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami. Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Całą trasą pojedziemy w 2024 roku. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego z terminalem promów morskich i gazoportu w Świnoujściu. Dodatkowo droga S3 będzie się łączyła z tunelem pod Świną, który obecnie jest budowany w Świnoujściu.

(k)

Fot. GDDKiA Szczecin

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Droga
2020-08-29 12:59:22
Przecież Czesi nie sa zainteresowani droga s3 bo jezeli chodzi o dostep do portow morskich to korzystaja z portow niemieckich gdzie w sumie maja blizej i szybciej np Hamburg gdzie jest lepsza infrastruktura-autostrady czy szybki wyladunek i zaladunek towarow poza tym porty niemieckie sa po drodze w stosunku do portow w Swinoujsciu czy Szczecinie gdzie traci sie dodatkowo kilka dni aby do nich doplynac
gregor102
2020-08-29 12:45:05
@Ada, ...niestety dla pani, ale musi się do tego, co panią tak boli przyzwyczaić.. od 2015 roku, kiedy to "PO" straciło władzę, wszystko z ich woli kojarzone jest z polityką...robią wszystko aby tak było, aby jątrzyć... produkują fake newsy, wszystko to co dobre, starają się niszczyć.. Takich podziałów nie było, kiedy to PO w PL rządziło, to właśnie ukazuje, czyja tego wszystkiego co się dzieje jest wina.. Może lepiej nie czytać komentarzy innych osób, jeśli to panią denerwuje, a tylko komentować, jeśli ma pani takie życzenie.
Dorożkarz i jego koń
2020-08-29 09:57:46
CYTAT" Inwestycja ma się zakończyć w drugim kwartale 2024 roku. Pitu pitu ble ble ble.Pic na wodę foto-montaż Jedno wielkie łgarstwo fałsz obłuda.Doświadczamy właśnie tych terminowości inwestycji w naszym regionie.Wszystkie liczone już w latach po terminie.
Ada
2020-08-29 08:33:40
Zasrany nienawidzący się naród komentujących. Zamknijcie swoje partyjnie twarze . Tu się polityką nie zajmujemy. Won na stołki i tam politykować
OHP
2020-08-29 08:17:57
I ta myśląca mina posła Szabałki... Taka samo jak na oddaniu stępki promu podwodnego trzy lata temu
gregor102
2020-08-28 22:54:09
@S6 ... pytaj PeOwców, dlaczego wciąż nie ma tej drogi, mieli przecież niemal 30 lat od 1989 na jej zbudowanie!!!! Teraz to wina PiSu..? WON patafianie!!!
@S6
2020-08-28 22:05:24
S10 to być już powinna dawno - czasowo równolegle do S3. A ona jest dopiero w dalekich planach. S6 między Szczecinem a Gdańskiem jest już można rzec w połowie. Reszta w budowie. Wiec nie przesadzajmy. Pod Koszalinem natura pokazała swoje pazurki :). Tam trzeba zmienić jej przebieg.
S6
2020-08-28 20:47:10
A kiedy w koncu dokończy GDDKiA w Sxczecinie s6 Goleniow Sianow a chodzi o 8km odcinek drogi s6 Koszalin Sianow. Chca robic s10, s11, s3 a nie potrafia w XXI wieku uporac sie z trudniejszym podlozem w miejscu przebiegu brakujacego nieskonczonego fragmentu drogi a to juz trwa kilka lat
Brawo
2020-08-28 20:41:13
brawo PIS :)

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA