Przybywa w Szczecinie płatnych parkingów. Pojawiają się one już nawet na oddalonych od centrum osiedlach. Ostatnio np. na osiedlu Zawadzkiego-Klonowica. Przy pawilonach ustawione zostały parkomaty i tablice ze szczegółowym regulaminem. Takie płatne parkingi są też przed dyskontami Netto przy ul. Łukasińskiego, Duńskiej i Kadłubka. Liczba zajętych miejsc spadła nagle o ponad połowę, a w soboty i niedziele liczba okupowanych regularnie miejsc spadła nawet o 2/3.
- Parkingi płatne wprowadzamy od września tego roku. Projektem objęliśmy te sklepy, których klienci mieli problemy ze znalezieniem miejsc parkingowych, ponieważ notorycznie były zastawiane przez kierowców, którzy wcale nie są klientami naszych sklepów – mieszkańców albo osób korzystających z naszych parkingów na zasadzie "park and ride" - wyjaśnia Mariola Skolimowska specjalistka ds. public relations i komunikacji \Netto sp. z o.o. - Parkingi przy naszych sklepach oddaliśmy w zarząd firmie APCOA Parking Polska z siedzibą w Warszawie.
Pierwsze wnioski z pierwszych miesięcy wprowadzenia odpłatności za parkowanie przy zachowaniu możliwości nieodpłatnego postoju dla klienta do 45 minut? - Uważnie obserwowaliśmy reakcję na zmiany, bo dla nas również jest to zupełnie nowe doświadczenie, jednak wyniki sprzedaży w naszych sklepach nie pokazują, by klienci się zniechęcili. Obecnie widzimy nawet zwiększoną liczbę klientów oraz wyższą wartością koszyka zakupów – pojawili się klienci zmotoryzowani, nie martwiąc się o możliwość zaparkowania auta - podkreśla M. Skolimowska.
Obecnie system działa przy 21 sklepach w Polsce w kilkunastu miastach. Najprawdopodobniej już wkrótce identycznym rozwiązaniem zostaną objęte nowe miejsca. Jak informuje M. Skolimowska, spółka przygotowuje listę kolejnych sklepów na terenie kraju, które borykają się tym problemem.
Cały artykuł w środowym "Kurierze Szczecińskim", e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 14.12.2016 r.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
samorzad warszawski
2017-04-27 09:00:38
Oplaty za parkingi bedzie pobierac firma z siedziba w Warszawie.Nie dosyc że sieci handlowe nie płaca w Polsce podatków i aby tak było sytuacje kontroluje nawet komisja Europejska,to opłaty parkingowe maja iść do warszawy.Czy podatki z parkowania na szczecinskiej ziemi od mieszkancow Szczecina,biznesu prowadzoneggo w Szczecina nie powinny byc inwestowane w Szczecinie? Czy niemiecka V kolumna i zmobilizowane bandy folksdojczów głodem,chłodem i strachem chcą odebrać Szczecin Polsce? Przewietrzyc jednak nalezy rady miejskie które opanowały elementy niepolskie ,niepatrotyczne.
Brutto
2017-04-23 19:58:19
W Netto już nie kupuję, zraziłem się przeważnie w owocach i warzywach jest s.f.
Netto przy Lukasinskiego
2016-12-14 21:20:42
Czesto robilem tam zakupy ale to juz koniec i najciekawsze jest to ze wielu tak mysli bo widze tam jedno max cztery auta.
Klient
2016-12-14 19:07:26
Do "mieszkanca" :kupujacy nie musza szukac miejsca kolo blokow bo w 45 minut robia zakupy za darmo. A to okoliczni mieszkancy parkowali na Netto , co bylo widac wczesniej. O 5 rano parking przy Netto i Pepco byl zawsze zastawiony samochodami (raczej nie przez kupujacych 😉)
poko
2016-12-14 17:06:30
nędza w POlsce nie ma gdzie zaparkować w komunie było lepiej,wszędzie było wolne miejsce...
