W piątek (5 czerwca) i niedzielę na trasę Kraków Główny-Kołobrzeg wraca pociąg Express InterCity Premium (Pendolino). Codziennie zacznie kursować od 10 bm.
PKP Intercity sukcesywnie przywraca zawieszone lub skrócone z powodu panującej sytuacji epidemiologicznej połączenia. Na tory wracają kolejne pociągi kategorii Express InterCity Premium (EIP, Pendolino). Pasażerowie mogą już zajmować wszystkie miejsca siedzące.
I tak, EIP relacji Kraków Gł. (odj. 14:04) - Gdynia Gł. (przyj. 19:58) – wydłużenie relacji do Kołobrzegu (przyj. 22:27) - kursujący w piątek i niedzielę, od 5 czerwca. Z kolei EIP Kołobrzeg (odj. 5:35) – Warszawa Zach. (przyj. 11:40) - kursuje w soboty i poniedziałki, od 6 czerwca.
Natomiast od środy (10 czerwca) pociąg Pendolino przywrócony zostanie w całej relacji Kraków Gł. – Kołobrzeg i ma kursować codziennie. Natomiast na trasie Kołobrzeg – Kraków Gł. będzie tak jeździć od 11 bm.
Bilety na połączenia pociągami Express InterCity Premium są dostępne w sprzedaży w kasach, biletomatach oraz kanałach zdalnych (np. strona internetowa intercity.pl czy aplikacja mobilna IC Mobile Navigator).
Bezpieczne podróżowanie Pendolino
Pasażerom pociągów EIP są wręczane pakiety ochrony osobistej (maseczki i rękawiczki jednorazowe oraz dwie chusteczki dezynfekujące), które rozdaje obsługa pociągu. Drużyna konduktorska jest przy tym liczniejsza, by zapewnić sprawną obsługę pasażerów z zachowaniem odpowiednich zasad bezpieczeństwa.
Na pokładzie pociągu wygłaszane i wyświetlane są także komunikaty przypominające pasażerom o zasadach bezpiecznego podróżowania.
Wszystkie Pendolino są obecnie dezynfekowane przez producenta taboru metodą zamgławiania, czyli rozproszenia środka dezynfekującego razem ze strumieniem powietrza w postaci mikroskopijnych cząstek, podczas czyszczeń codziennych i okresowych w Warsztacie Utrzymania Taboru. Dodatkowo pociągi są czyszczone podczas jazdy na całej trasie. Dezynfekowane są newralgiczne elementy, z którymi podróżni mają bezpośredni kontakt, m.in. klamki, poręcze, uchwyty, przyciski sterowania drzwiami.
Wybudowac dwa tory PKP Szczecin Gdańsk wtedy za 5godz z Szczecina dojedxiemy pendolino do Warszawki
@Pjoter
2020-06-04 10:18:19
Różnica jest taka że te kartki się zmieli i zrobi z tego papier do d***y a pendolino trzeba naprawiać i spora cześć składów stoi na bocznicach bo są niszczone kamieniami z torowiska po którym jeżdżą - kamienie podrywane są podmuchem powietrza przez jadące pendolino i dosłownie przebijają pudło pendolino... o kolizyjnych skrzyżowaniach nawet nie wspomnę... zresztą parametry trakcji w Polsce powodują że pociągi średnich prędkości wymagają przebudowy zasilania w taki sposób ze sekcje (podstacje transformatorowe) nie są rzadziej niż co 600m - czyli prawie dwie podstacje na 1 km torów... zamiast zainwestować w podniesienie średniej prędkości przejazdowej w Polsce z 40 kilka na co najmniej 100kmph to rzad POPSL utopił ciężkie miliardy w pendolino bez pendolino - dzięki temu ze Szczecina do Rzeszowa jedziemy 19 godzin...
przez te kilkanaście lat można było zainwestować z nowoczesne napędy z hamowaniem rekuperacyjnym, podnieść średnie prędkości, wprowadzić automatyzację podnoszącą bezpieczeństwo... kupiliśmy kilkanaście Veyronów by jeździć po klepisku - cała wieś się podjarała a najbardziej wiejskie łapserdaki w podartych dresach z tego awansu cywilizacyjnego...
faza
2020-06-03 18:12:06
w sumie w d..pie mam ile kasy wydali na Pendolino.. i tak do Szczecina nie dociera... Stop w krainie podziemnej Pomarańczy... Tam dla warszafki się Polska kończy...
Pendolino do Kołobrzegu, żeby warszafka mogła wygodnie tyłki nad morze wozić,
Proirytetem dla Szczecina powinno być budowa szybkiego połączenia z Berlinem, to tylko kilka kilometrów torów i drutów,
Pjoter
2020-06-03 17:59:47
Różnica jest taka że z Pendolino się wykorzystuje, a karty idą na przemiał na papier toaletowy
ufff, w końcu
2020-06-03 14:43:45
pendolino bez pendolino wraca do eksploatacji... jak pomyślę ile PO zmarnowała pieniędzy na ten szajs to nie rozumiem zamieszania z bucowatym Sasinem i jego kartami do głosowania...
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.