Piwo i wino na bulwarach? Nowa propozycja
[GALERIA]
Data publikacji: 05 maja 2018 r. 16:07
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:09
Założenia dokumentu przedstawili Igor Podeszwik z inicjatywy Nowy Szczecin, Przemysław Słowik z .Nowoczesnej i miejski radny Michał Wilkocki z klubu Bezpartyjni.
Fot. Marta Teszner
Trwa dyskusja na temat spożywania alkoholu na nadodrzańskich bulwarach w Szczecinie. Dozwolone picie piwa i wina w ograniczonej strefie, plastik i papier zamiast szkła, automaty na zużyte butelki, więcej koszy na śmieci i służba informacyjna - to zalecenia z obywatelskiego projektu uchwały.
Założenia dokumentu przedstawili dziennikarzom w sobotę (5 maja) Igor Podeszwik z inicjatywy Nowy Szczecin, Przemysław Słowik z .Nowoczesnej i miejski radny Michał Wilkocki z klubu Bezpartyjni.
- Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi wprowadziła generalny zakaz spożywania alkoholu w miejscach publicznych, jednocześnie ustawodawca wprowadził możliwość wprowadzenia odstępstw od tego zakazu - przypomniał I. Podeszwik. - I właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się rozpocząć obywatelską inicjatywę uchwałodawczą w sprawie wprowadzenia takiego odstępstwa na obszarze nabrzeża Starówka i Bulwaru Gdyńskiego.
Jak dodał, część radnych wskazywała, żeby wprowadzić ograniczenie procentowe alkoholu.
- Popieramy to rozwiązanie, jednak stoimy na stanowisku, że ustawodawca takiej możliwości radzie miasta nie przyznał - zaznaczył. - W związku z tym zdecydowaliśmy się, żeby wprowadzić pewne zalecenia do uchwały, aby na tym obszarze można było spożywać tylko piwo i wino.
Zgodnie z uchwałą, osoby, które tu przyjdą z mocniejszym trunkiem, nie będą karane.
- Trudno sobie wyobrazić, żeby policja sprawdzała zawartość każdego przynoszonego i spożywanego tutaj trunku - zauważył I. Podeszwik. - Dlatego idziemy bardziej w stronę edukacji. Jeżeli chodzi o obszar, którym będzie objęta ta strefa, to jest praktycznie ten sam, co w poprzedniej uchwale Bezpartyjnych, natomiast poszerzamy go o trawniki, ponieważ wiele osób przychodzi z kocami, żeby tutaj sobie usiąść i porozmawiać, posiedzieć. Wydaje mi się, że nie ma sensu, żeby policja ich przeganiała. Tym samym, wychodzimy też naprzeciw oczekiwaniom radnego Marka Duklanowskiego, poszerzamy tę strefę i na pewno znajdą się w niej wszystkie ławeczki.
O zaleceniach dotyczących m.in. ograniczenia używania szkła mówił P. Słowik.
- Można używać puszek aluminiowych, kubeczków plastikowych czy papierowych - przekonywał. - To głównie z uwagi na bezpieczeństwo. Kolejnym zaleceniem jest wprowadzenie służby informacyjnej na sezon wiosenno-letni, której zadaniem byłoby pokojowe upominanie i wskazywanie osobom przebywających na bulwarze, jak powinny się zachowywać i jakich reguł przestrzegać.
Jego zdaniem, taka służba, która np. poda worek na śmieci czy kubeczki papierowe, jest dobrym rozwiązaniem, a po jednym sezonie działalności może się okazać, że już nie będzie potrzebna.
- Jako Bezpartyjni w dalszym ciągu deklarujemy poparcie dla tej inicjatywy, poprzemy także inicjatywę obywatelską - podkreślił M. Wilkocki. - Będziemy wychodzić naprzeciw temu, co się na bulwarach dzieje. Rozmawiamy z miastem jako radni na temat zorganizowania tzw. punktów zbiórki butelek, pracujemy także nad zwiększeniem częstotliwości sprzątania na bulwarach.
