Otwarto dwa nowe odcinki S3. Droga ekspresowa w naszym regionie dłuższa o 42 km
Otwarto dwa nowe odcinki S3. Droga ekspresowa w naszym regionie dłuższa o 42 km
[GALERIA]
Data publikacji: 27 kwietnia 2021 r. 12:46
Ostatnia aktualizacja: 29 kwietnia 2021 r. 13:05
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Fot. Ministerstwo Infrastruktury
Kierowcy mogą już korzystać z dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S3 w województwie zachodniopomorskim. Do ruchu oddano 42 km nowej, dwujezdniowej trasy na odcinkach Brzozowo - Miękowo oraz Miękowo – Rzęśnica, który został dostosowany do parametrów drogi ekspresowej - informuje Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Łączna wartość tych inwestycji wyniosła 583,8 mln zł.
- We wtorek oddajemy do użytkowania kierowcom aż 40 km nowej drogi ekspresowej w województwie zachodniopomorskim. Wielkimi krokami zbliżamy się do momentu, w którym droga S3 będzie ukończona na całym jej przebiegu. Już za trzy lata dotrzemy nią do samego Świnoujścia – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
S3 od Brzozowa do Miękowa
W ramach tego odcinka powstały węzły drogowe Babigoszcz, Przybiernów i Brzozowo oraz para MOP Przybiernów. Droga przebiega w większości przez tereny leśne, w związku z tym powstało pięć przejść dla dużych zwierząt, w tym cztery górne. Nowa dwujezdniowa S3 połączyła zakończone w latach 2011-2012 obwodnice Miękowa oraz Troszyna, Parłówka i Ostromic.
Kontrakt o wartości 360,5 mln zł zrealizowała firma Budimex. Budowa odcinka Brzozowo - Miękowo o długości 22,4 km została dofinansowana ze środków UE kwotą 191,7 mln zł.
S3 Miękowo - Rzęśnica
Dwujezdniowa droga na odcinku Miękowo - Rzęśnica powstała w drugiej połowie lat 70. ubiegłego wieku. Trasa nie spełniała współczesnych standardów drogi ekspresowej. W ramach kontraktu o wartości 126,3 mln zł została dostosowana do współczesnych wymagań dla drogi ekspresowej. W miejscowości Kliniska Wielkie powstał węzeł drogowy, który zastąpił wcześniejsze skrzyżowanie z przejściem dla pieszych. Kompleksowo przebudowany został również węzeł Rzęśnica na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 142, co poprawiło płynność i bezpieczeństwo ruchu. Inwestycję o długości 19 km zrealizowała firma Budimex.
Coraz bliżej ukończenia całej S3
Droga ekspresowa S3 jest częścią korytarza transportowego łączącego Skandynawię z Adriatykiem. Codziennie tysiące ciężarówek przypływa lub odpływa promami łączącymi Świnoujście ze szwedzkim Ystad lub Trelleborgiem, aby drogą S3 rozpocząć podróż na południe Europy i w innych kierunkach.
- Jest to również główna magistrala drogowa wzdłuż zachodniej granicy Polski, łącząca trzy autostrady: A6, A2 i A4. Obecnie, razem z oddanymi dzisiaj do ruchu odcinkami z liczącej około 480 km drogi, gotowych jest już 402,3 km, czyli 83,6 proc. tej trasy - dodaje Szymon Huptyś.
Obecnie trwają jeszcze roboty budowlane na odcinkach S3 od Bolkowa do Lubawki, gdzie są drążone dwa tunele. W IV kwartale tego roku powinna zakończyć się realizacja odcinka Lubin - Polkowice (woj. dolnośląskie). W województwie zachodniopomorskim w sierpniu ubiegłego roku podpisano umowy na realizację w formule Projektuj i buduj, odcinków od Świnoujścia do Troszyna.
- Opracowywanie projektów budowlanych jest już zaawansowane, na wiosnę przyszłego roku powinny ruszyć roboty budowlane. Ich zakończenie, które jest planowane w roku 2024, będzie oznaczało zakończenie realizacji całej drogi ekspresowej S3 - zapewnia rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.
oprac. (mj)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@ Zenek polexit
2021-04-29 13:00:43
To rząd PiS od dłuższego czasu usiłuje wyprowadzić Polskę z Unii Europejskiej. Zbigniew Ziobro i cała Solidarna Polska wchodzący w skład Zjednoczonej Prawicy jawnie już mówią że będą głosować przeciwko przyjęciu Funduszu Odbudowy.
Szofer
2021-04-29 09:30:24
Dziękujemy! Na Wężle Kijewo też się dzieje. Wreszcie normalna Firma i roboty idą szybko. Jest nadzieja!!!
Zenek polexit
2021-04-28 20:14:21
Zapowiedź walki z przyjęciem Funduszu Odbudowy które wygłasza opozycja z PO na czele to nic innego jak polexit. W całej Europie się z nas śmieją że u nas są ludzie którzy nie chcą pieniędzy na odbudowę kraju i Europy. Chcą zablokować odbudowę Europy. PO to ma być w Europie skrót od POlexitu?????
