- Mamy nieodparte wrażenie, że priorytety obecnego rządu przesunęły się bardzo na wschód - mówił poseł Arkadiusz Marchewka.
Fot. Robert Stachnik (arch.)
Posłom szczecińskiej Platformy Obywatelskiej nie podoba się, że budowa zachodniego drogowego obejścia Szczecina będzie realizowana w formule partnerstwa publiczno - prywatnego. Zwłaszcza w kontekście innych przedsięwzięć infrastrukturalnych w kraju, w całości finansowanych z budżetu.
- Powiedzieć o tej inwestycji, że jest kluczowa dla rozwoju naszego regionu, to nic nie powiedzieć - stwierdził Sławomir Nitras. - To jest inwestycja, która absolutnie zmieni sposób komunikacji w Szczecinie i rozwój aglomeracji szczecińskiej.
I przekonywał, że to jego partyjny kolega, Norbert Obrycki, jeszcze jako marszałek zainicjował pracę nad zachodnim obejściem Szczecina, zapraszając inne samorządy do współpracy przy tworzeniu studium wykonalności.
- Udało nam się przekonać samorządy Polic, Goleniowa i Szczecina, żeby wspólnie zrobić coś, co będzie służyło mieszkańcom obszaru metropolitalnego - dodawał Obrycki. - To, co zwieńczyło nasze prace, to rok 2015, kiedy rząd PO i PSL wpisał tę drogę w sieć krajowych dróg i autostrad, tym samym otwierając ścieżkę na finansowanie tej inicjatywy z budżetu państwa, ale również w oparciu o plany skorzystania z funduszy unijnych, tak aby było to nas jak najbardziej korzystne.
- Trzy lata później dowiadujemy się, że ta droga zostanie zrealizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego a nie z budżetu państwa - mówił Arkadiusz Marchewka. - Mamy nieodparte wrażenie, że priorytety obecnego rządu przesunęły się bardzo na wschód. Priorytetem jest droga Via Carpata na wschodzie. Szczecińskie i zachodniopomorskie priorytety zostały zabrane.
Nitras mówił, że choć nie ma nic przeciwko partnerstwu publiczno - prywatnemu, to chciałby postawić kilka pytań:
- Dlaczego Via Carpatia jest budowana ze środków publicznych, a dla naszej drogi szuka się partnerów prywatnych? Czy ta droga będzie płatna czy bezpłatna? To pytanie kluczowe. I pytanie do prezydenta Krzystka - dlaczego w imieniu mieszkańców Szczecina składa deklaracje, że szczecinianie zgadzają się na płacenie jeżdżąc tą drogą?
5 czerwca tego roku Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów wydał pozytywną decyzję zapewniającą przyspieszenie prac przy zachodnim obejściu. A prezydent Szczecina, Piotr Krzystek, kilka dni temu mówił tak:
Na zdjęciu: - Mamy nieodparte wrażenie, że priorytety obecnego rządu przesunęły się bardzo na wschód - mówił poseł Arkadiusz Marchewka.
Fot. Robert Stachnik (arch.)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
szczecinianin
2018-10-04 20:48:53
PO-PSL ....8 lat pustej gadaniny....proste pytanie, co PO zrobiła dla Szczecina i regionu..... zacznę od likwidacji STOCZNI .....
...przez 6 lat PO wygrywała w cuglach w rejonie ....ale inwestycje były gdzie indziej....dobrze że SP Kaczyński zainicjował Gazoport... bo i to przeszłoby koło nosa......
Zed
2018-06-09 13:10:38
PiS nie potrafi budować dróg.
Jedyna szansa na nowe drogi w regionie to powrót PO
Dlugo - PiS i tak dalej trzymac...
2018-06-09 10:04:01
Dziwnym jest... ze PO-stkomunistom Nie udalo sie czy Nie PO-trafili byc "Aktywni" w przeciagu Swoich 8 lat u Wladzy... a teraz nagle wszystko ma byc gotowe tylko w 2,5 roku ??
trohan
2018-06-09 09:18:58
Na pewno olewacie tych komentujących pacanów?! I słusznie. Sławek i Aruś-karotka nie lubię was, ale bardziej nie cierpię ujadających kundelków.
Gość
2018-06-09 01:39:50
Ty marchewka nie byłeś w stanie wyasfaltować 350 metrów kwadratowych powierzchni na drodze szczecińskiej, a teraz pytasz o obwodnicę! Przecież ty nie wiesz co to obwodnica🤣🤣🤣🤣
xxx
2018-06-08 23:04:32
Po upadku stoczni obiecywali dla regionu 200 mln zł ( jakis TW ) potem powiedzieli ze będzie z tego tylko mała część bo jest kryzys ale tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zrobili.
Cezar
2018-06-08 23:03:14
Po pierwsze był artykuł w Kurierze 2-3 dni temu i było tam jasno wyłożone, że partnerstwo publiczno-prywatne nie oznacza w przypadku tej drogi płacenia przez kierowców. Opłata dla partnera prywatnego pójdzie z budżetu. To oznacza, że tak strasznie zatroskani naszym losem Nitras i Marchewka nie czytają lokalnej gazety. Jednej z nielicznych w polskich rękach. Może niemieckie gadzinówki tym panom się lepiej czyta?
Po drugie proszę redakcję Kuriera o większe wyrobienie polityczne. Tych dwóch ma gdzieś interes Szczecina, czy nawet wybory prezydenta miasta (w których żadnych szans zresztą nie mają). Oni się lansują przed wyborami do europarlamentu, bo tam na wypasioną pensyjkę chcą zwiać przed drugą kadencją PiS, która ich ostatecznie pozamiata. Jeśli ci panowie chcą lansu w Kurierze, to niech przynajmniej płacą jak za reklamę, a artykuły o nich proszę oznaczać dopiskiem "artykuł sponsorowany".
PIS ...
2018-06-08 22:59:23
... zbudowal wszystko. 🤩 Buhaha.
PO = hipokryzja
2018-06-08 21:43:52
Sami likwidowali wszystko co stanowiło wartość w Szczecinie. Czas tych Panów minął, Panowie z PO zmieniajcie szyld partyjny PO tonie a z tonącego okrętu się ucieka!
do antyignoranta.
2018-06-08 21:30:43
Koleś ty się lecz z tego ciągłego wstawiania PO gdzie popadnie. To już obsesja i wymaga leczenia psychiatrycznego. A Nitras ma rację, bo litewska Kłajpeda jest konkurencyjnym portem do portów polskich, a my im budujemy połączenie z południem Europy.
Miś II
2018-06-08 19:43:41
Dlaczego droga ma być płatna ? Przecież nawet obwodnice autostradowe wokół miast są nie płatne ! Ludzie opanujcie się z tym zbieraniem na .....+ !
antyignorant
2018-06-08 19:27:36
Marchewka najlepiej smakuje starta na tarce wyborczej na miazgę POdawana lekko POsypana cukrem ...
Jackob
2018-06-08 19:26:10
Sami nic nie zrobiliście.Już dawno po PO
XYZ
2018-06-08 18:09:11
Marchewka niby mocno zainteresowany tematem a mysli i tak wyłącznie o sobie. Gdzie byl Marchewka jak guru Tusk przeznaczyl pieniadze na tunel pod Martwa Wisłą zamiast na tunel do Swinoujscia ? A moze Marchewka nic o tym nie wie bo wtedy nie byl z naszego regionu ?
Platforma niczego nie zbudowała dla Szczecina
2018-06-08 17:05:17
Wszystko, co najważniejsze - zakłady pracy, skasowała.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.