Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace związane zremontem Mostu Cłowego. Po awarii, do której doszło 30 maja, wymieniona zostanie cała konstrukcja nośna obiektu.
Plan naprawczy ma być wprowadzony w najkrótszym możliwym czasie. Do końca miesiąca ZDiTM zleci wykonanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego dotyczącego wymiany przęseł mostu w zakresie nowej konstrukcji nośnej. Jednocześnie przystąpi do opracowania projektu organizacji ruchu na czas całkowitego wyłączenia mostu.
- Następnie przeprowadzimy procedurę w formule zaprojektuj i zbuduj, w trybie negocjacji bez ogłoszenia. Taką formułę, przewidują przepisy w awaryjnych sytuacjach - tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM. - Z podobnej procedury skorzystała Warszawa przy okazji remontu Mostu Łazienkowskiego. Pozwoli ona nam na szybki wybór wykonawcy i szybkie podpisanie umowy.
Planowane jest, że most całkowicie wyłączony z ruchu będzie wczesną jesienią. Ale plany te mogą się zmienić w każdej chwili i most Cłowy może być zamknięty z dnia na dzień. Obiekt jest na bieżąco monitorowany.
W momencie całkowitego zamknięcia obiektu wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu, zmiany pojawią się także w komunikacji miejskiej. Autobusy będą prowadzone objazdem, a dla wygody pasażerów trasa tramwaju linii 7 poprowadzona będzie z Krzekowa do Pętli Turkusowa. Dodatkowo mieszkańcy Szczecina będą mieli możliwość korzystania z przejazdów komunikacją kolejową. W pociągach PKP Przewozy Regionalne, w granicach administracyjnych miasta honorowane będą bilety komunikacji miejskiej.
- Dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski, prof. nadzw. Politechniki Gdańskiej z Katedry Transportu Szynowego i Mostów wraz ze swoim zespołem potwierdził przypuszczenia specjalistów ze Szczecina. Awarii uległy stalowe cięgna sprężające umieszczone w opasce żelbetowej, wykonanej pomiędzy belkami - tłumaczy Hanna Pieczyńska. - Zniszczeniu uległa część cięgien w przęśle od strony centrum, pasmo po stronie południowej. Dodatkowo stwierdzono zarysowania poprzecznicy i pęknięcie opaski żelbetowej. Specjaliści z Gdańska potwierdzają także, że wykonanie trzech nowych przęseł jest decyzją dobrą z punktu widzenia ekonomicznego i technologicznego.
***
Wcześniejsza informacja:
Most Cłowy czeka poważny remont. Konstrukcja musi być zamknięta, a kłopoty, z jakimi borykają się kierowcy od końca maja, to dopiero początek.
W szczecińskim Urzędzie Miasta trwa właśnie briefing w tej sprawie. Na razie wiadomo, że most jest poważnie uszkodzony. Zmodernizowane mają być 3 przęsła, a planowane otwarcie przeprawy to... III kwartał 2017 r.
Więcej informacji wkrótce.
(t)
Fot. D.GORAJSKI
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Greg
2016-06-14 10:11:49
Jaki Pan taki kram. Mosty się walą więc nie jest dobrze. Potrzebna "Dobra zmiana" ale nie PIS-owska bo ta w Szczecinie od wielu lat rządzi.
Okpiony przez fałszywego urzędasa
2016-06-14 10:02:59
@Mario
Odpowiadam. Jak zmieni się prezydent miasta, a do urzędów będą dopuszczani ludzie według lokalnego patriotyzmu i kwalifikacji a nie koligacji rodzinnych z Krzystkiem
Most
2016-06-14 07:50:45
W stolycy podpalili most, aby mieć nowy, a tutaj sam się o to prosi.
Mario
2016-06-14 02:29:16
Podobno biednych nie stac na tanie rzeczy. Wiec czy most zostanie rozebrany calkowicie i postawiony w to miejsce nowy?
Ciekawe kiedy wlodarze zaczna brac przyklad z hakena i zrobia 3 niezalezne wjazdy do miasta? ile obstawiacie 50 czy za 100lat? Jak juz mlodzi zajma ich miejsca?
Gość
2016-06-13 21:28:57
Remont to, czy budowa prawie od podstaw. Ze starego ostaną się tylko przęsła i przyczółki.
@Jazon
2016-06-13 21:24:59
Odnośnie inwestycji wszelakich, to "Prezio" ma taką swoją żelazną zasadę - "ZRÓB I ZAPOMNIJ". W tym jest naprawdę bardzo konsekwentny.
fgh
2016-06-13 21:21:11
trzeba było podpalić jak w warszawie to kasa błyskawicznie by się znalazła
Jazon
2016-06-13 19:44:07
Sukces, sukces! Kolejny wiekopomny sukces prezydenta Krzystka. Od lat nie dba o istniejącą infrastrukturę. Nawet "nowe" inwestycje oddane 10 lat temu są zaniedbane bo się ich nie konserwuje na bieżąco: Europejska, mosty na Autostradzie Poznańskiej, Trasa prof. Piotra Zaremby, itd.
tylko pytam...
2016-06-13 17:27:52
... jacy to "wybitni fachowcy" robili remonty dylatacji mostach Trasy Zamkowej? Po pierwszej jeżdzie myślałem,że to spowalniacze ruchu tak wyrzucają auto do góry lecz wkrótce poznałem smutną rzeczywistość, iż to robota "fachowców- postPGRowców" (czy to ci, którzy robili SSTramwaj?)
tylko pytam...
wedkarz
2016-06-13 17:21:26
Pytanie - jak dziala ten monitoring??? W sumie gdyby nie alarm podniesiony przez wedkarzy to co?
I gdzie ten monitoring?
HogoFogo
2016-06-13 17:12:57
Korozja cięgien jest efektem spartolonego remontu w latach '90.
Historia podobna do zniszczenia w czasie remontu masztu radiowego w Konstantynowie.
Na szczęście most opierał się partaczom dłużej niż maszt.
tata
2016-06-13 15:55:47
Muł Bagienny, o objazd dla rowerów sięnie martw - radny, którego nazwiska nie wymienię (zaczyna się na D a kończy na nowski) zadba, aby na pozostałych mostach bezwzględnie wyłączyć jedną nitkę aby rowerzyści mogli podróżować szybko i wygodnie. W końcu to ekologiczne i postępowe.
Dla aut zrobi się specjalny pas, z którego kierowcy będą zjeżdżać bezpośrednio do wody.
Potem, gdy już zmniejszy się liczba aut a zwiększy rowerów zamkniemy dla ruchu całe centrum. Korki znikną. Brawo, niech nam żyje Pan radny!
spec
2016-06-13 15:51:46
Na wykonawcę proponuję Energopol, sprawdzony wykonawca, gwarant wysokiej jakości i terminowego wykonania.
Ewentualnie konsorcjum w/w firmy z Intopem, również sprawdzona, solidna firma.
NomiS
2016-06-13 15:48:53
SKANDAL !!!
Most byl podobno monitorowany i przechodził okresowe (wymagane)przeglądy ktore chyba polegaly tylko na tym czy farba z niego nie zeszła !!!!
Powinno pojsc zawiadomienie do Prokuratury na odpowiedzialnych Urzednikow !
Za tzw.komuny przetrwał bez remontu prawie 35 lat biorąc na siebie cały ciężar ruchu drogowego do Szczecina a za tzw.demokracji (po remoncie) po uruchomienie drugiego mostu (tzw.Most Pionierów) nie wytrzymał nawet 8 lat!
SKANDAL !!!
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.