Zwolennicy obywatelskiego projektu uchwały chcą, aby trafił jeszcze w maju na sesję rady miasta. Zamierzają pod nim zebrać tysiąc podpisów. Mają ich już ok. 200. Założyli, że będą je zbierać codziennie na bulwarach, a zaczęli tuż po sobotniej konferencji.
- Powinniśmy dążyć do tego, żeby to miejsce żyło, żeby było otwarte na młodych ludzi, powinniśmy edukować, a nie zakazywać - mówili.
(ek)
Fot. Marta Teszner
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Marek
2018-05-09 10:02:53
Ja nie rozumiem co to jest że wyłazi taki jeden z drugim i już musi sie napić. To kup se oranżadę, musi być zaraz to przeklęte piwsko po którym tyle nieszczęść? Nie można ot tak posiedzieć tylko od razu trzeba walić piwsko?
Ja
2018-05-07 06:59:40
Bulwary wPradze .jeśli ktoś widział to wie co mam na myśli. Setki ludzipijących alkohol..można ? Można !☺☺☺
Joens
2018-05-06 18:09:13
Jeeli pozwoli sie aby robactwo sie rozpleniło, to zrodzą sie prawa robactwa i pojawia sie piewcy co torobactwo bedą wielbic.
Chwasty tygodnia
2018-05-06 07:21:07
Bartłomiej Sochański, który jest kandydatem PiS na prezydenta Szczecina, zapowiedział, że jak nim zostanie, to na Wałach Chrobrego będzie można pić piwo i skakać do Odry. Jak będzie miał dobry humor, to i może zezwoli skakać z mostu Długiego. Dodał także, że załatwi w spółce „Remondis” pracę dla posła Nitrasa. Po prostu ludzki pan!
Antydebil
2018-05-06 05:58:56
Kilka słów w kwestii śmiecenia. Jakiś czas temu będąc w parku rozrywki pod Hamburgiem zwrócił moją uwagę panujący tam porządek. Tysiące ludzi i zero porozrzucanych śmieci.Jak to możliwe? Ano tak: Policzyłem kosze na śmieci widoczne w polu widzenia i było ich...11 ! Do tego służby poruszające się wózkami elektrycznymi wśród tłumu turystów i na bieżąco opróżniające te kosze. Może być czysto? Może. Kwestia woli administratora terenu i środków na to przeznaczonych. Do tego należy również dodać poziom kultury odwiedzających. Polaków tam nie brakowało. Po prostu było gdzie te śmieci wyrzucić.
Skup
2018-05-06 03:14:33
Wystarczy skup butelek w urzedzie celnym i samo sie posprzata
Pijak zawodowy
2018-05-06 03:09:05
Syf jest bo miasto nie jest przygotowane na taka ilosc smieci glaby
tola od jabola
2018-05-06 02:20:04
tylko jeszcze by wody brakowalo.
typ
2018-05-06 00:51:05
CIECINIAKI jeszcze nie dorośli do tego żeby pić alkohol w miejscu publicznym. a ci goście to gdzie byli cały rok? wiadomo zbliża się kampania wyborcza i trzeba troszkę pokrzyczeć a i tak wiadomo że pozwolenia nie będzie. wszyscy zainteresowani o tym wiedzą. tak samo jak nie będzie nowego stadionu i fabryki wody. bo dla kogo to ma być?
Anna
2018-05-05 22:05:08
Proponuję wybudowanie bulwarów przy A6 w Kijewie. Dużo się dzieje i brak nudy. Proszę służby porządkowe o niereagowanie na sygnały o wypadkach - naturalna selekcja uchroni as przed Idiokracją.
krótko
2018-05-05 21:50:52
obchodzi mnie bo idąc na bulwar nie chce czuć się jak u ciebie na chacie gdzie walające się butelki i smród wymiocin miesza się z bluzgami.
