Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Pierwszy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie

Data publikacji: 14 grudnia 2020 r. 12:59
Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020 r. 08:20
Pierwszy tramwaj dwukierunkowy już w Szczecinie
Fot. Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o.  

W poniedziałek (14 grudnia) został dostarczony do Szczecina pierwszy dwukierunkowy tramwaj Moderus Beta MF 29 AC BD. To jeden z dwóch zamówionych wcześniej takich egzemplarzy.

- Prace montażowe zostały wykonane przez naszych pracowników w hali produkcyjnej u wykonawcy. To pozwoli na szybsze włączenie pojazdu do eksploatacji. Po rozładunku pojazdu rozpoczną się prace przygotowujące związane między innymi z wykonaniem prób dynamicznych oraz uruchamianiem i konfiguracją poszczególnych systemów w pojeździe - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o.

Tramwaj dwukierunkowy ma być wykorzystany w różnym zakresie. Podczas remontów, na dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie takich tramwajów umożliwia uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.

Nowy nabytek musi być jeszcze dostosowany do szczecińskiej specyfiki - informacja pasażerska, monitoring, system zarządzania zajezdnią. Przeprowadzone zostaną również szkolenia praktyczne motorniczych i obsługi zajezdniowej dodaje Hanna Pieczyńska.

Koszt inwestycji to ponad 12 milionów złotych.

Ł.T

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

dlaczego
2020-12-15 20:20:51
zakupili taki badziew. Przecież w tych wagonach jest tak głośno, że trudno zebrać myśli, nie mówiąc już o tym, jak trzęsie. Zgadzam się: kpina
Kasper1996
2020-12-15 20:19:08
Mam taką nadzieję, że Tramwaje Szczecińskie sprowadzą 10-15 wagonów Düwag GT10NC-DU z Duisburga (helmuty z lat 1986-1993) z myślą o remontach bądź tramwaje BN 11G z Amsterdamu. Wagony GT10-NC DU lub 11G będą lepsze moim zdaniem niż te Moderusy.
Szczecinianin
2020-12-15 10:51:47
Śmieszny i żałosny zakup. Nie wiem po co dlaczego, przecież te tramwaje są potrzebne w Szczecinie jak wrzód na pośladkach. Dwa wagony dwukabinowe kpina z mieszkańców. Żeby się sprawdziły trzeba dokonać zakupu jeszcze z 10 wagonów i zrobić linię na 26 Kwietnia bez pętli. Wtedy to ma rację bytu. Na dzisiaj jest to tylko pod publikę i gdyby to było blisko wyborów zwykła kiełbasa wyborcza. Krzystek i Wawrzyniak nadają się na swoje stanowiska jak Ziobro na ministra sprawiedliwości.
Wocia
2020-12-15 09:36:50
12 baniek za dwa rupcie, które w momencie wyjazdu z fabryki już są dwie epoki za niskopodłogowymi. Do tego podejście jak za komuny, że złożą nasi "fachowcy" to będzie szybciej i taniej... kpina kpiną pogania ale ciemny lud prezydencika Krzysia kocha i wielbi...
realista
2020-12-15 08:18:39
Pracowników ZDiTM? Chyba marzenie, które nigdy się nie spełni. Zapomnij, marzycielu.
taka pokazówka
2020-12-14 21:16:17
to będzie woził pracowników zditm?
TZ.
2020-12-14 16:20:24
Pierwszy????? Aż do lat 80-tych jeździły po Szczecinie wagony wagony tramwajowe dwukierunkowe.
Przyda siem
2020-12-14 15:49:42
na petli Głebokie. Motorniczy nawet nie bendzie musiał zmieniac stołka.
Gryfita
2020-12-14 14:40:40
Pieniądze wyrzocone w błoto. To już lepiej kupić całkowicie "nowe" tramwaje z Berlina.
Przestancie lać wodę
2020-12-14 13:42:25
Dwoma składami to se można... aby utrzymać ruch na jakimś odcinku gdzie nie ma pętli trzeba na stanie mieć minimum 10 takich wozów. Zakup pod publiczkę. I tyle w temacie.
Krytykant
2020-12-14 13:27:23
Pierwszy i przedostatni. Śmiech mnie ogarnia. Co to za polityka myślowa.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA