Dobiegł trwający 1,5 roku remont kołobrzeskiego dworca kolejowego.
Obiekt pochodzący z 1904 roku zyskał między innymi nową 17,5-metrową wieżę zegarową, która swoim kształtem nawiązuje do tej historycznej. Umieszczono na niej stylizowany na oryginalny zegar. Część elewacji, jak to było na początku ubiegłego wieku, nabrała wyglądu tzw. muru pruskiego.
Zmieniono także okna na przypominające kształtem te sprzed ponad 100 lat. Wewnątrz dworca zadbano o znajdujący się tam ozdobny fryz. Hala główna zyskała nową posadzkę. Przy okazji pomyślano o wygodzie podróżnych. Na dworcu poza lokalami, które przeznaczone zostały na wynajem, pojawiła się sala zabaw dla dzieci wraz z wyodrębnioną poczekalnią dla rodziców.
PKP pomyślało także o osobach podróżujących autobusami, na których potrzeby zarezerwowano wschodnią część budynku. Otoczenie dworca także zyskało nowy wygląd. Pojawiła się nowa nawierzchnia i elementy małej architektury, w tym stojaki dla rowerów.
Inwestycja, którą zrealizowały Polskie Koleje Państwowe S.A., pochłonęła 28 mln zł. ©℗
(pw)