@januszek4
2018-05-05 20:06:36
A co z tymi co po piwku, albo po wódeczce wsiadali do samochodów na tych parkingach przy bulwarach ? Tym się nikt nie zainteresuje ? Pracuję tam i widzę jak się napita młodzież i nie tylko, pcha do tych samochodów. Rejestracje rożne, polickie, gryfińskie, choszczeńskie, szczecińskie ! Więc te różne organizacje, stowarzyszenia, partyjki, bezpartyjni, co tak chcą legalności picia piwa i napojów alkoholowych na szczecińskich bulwarach kłamią i manipulują ludźmi i mediami ! Przecież można ustawić patrole zmotoryzowane z alkomatami przy Urzędzie Celnym i wyłapać cwaniaków po alkoholu w tych autach. A jak kogoś ci w pijanym amoku zabiją, to może te partyjki będą organizować marsze protestacyjne po mieście, na znak protestu aby tylko zaistnieć na scenie politycznej ? Tak nie może być ! Wóda leje się strumieniami z ukrytych butelek w torebkach i reklamówkach, szkło i puszki leżą wszędzie, śmietniki zapełnione, a później skoki po alkoholu do Odry. Krzyki, głośne wulgarne śpiewy, być może narkotyki ! Gdzie w cywilizowanym świecie są takie widoki pijaństwa na wolnej przestrzeni miejskiej ? Nigdzie ! Gorzej to może być tylko u ruskich ! Żadnej zgody na pijaństwo pod chmurką ! Może trzeba parę zdjęć tym panom pokazać, po jednym takim imprezowym dniu ! Zakaz to zakaz ! I tyle w temacie !
krótko bo umysł krótki
2018-05-05 19:37:10
Co Cię obchodzi czy ktoś pije czy nie. Nie chcesz to nie pij. Poza tym ludzie nie idą tam nad rzekę, tylko się napić, pogadać, pobawić, spotkać... rzeka to dodatek ;) Jest różnica czy ktoś pije codziennie w domu, w drogim barze, czy raz w tygodniu ma ochotę na piwo w plenerze ...
Piotr
2018-05-05 19:16:57
Kurcze, zastanawia mnie jedno. Wg prawa alkohol można spożywać od 18 roku życia. Jest to wiek (umowny co prawda), kiedy człowiek staję się dorosły (może zacząć głosować itd.).
Czy faktycznie trzeba edukować niby dorosłych ludzi że trzeba po sobie sprzątać? Zawsze wydawało mi się, że takie rzeczy wynosi się z domu, ze szkoły. Jeżeli przynoszę ze sobą np. 2 butelki piwa to czy trudno zabrać mi je z powrotem ze sobą już opróżnionych?
Jestem za tym, żeby można spożywać alkohol na bulwarach ale w rozsądnych granicach. Patrząc po syfie jaki sami mieszkańcy tam zostawiają to nie dorośliśmy jeszcze do tego .
Jeżeli tego problemu nie rozwiążemy w sposób kompleksowy to zamiast fajnych bulwarów będziemy mieli jedną wielką melinę.
Z tym plastikiem to akurat kiepski pomysł. Fakt zajmuję mniej miejsca jako odpad ale jeżeli chodzi już o jego recykling to wygląda już to gorzej. Ten plastik będzie później pływał w Odrze, wiatr będzie go roznosił po okolicy (paipier z resztą to samo).
guciu
2018-05-05 19:07:56
Piwo, Lody i naboje coś na wynos tylko nie w pysk.
guciu
2018-05-05 19:05:54
Piwo Lody inaboje i coś na wynos aby nie w pysk.
Krótko
2018-05-05 18:31:20
A czy wy idąc na tą cholerną rzekę naprawdę nie możecie zrobić tego o suchym ryju? Czy macie aż taki problem, że nie potraficie wytrzymać bez alkoholu wychodząc z domu?
miki
2018-05-05 18:05:07
Zamiast urządzać konferencję, niech wezmą za sprzątanie....
Zbity Kapital
2018-05-05 17:07:45
Niech się nie zesrają. Do wyborów będą grzać temat i udzielać wywiadów na bulwarach.
Idiotyzm. Wystarczy klepnąć pozwolenie, dostawić większe śmietniki "pod ręką", toalety częściej kontrolować i sprzątać. Co za barany..
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.