@Klara
2021-04-28 19:51:42
Przebudź się wreszcie, bo masz złe sny.
klara nie bądż głupi
2021-04-28 17:48:11
myśl samodzielnie .Po decyzjach ,widać że PO chce nas wyprowadzić z UE.Teraz nie chce poprzeć fun. odbudowy.I jako jedyna partia w Polsce a był to schetyna żądała ogłoszenia referendum w sprawie polexitu czyli wstępu do wyjścia .
fin
2021-04-28 13:05:09
musiał przyjechać , nie było regionalnego pisowca ? Tanie państwo ??
wędrowiec
2021-04-28 11:41:53
taka jedna uwaga dla tych co chwalą UE za pieniądze na drogi mają fabrykę i drukują może ruszcie głową to nie unia kużwa a kraje uni de....... a PIS TO MĄDRZE wykorzystuje
I co dalej?
2021-04-28 10:58:20
A kiedy S10 na Toruń? Obecna trasa jest tak niebezpieczna, że przypomina bardziej drogi na wschodzie Europy albo w biednych regionach Azji..
Klara
2021-04-28 10:23:12
Fakty są takie, że ta droga powstała głównie dzięki funduszom z Unii Europejskiej. Dlatego tym bardziej nie rozumiem dlaczego obecny rząd PiS tak bardzo walczy z UE i próbuje z niej wyprowadzić Polskę.
do @Czytelnik
2021-04-28 10:02:05
Jesteś albo patologicznym kłamcą albo psychicznie chorym człowiekiem. Całą siatkę dróg w województwie zachodniopomorskim zawdzięczamy właśnie 8 latom rządów Platformy Obywatelskiej.
@ do czytelnik
2021-04-28 09:42:40
Kłamiecie Waść :
W tym czasie oddano obwodnicę Kobylanki i Stargardu około 30km, Węzeł S3 A6 Klucz , Odcinek S3 Myślibórz 25km, obwodnica Miękowa S3 4km , Obiekty i odcinek A6 , Węzeł Kijewo do węzła Klucz.
Robotnicy drogi S3
2021-04-28 09:24:51
Szef największej spółki budowlanej w Polsce stawia jednak także na inne motywacje, w tym zmienne elementy wynagrodzenia, jak udział pracowników w podziale zysków. – U nas 20 proc. zysku wypracowanego na budowie jest oddawanych pracownikom. Dzielimy się zyskiem z pracownikami i ten element chciałbym podnosić – mówił w Tok FM Dariusz Blocher.
Panie Prezesie jest pole do popisu - do dzieła z premią !!!
do: Czytelnik
2021-04-28 07:35:09
Miej na uwadze to, że Polska uiszcza składki - nie ma nic za darmo.
rerik
2021-04-28 04:44:24
Cieszyć sie czy płakać ? Niby dobrze ,że mamy ,chociaz te nędzne, 42 km lepszej drogi więcej. Jednak dalej zawzięcie się milczy o tym ,że koszt budowy jednego kilometra tej drogi jest wyższy niz budowa kilometra AUTOSTRADY m.in w Danii ( bardzo podobne warunki natutalne, koszt budowy ponad dwukrotnie mniejszy!) czy skalistej Austrii.
Edek
2021-04-27 18:58:09
Brawo,brawo i jeszcze raz brawo za tą inwestycję. Nareszcie nasz region został zauważony i doceniony. Dokończyć brakujące fragmenty
S3 , skończyć tunel pod Świną i będziemy w XXI wieku - super tak trzymać.
@POszust
2021-04-27 18:24:44
Czasem lepiej jest milczeć i tylko wyglądać na idiotę, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
@Czytelnik
2021-04-27 18:17:19
Pisiory mają swoje wady, należy jednak pamiętać, że przez 8 lat rządów Platformy, na Pomorzu Zachodnim nie wybudowano nawet kilometra drogi krajowej.
POszust
2021-04-27 17:52:32
można skierować środki na s 3 , ale można też do gdańska jak to robiła PO.Dobrze dla Szczecina że PO nie rządzi w kraju , a tylko w mieście >Tu to nam PO moze tylko lokalne podwyżki zaserwować postój i śmieci i ewentualnie nazwać głupio ulice imieniem tego krętacza finansowego z gdańska.
Wojtek
2021-04-27 17:29:23
A zjechało się tych „mędrców” jakby przynajmniej musieli całość pozamiatać przed otwarciem. W sumie to jakiś pożytek byłby z ich obecności na drodze.
jest okazja
2021-04-27 16:51:01
aby się promować w mediach.
Czytelnik
2021-04-27 15:27:37
Takie zaawansowanie prac przy budowie S3 było możliwe dzięki ogromnemu dofinansowaniu ze środków UE, także niech rząd PiS ma to na uwadze.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.