Popieram
2016-12-14 16:39:15
Teraz chętnie zacznę robić tam zakupy. Popieram płatne. Stać mnie na auto to stać na parking.
SromotnikBezwstydny
2016-12-14 15:10:30
Strzyżenia kierowców z kasiory przez magistrackich.
Czy kiedyś doczekamy się p a r k i n g o w c ó w
zamiast F r y g , skate parków ,dywanów krokusowych, milionów świecidełek kościelno-choinkowych itp.???
nick
2016-12-14 12:16:55
Akurat koło Netto na Zawadzkiego jest stare osiedle, a nie żadne developerskie i faktycznie znalezienie tam miejsca, żeby zakupy zrobić było kłopotem, zwłaszcza, że obok jeszcze rynek jest.
A developerzy robią miejsca i owszem, ale nigdzie nie jest napisane, że miejsce ma być 50m od budynku, więc najprościej kupić tanią działkę na końcu miasta i w papierach pokazać ją jako miejsca parkingowe i sprawa załatwiona. A na samym osiedlu robi się miejsca płatne ok. 10k od miejsca dla chętnych.
Mieszkaniec
2016-12-14 11:42:15
Wszystko fajnie tylko ja mieszkam w okolicy sklepu i przez wasz platny parking wasi klienci okupuja teraz miejsca pod blokiem wiec wracajac z pracy nie ma gdzie zaparkowac.Nie pozdrawiam
Andrzej
2016-12-14 11:40:10
Czy w planie zagospodarowania tereny przy marketach pełnią funkcję komercyjną. Czy przyległe parkngi są ich własnością. Co z tego ma miasto? jaki podatek Urzęgowi Skarbowemu płaci Netto z tytułu przychodów z parkingu? Co to jest nota karna, nawet miasto nie Karze za brak biletów komunikacji miejskiej czy biletów parkingowych. Chyba się Netto pomieszało. Od karania są sądy. Jak wynika z artykułu Redakcja obojętnie kopiuje i wkleja odpowiedzi rzecznika. Może coś z punkty widzenia czytelnika?
Alicja
2016-12-14 10:23:27
Ja już nie zaglądam do sklepu Netto na ul. Łukasińskiego ponieważ denerwuje mnie to, że muszę wziąć bilet, potem wrócić do auta, wsadzić ten bilet za szybę i dopiero iść do sklepu. To ma być udogodnienie? Dla kogo? Może lepiej zróbcie szlaban. Tak jest po prostu wygodniej. Bilet biorę ze sobą i dopiero przy wyjeździe go wyciągam. To, że niektóre sklepy twierdzą, że sprzedaż się nie zmniejszyła to tylko dlatego, że mamy okres przedświąteczny i generalnie wszędzie jest pełno ludzi. Poza tym w sklepie Netto przy Łukasińskiego 45 minut to za mało, gdy się chce zrobić porządne zakupy ponieważ przy samej kasie (zawsze tylko 1 jest czynna) trzeba odstać minimum 15-20 minut, a jak się jeszcze chce kupić jakieś mięsko na stoisku to już zupełnie się nie można wyrobić w tych 45 minutach.
pomorzany
2016-12-14 10:02:17
Czekam, aż podobną decyzje podejmie Lidl na ul. Starkiewicza, dojeżdżający do szpitala i PUM skutecznie blokują tam parking przez cały dzień. Bardzo dobry pomysł
parking
2016-12-14 09:46:59
Przepraszam, a kto wydaje developerom pozwolenia na budowę mieszkań bez zapewnienia odpowiedniej ilości miejsc do parkowania? Potem na folderze przyszłych inwestycji są piękne wizualizacja parkingów, a po zakończeniu budowy okazuje się, że miejsca są ale dla kilku aut.
Obecnie przypadają 2, a co najmniej 1 samochód na rodzinę, więc miejsca trzeba zapewniać.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.