Dwie firmy zgłosiły się do przetargu na wykonanie prac drogowych, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych w rejonie przejść dla nich u zbiegu ulic Adama Mickiewicza, Waleriana Łukasińskiego i Stanisława Brzozowskiego na szczecińskim Pogodnie. Zaproponowane przez wykonawców kwoty mieszczą się w zakładanym budżecie sporządzonym dla tego zadnia przez ZDiTM. Trwa analiza ofert.
Rozwiązania, jakie tam zostaną zastosowane, będą podobne do tych już wprowadzonych nieopodal, bo także wzdłuż ul. Adama Mickiewicza, ale na wysokości ryneczku Pogodno. Czyli powstaną dodatkowe wyniesienia i punktowe ostrzegawcze światła najazdowe wbudowane w nawierzchnie jezdni, uprzedzające kierowców, że przed nimi jest wytyczone przejście dla pieszych.
– Planowane wprowadzenie zmian w organizacji ruchu ma na celu przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściach poprzez zastosowanie oznakowania niekonwencjonalnego oraz dodatkowego doświetlenia wybranych miejsc – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM. – Wprowadzone zostaną również słupki blokujące uniemożliwiające parkowanie bezpośrednio przed przejściami dla pieszych.
Jak dodaje H. Pieczyńska, jednocześnie zastosowanie masy chemoutwardzalnej o podwyższonej szorstkości spowoduje skrócenie drogi hamowania aut. Dodatkowo, wyniesienie fragmentów jezdni fizyczne wymusi zmniejszanie prędkości pojazdów w rejonie istniejących przejść dla pieszych. Rozwiązania, które mają zostać wprowadzone na jezdni, umożliwiają płynny przejazd przy prędkości 40km/h.
Zakres robót budowlanych obejmuje w szczególności: wprowadzenie czasowej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem, budowę projektowanych ramp, wyniesień przejść, wykonanie nawierzchni chodników w tym płytek ostrzegawczych, budowę odwodnienia liniowego, a na koniec wprowadzenie urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz stałej organizacji ruchu.
Charęza nad takimi pierdołami się nie pochyla. Charęza, żeby było piękniej, w sezonie letnim wiesza na barierkach skrzynki z kwiatkami (vide barierki na przystanku przy KFC na Placu Kościuszki) dodatkowo ograniczając już tragiczną widoczność.
Niko
2020-11-30 16:55:57
Jak najszybciej powinny być wymienione barierki przy przystankach tramwajowych które ograniczają widoczność!!!!!
Hahah
2020-11-30 05:47:18
Może by tak ZDiTM pochylił się nad feralnymi barierkami zwłaszcza przy przystankach tramwajowych, które kierowcom zasłaniają całą widoczność.
we
2020-11-30 01:23:10
wydawać kasę na poprawę bezpieczeństwa tylko dlatego że nie stosujemy przepisów.wolne żarty
@@Hejt Stop!
2020-11-29 19:56:18
Przecież to największy troll na forum.
Stan
2020-11-29 19:37:50
wystarczy prze"jechać" się do stanów (USA) by zobaczyć jakie są zwalniacze a nie hopki dla kierowców, prowadzących z reguły sprzęt służbowy. Zróbcie dołek o takim samym zagłębieniu jak wysoka hopka, zobaczymy jak kierowcy będą na to reagowali???!!!
Andrzej
2020-11-29 18:05:41
światła dla pieszych na żądanie. cykl 8 sekund. wszystko na temat. proponowane rozwiązania to kosztowna pomyłka.
@Hejt Stop!
2020-11-29 17:44:10
.. to po co tobie taki nick -Hejt Stop!- skoro nie umiesz inaczej? Podkreślasz?
Hejt Stop!
2020-11-29 16:47:08
@Ha! Człowieku dobrze, że ludzie pierwotni w jaskiniach mieli trochę więcej w bani niż ty, bo do dziś ogień uzyskiwalibyśmy jedynie z pożarów lasu po burzy.
guciu
2020-11-29 16:41:08
Pieszy pasy bezpieczeństwa róbta co chceta !?
Ha!
2020-11-29 15:38:11
Skoro i tak mamy mieć jakieś remonty "w najbliższych czasach" na Mickiewicza.. to chyba najrozsądniej byłoby zamknąć przejazd w poprzek Mickiewicza - i koniec z problemami. Z każdej ulicy dojazdowej do Mickiewicza można wtedy tylko w prawo pojechać. Koniec z niedouczonymi kierowcami i ich problemami. A kto koniecznie chce np w Lelewela dojeżdża do ronda , objeżdża i jedzie.. A tak mamy problemy z prostym skrzyżowaniem.. to fakt.
Pogodniak
2020-11-29 12:55:34
Pieniądze wyrzucone w błoto,bo w krótkiej perspektywie cała ulica Mickiewicza oraz torowisko są przewidziane do remontu.Po drugie proponowane rozwiązania w żadnej mierze nie przyczynią się do poprawy stanu bezpieczeństwa w tym konkretnym miejscu,bo całe to skrzyżowanie wymaga gruntownego przeorganizowania i przebudowy.Obecne rozwiązanie jest archaiczne i niedostosowane do obecnego natężenia ruchu.Miasto pudruje trupa a nie przyczynia się do rozwiązania problemu w tym miejscu.
podobne
2020-11-29 12:35:12
Podobne rozwiązania zmniejszają ce prędkość pojazdów przystanek wcześniej czyli rondo Żołnierska. Pojazdy jadące od Krzekowa powinny mieć przed przystankiem ogranicznik prędkości do 40 km.
Rondo
2020-11-29 12:32:45
Na skrzyżowaniu Mickiewicza i Łukasińskiego aż się prosi o rondo! Tam jest jeszcze ul Lelewela. No i Brzozowskiego.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.