Jest gotowa ekspertyza z odcinka torowiska, które wykonywał Strabag, od Basenu Górniczego do pętli Turkusowa, czyli trasy tzw. szybkiego tramwaju w Szczecinie. Najwcześniej wyniki poznamy jednak dopiero 16 lutego, wtedy odbędzie się spotkanie urzędników z wykonawcą.
Dwa dni później planowane jest posiedzenie radnych komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska rady Szczecina ze stałym już punktem w programie, czyli kolejnym już raportem poawaryjnym. Jednocześnie Tramwaje Szczecińskie podały informację, że od 27 stycznia, kiedy składy linii 2,7 i 8 ruszyły ponownie na swe stałe trasy, pojawiły się dwa następne pęknięcia, ale te nie spowodowały wstrzymania ruchu.
Chodzi o torowisko od Basenu Górniczego do wjazdu na most Długi, na wysokości ul. Celnej, które wymieniał Energopol.
- Po naprawach wykonane zostały badania defektoskopowe wszystkich spawów, które wcześniej zgłoszone zostały jako wadliwe. Odnotowaliśmy jednocześnie dwa kolejne pęknięcia już po przywróceniu ruchu tramwajów – doszło do nich 29 stycznia i 1 lutego – te miejsca zostały już naprawione i nie powodowały konieczności wstrzymywania ruchu – poinformował Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich. - Monitorujemy i na bieżąco nadal sprawdzamy stan pozostałych spawów.
Do instytutu spawalnictwa w Gliwicach, tego samego co Strabag, materiał do badań już trafił także z odcinka, za który odpowiadał Energopol ze swoim podwykonawcą krakowską spółką Taumer.
Pierwszy punkt raportu powinien brzmieć:
1. Firma, która co najmniej 2 razy opóźniła oddanie inwestycji w Szczecinie, nie ma prawa ubiegać się o jakąkolwiek miejską inwestycję w przetargu.
SromotnikBezwstydny
2016-02-08 09:46:52
"Firmy"pieczatkarskie typu ENERGOPOL wyszukują najtańszych podwykonawców np. z odległego Krakowa. Krakowiacy ściągnęli najtańszych podpodpodwykonawców z podszczecińskich exPGRów.Te podszczecińskie "firmy" wjeżdżały tu co rano z jedną taczką, "spawarką" transformatorową robioną przez kolegę,szpadlem popegerowskim itp.Ci "fachowcy "spawali tak jak umieli.Ważne ,że ich szef miał pieczątkę....Onegdaj, jeszcze w socrealiżmie funkcjonował tzw. spis rzemiosł.Z niego wynikało jakimi uprawnieniami musiał wykazać się np. spawacz, betoniarz, zbrojarz czy ślusarz. Wymagano albo dyplomu czeladnika albo świadectwa wykwalifikowanego robotnika.Izba rzemieślnicza i cechy pilnowały aby nie wpuszczać na rynek pracy "leworękich".Podobnie działały kuratoria oświaty pilnując aby sito egzaminacyjne na tytułwykwalifikowanego robotnika nie miało zbyt dużych oczek,A dziś? "Wolnoamerykanka"! Skutki widać na każdym kroku...
O czym jest ten artykół???
2016-02-08 09:29:18
Niby ekspertyza jest, a tak naprawdę nie ma. Kompletny brak szacunku dla czytelnika.
smiech na sali
2016-02-08 05:44:53
40km/h... rower szybszy niz szczecinski szybki tramwaj
smiech na sali, znowu za nasze podatki ktos nabija sobie kieszen a nam probuja mydlic oczy, banda zlodzieji
a pozniej pytaja, dlaczego ludzie ze szczecina wyjezdzaja do innych miast
Wieśniak
2016-02-08 00:31:24
A WI-FI w tramwajach to jeden skandal i obciach. Tramwaje nr 110,807,809,810,813,815,816,817,820,821,824,828 mimo że mają routery, nie emitują internetu. Pasażer wchodzi do pojazdu, widzi napis WI-FI, włącza komórkę, no bo przecież "wiadomo EUROPA!!!"- a tu WIOCHA!!! Może ci z ZDiTM emitują promieniowanie kosmiczne, rentgenowskie, mikrofalowe albo jonizujące ??? Ręce i nogi opadają, wstyd i ŻENADA!!!
Karl Barnim Theodor Grüneberg
2016-02-07 22:06:28
Karl Barnim Theodor Grüneberg....PRZEKLINAM SST !!!
Miś na Miarę
2016-02-07 19:40:20
"Draft" będą mieli! To nie wiedzą, że po polsku nazywa się to szkic, brudnopis, wstępny projekt? A szyny i tak trzasną niebawem. Może draught im się wtedy przyda?
***
2016-02-07 19:18:49
No to mamy szybki tramwaj... 40km/h
Ciekawe co wyniknie z tej ekspertyzy.
Założę się sprawa ucichnie i wszystko zmiotą pod dywan.
Całe to torowisko to jedna wielka lipa i widać to gołym okiem.
Tory już się pozapadały, szyny powyginały
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.