Środa, 06 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Plac Grunwaldzki półturbinowy

Data publikacji: 26 lipca 2019 r. 16:02
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019 r. 14:48
Plac Grunwaldzki półturbinowy
 

Drugie szczecińskie rondo stanie się częścią drogowego eksperymentu, czyli na jakiś czas będzie rondem półturbinowym. Na placu Grunwaldzkim zmiana organizacji ruchu zostanie wprowadzona w nocy z piątku na sobotę (26 na 27 lipca).

Docelowo rondami półturbinowymi w Szczecinie staną się trzy ronda: Uniwersyteckie, Hakena i pl. Grunwaldzki. Będziemy jeździć po nich inaczej niż dotychczas przez około pół roku. Przez ten czas pomysłodawcy przyglądać się będą, czy dzięki zmianie zwiększy się płynność ruchu i czy dojdzie w tych rejonach do mniejszej liczby tzw. zdarzeń drogowych.

Zmiana polega na tym, że nie będzie już dowolności. Kierowca, aby dojechać do wyznaczonego celu, będzie musiał zawczasu wybrać pas ruchu. Teraz pasy zewnętrzne służyć będą bowiem wyłącznie (!) do skrętu w prawo. Pasy centralne (środkowe) do jazdy na wprost bądź skrętu w lewo, a pasy wewnętrzne (lewe) wyłącznie do jazdy na wprost po okręgu.

Takie zasady już obowiązują na rondzie Uniwersyteckim. W nocy z piątku na sobotę zostaną wprowadzone na pl. Grunwaldzkim – na jezdni wokół placu są już wytyczone (na razie tylko schematycznie) linie, na których pomalowane zostaną żółte pasy ruchu.

W sierpniu będziemy tak jeździć na rondzie Hakena. Drogowy test potrwa maksymalnie sześć miesięcy. Jeśli nowa organizacja ruchu się sprawdzi, zostanie wprowadzona na stałe.

Leszek Wójcik

Fot. UM Szczecin

Sonda

Czy ronda półturbinowe sprawdzą się w Szczecinie?
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Brawo organizatorom ruchu drogowego.
2019-07-29 03:55:32
Według przepisów zjazd z ronda dozwolony jest tylko z zewnętrznego pasa. Nowe oznakowanie zezwala na zjazd z ronda dodatkowo środkowym pasem. I to jest duży plus nowego oznakowania. Brawo organizatorom ruchu drogowego.
Antoni
2019-07-27 11:12:41
Jak zapewne większa część z Was będzie teraz wjeżdżac z lewego pasa na środkowy? ;( Trudno będziecie musieli jeździć według przepisów, w końcu.
rot
2019-07-27 09:57:12
Ja pi.er.do.le, po co? Przecież przepisy są w kwestii rond jasne i precyzyjne, a jak tępe ćwoki ich nie kapują, to niech nie jeżdżą i już. A Straż Miejska i policja niech wali takim tępolom mandaty ile wlezie. Będzie na wszystkie 500+ i inne rządowe programy.
Świetny pomysł.
2019-07-27 01:38:09
Świetny pomysł. jak półgłówki nauczą się jak jeździć na takim rondzie to bedzie większa przepustowość i będzie bezpieczniej.
Półturbinowy i półgłówkowy - zobaczcie jak taj jeżdżą przechodniom po butach na przejściach!
2019-07-26 22:32:34
.
I konskekwetnie przez skrzyzwoaniem (tzw rondem) stoi
2019-07-26 22:18:00
znak wadliwie określający oba pasy dojazdowe jako równoprawne... skoro miasto zmienia organizacje ruchu to trzeba to robić konsekwentnie... PS w Europie kontynentalnej używamy znaku "koperty" a nie anglosaskiej "siatki"... skoro przeszczepiacie idee z zagranicy to bądźcie konsekwentni róbcie to tak jak robią to nasi najbliżsi sąsiedzi - Niemcy. Pytanie z sondy uważam za obraźliwe - kierowcy się nie mylą tylko dostosowują do oznakowania i przepisów PoRD - skoro znaki wprowadzają w błąd a PoRD nakazuje jazdę tak a nie inaczej to nie możemy mówić o błędzie kierowcy ale o złym oznakowaniu i nieprecyzyjnym prawie.
piko
2019-07-26 20:52:37
jaki to plac Grunwaldzki, ha ha .
Jak wszyscy to pojmą, będą do nas zjeżdżać z Holandii i Niemiec, zeby się poduczyć.
2019-07-26 19:44:45
.
@kierowca
2019-07-26 18:52:05
Skręcamy w lewo na rondzie,gdy korzystamy z ostatniego lub przedostatniego zjazdu z ronda ( w zależności od tego, ile dane rondo ma wyjazdów).
co za pasztet
2019-07-26 18:49:06
takich korków na rondzie uniwersyteckim jak dziś nigdy nie było :) ależ to usprawniło, teraz z jednego pasa praktycznie się korzysta :)
gość
2019-07-26 17:55:50
na rondzie w lewo
Kierowca
2019-07-26 16:39:21
Błędy w artykule. Pas środkowy (centralny) do jazdy na wprost bądź skrętu w prawo, a nie w lewo jak pisze autor art.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA