sobota, 11 lipca 2020.
Strona główna > Wiadomości > Pierwsze zezwolenie na przebudowę dróg na Międzyodrzu

Pierwsze zezwolenie na przebudowę dróg na Międzyodrzu

Pierwsze zezwolenie na przebudowę dróg na Międzyodrzu
Data publikacji: 2018-10-07 11:29
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:22
Wywietleń: 7878 355068

Miasto Szczecin otrzymało pierwszy ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) związany z przebudową układu drogowego na Międzodrzu. To kolejny krok, który przybliża rozpoczęcie realizacji jednej z największych inwestycji drogowych w Szczecinie.

Decyzja dotyczy etapu inwestycji związanego z rozbudową i przebudową ulicy Gdańskiej w rejonie Estakady Pomorskiej. W jej zakres wchodzi: przebudowa ulicy Gdańskiej po obu stronach Estakady Pomorskiej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Górnośląską; wzmocnienie Estakady Pomorskiej; budowa chodników i ścieżek rowerowych; podniesienie nośności nawierzchni dróg oraz konstrukcji wiaduktu tramwajowo-drogowego; przebudowa oświetlenia ulicznego i sieci sanitarnych, wodociągowych, elektroenergetycznych i teletechnicznych.

Przebudowa układu drogowego na Międzyodrzu to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych, która będzie realizowana w Szczecinie w najbliższych latach. Projekt ma poprawić bezpieczeństwo i organizację ruchu oraz obsługę komunikacyjną szczecińskiego portu. W ramach zadania zmodernizowane zostaną m.in. ulice: Gdańska, Energetyków, Basenowa, Górnośląska, Bytomska, Rybnicka. Zmieni się także układ dróg na Łasztowni, którą z Nabrzeżem Wieleckim połączy Most Kłodny.

Nowa przeprawa zlokalizowana będzie w pobliżu Trasy Zamkowej, połączy centrum Szczecina z obszarem rewitalizowanej Łasztowni. Będzie to konstrukcja wantowa z wysokim na około 100 metrów pylonem oraz 24 linami podtrzymującymi pomost. Po moście będą poruszać się piesi, rowerzyści, samochody i tramwaje. Konstrukcja umożliwi również zachowanie żeglowności rzeki.

Teraz Miasto czeka na ocenę złożonego w czerwcu wniosku o przyznanie 100 mln zł unijnego dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

(k)

Fot. Mirosław Winconek

Na zdjęciu: w pierwszej kolejności rozbudowana i przebudowana zostanie ulica Gdańska w rejonie Estakady Pomorskiej.

Na zakończenie budowy której inwestycji drogowej w regionie czekasz najbardziej?

Komentarze

kłody pod nogi
panie prezio a co z wąskim mostem długim? może wreszcie dwie jezdnie przez dziewoklicz!
2018-10-08 18:00:05
kruk77Szczecin
Do przeciwników Mostu Kłodnego. Rozszerzcie swoje horyzonty myślowe i nie marudźcie. Musi być alternatywa połączeń tramwajowych z prawobrzeżem Szczecina. W razie awarii na moście jest czynny drugi wariant.
2018-10-08 09:45:21
Zen
Bezmozgowie. A najgorsze jest to, ze ONI mieszkancow nie sluchaja i maja gleboko w powazaniu. Przykladow bylo wiele. Most ten jest bisem Trasy Zamkowej. Opamietajcie sie
2018-10-07 22:31:54
Jakub
A po co w ogóle ten tramwaj na tą łasztownie ?
2018-10-07 21:48:56
nh
nadchodzą wybory, pora pogonić niektórych przyrośniętych do stołków i snujących poronione pomysły, zamiast budować rzeczy naprwadę potrzebne
2018-10-07 18:17:35
zs
no nie, znowu prezio szaleje, a chodniki dalej dziurawe w mieście!
2018-10-07 17:50:04
Jakób
A ci z uporem maniaka chcą budować most wzdłuż mostu. Most Kłodny to taka kiełbasa wyborcza? Kto na nią się nabierze? Na pewno nie mieszkańcy Prawobrzeża, którzy mają rano problem z dostaniem się na Lewobrzeże. Po jaką chol-ę poszerzać Gdańską i Energetyków, skoro potem kierowcy natrafią na wąski Most Długi i upośledzoną Trasę Zamkową, z której zjazdy boczne mają zostać zlikwidowane, bo tam ma jeździć ukochany tramwajek. Most Kłodny sprawy nie załatwi. Za te pieniądze należy przebudować Most Długi - poszerzyć, a najlepiej zrealizować plan sprzed lat - Most Długi podnieść tak, żeby na estakadę można było wjeżdżać w wyższej części ul. Wyszyńskiego, a skrzyżowanie z Nab. Wieleckim przerobić na ślimakowe. Przecież tędy przechodzi DK 10! Zapomnieliście włodarze? Przed wyborami wymyślił Most Kłodny ten, co sukcesu jest głodny. Nie daj Boże.
2018-10-07 16:05:12
Tak to widze
Po jakiego k...a grzyba ten most klodny ? Dla kolesi ? Przecież tam nic nie ma i nie słyszę konkretów rozwoju wciągu 2 - 3 lat! Dalej, jeżeli będzie jakakolwiek impreza w okolicach Wałów Chrobrego to i tak po nim nie będzie kursowal w tym czasie zaden tramwaj, nie przejdzie zaden samochód do i z Portu! Wiec po co UM kłamie ze to dla ułatwienia komunikacji z Portem!
2018-10-07 14:43:44
SENS
Miejmy nadzieję, że ta autostrada zostanie zwężona do jednego pasa a po bokach będą deptaki i ścieżki rowerowe. Ta ulica w ogóle nie jest nam potrzebna, po to wybudowano Park & Ride w Dąbiu
2018-10-07 14:40:46
bridge
Szalony pomysł z tym mostem. Wystarczy raz do roku most pontonowy w tym miejscu.Potrzebne są inne inwestycje.
2018-10-07 14:25:41
Abc
Najpierw powinni przedstawić kompleksowy pomysł na Łasztownię, a później budować drogi. Wyjdzie z tego druga Trasa Zamkowa.
2018-10-07 13:20:19
elm
Klodny to jakas porazka.Pasuje jak piesc do nosa.Pomyslcie lepiej w szpinakowym palacu.
2018-10-07 12:59:34
j
Racja, co to za twór bezsensowny? Most przy moście...
2018-10-07 11:59:49
Daniel
Most Kłodny - szkoda słów. I to na wszystko co bedzie robione w jego oklicy. Powinno byc refefendum.
2018-10-07 11:36:52

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
11
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

#GaszynChallenge Kurier Szczeciński dla Franka Kępy

kondolencje

Sonda

Czy zagłosujesz w drugiej turze wyborów prezydenckich?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie