Niedziela 23 stycznia 2022r. 
REKLAMA

Połączy port i terminal LNG z krajem

Data publikacji: 2020-08-21 09:05
Ostatnia aktualizacja: 2020-08-31 08:11
Połączy port i terminal LNG z krajem
 

Coraz bliżej do rozpoczęcia przebudowy szlaku, który bardziej komfortowo połączy port w Świnoujściu i gazoport z Polską. – Przetargi na zaprojektowanie i budowę odcinków drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Dargobądz i Dargobądz – Troszyn uzyskały pozytywny wynik kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych – informuje Mateusz Grzeszczuk, główny specjalista ds. komunikacji społecznej i rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin.

– Tym samym dobiegła końca procedura przetargowa na realizację dwóch ostatnich odcinków drogi ekspresowej S3 w województwie zachodniopomorskim o długości 33 km. 

Przetargi zostały wszczęte w grudniu ubiegłego roku, natomiast pod koniec czerwca wybraliśmy oferty najkorzystniejsze – dodaje M. Grzeszczuk.

Rzecznik GDDKiA przypomina, że kontrola postępowania przetargowego, prowadzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, jest obligatoryjna przy dużych inwestycjach. 

– Nie wykazała ona uchybień i zakończyła się pozytywnym wynikiem.  Na końcowym etapie jest uzgadnianie gwarancji należytego wykonania umów. Podpisanie umów z wykonawcami powinno nastąpić jeszcze w tym miesiącu – mówi M. Grzeszczuk.

W ramach inwestycji wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych, a następnie zrealizują roboty budowlane.

– Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca) – podaje terminy rzecznik GDDKiA.

Odcinek S3 Świnoujście – Troszyn, składający się z dwóch odcinków realizacyjnych Świnoujście – Dargobądz o długości 17 km i Dargobądz – Troszyn o długości
16 km, jest niezbędny do ukończenia całej dwujezdniowej drogi S3 od Bałtyku do granicy z Czechami.

– Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3 ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu z autostradami A2 i A4 oraz południową granicą kraju – podkreśla Mateusz Grzeszczuk. 

(k)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

jaro
2020-08-31 00:02:49
Ci co nie chca s3 niechaj dalej wpie*** trawe i korniki...
SromotnikBezwstydny
2020-08-24 16:29:34
Zamiast budowy tunelu pod Świną, PiSdzielcy ryja przekop na Mierzei Wislanej....
egon
2020-08-24 09:49:32
Budowa drugiej jezdni przez Woliński Park Narodowy to zbrodnia na przyrodzie.
Udało się
2020-08-22 13:14:43
75 lat po wojnie i 30 lat od odzyskania "suwerenności" blokować rozwój portu. Dłużej się już nie dało...
ile to już lat?
2020-08-21 17:38:49
chyba pierwsze pomysły to lata '70 (PRL).
Mirek
2020-08-21 11:10:35
I pomyśleć, że jest w Szczecinie polityk dla którego konieczność budowy A3 była mitem.
MIś II
2020-08-21 10:31:17
Najwyższy czas zakończyć S 3 ! Nie wiem jak można było planować ten ostatni odcinek jako 2 jezdniowy - zero wyobraźni !
czysta głupota
2020-08-21 10:29:54
Przecież tam zupełnie niedawno poprowadzono nowy przebieg drogi S3 wraz z obwodnicą Wolina i Międzyzdrojów. To jest zwyczajne marnowanie pieniędzy. A do tego tam nie nie ma ma miejsca na drugą jezdni9ę bo jest park narodowy.
Darek
2020-08-21 09:43:57
Na cholerę prowadzić dwujezdniową ekspresówkę przez Woliński Park Narodowy? Tak jak to zrobiono w 2008 roku było w sam raz i tak powinno pozostać.
BArt
2020-08-21 09:43:50
Platforma nie musiała nic robić bo i tak ludzie w naszym województwie na nią głosowali.
S3
2020-08-21 09:26:06
Dlaczego dopiero teraz,, tak późno, co robiono przez poprzednie lata, co zrobiła Platforma, SLD itp?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA