Od 1 września. Dworcowe przemiany i zmiany
[GALERIA]
Data publikacji: 29 sierpnia 2019 r. 19:08
Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2019 r. 08:44
Od najbliższej niedzieli, 1 września, podróżnych, którzy korzystają z dworca PKP Szczecin Główny, czekają kolejne zmiany związane z trwającą tam przebudową. Do użytku zostanie oddany po modernizacji peron 3 stacji oraz większa część odremontowanej, zadaszonej, z nowymi dojściami i windami starej kładki nad torami z wejściem od ul. Krzysztofa Kolumba. Równocześnie całkowicie zostaną wyłączone z eksploatacji peron 4 i krótki fragment kładki z dojściem do niego i pozostałych peronów od strony ul. Stefana Czarnieckiego.
Peron nr 3 szczecińskiego dworca w wyniku kapitalnej przebudowy, która oznaczała m.in. wymianę jego podbudowy i nawierzchni, jak też montaż zupełnie nowej konstrukcji wiat oraz dobudową na części jego zadaszenia na odcinku między kładami nowego przeszklonego przejścia, został dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wzdłuż pasa peronu ułożone są specjalne ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących. Na peronie zostały zamontowane ławki, nowe oświetlenie, nagłośnienie i system wywoławczy SOS. Ostatnie dni sierpnia to również czas instalowania wyświetlaczy i tablic informacyjnych dla podróżnych oraz konstrukcji przeszklonych boksów - poczekalni. Trwają również prace wykończeniowe na poziomie nowego łącznika między kładkami wzniesionego nad tym peronem.
Ponadto z początkiem września pasażerowie ponownie będą mogli korzystać także z dojść schodami lub wind na wysokości peronów nr 1, 2 i 3 oraz dostać się nimi na nie wprost z ul. Krzysztofa Kolumba, wzniesionymi przy przebudowanej i zadaszonej na większości już długości starej kładce. O zmianach pasażerów informują stosowne tablice i plansze, oczekujący na pociąg mogą dowiedzieć się również z komunikatów podawanych przez dworcowe megafony.
To nie oznacza końca inwestycji. Następny etap to powrót ekip budowlanych i remontowych na przebudowany nie tak dawno peron nr 4 oraz kontynuacja modernizacji pozostałego nad nim krótkiego fragmentu kładki wraz z dojściem do niej od ul. Stefana Czarnieckiego. Ten dotąd szczególnie uciążliwy dla podróżnych rejon dworca też w końcu ma być w pełni dostępny i z ułatwieniami dla obładowanych bagażami, rowerzystów, jak i osób niepełnosprawnych. Zaplanowany tam zakres robót przewiduje oprócz przedłużenia peronu także montaż na jego wysokości windy z wejściem z poziomu kładki oraz nowej, wygodnej pochylni przy kładce od strony ul. Stefana Czarnieckiego.
Termin ukończenia wszystkich robót, które trwają od listopada 2017 r., planowany był na czerwiec tego roku, ale wydłużony został do grudnia. Koszt inwestycji wynosi 70,7 mln zł brutto. Dofinansowanie na poziomie 85 proc. spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA ma zapewnione z unijnego Funduszu Spójności z puli środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Generalnym wykonawcą jest konsorcjum firm PORR SA z Warszawy i PORR Bau GmbH z Wiednia.
Dworzec w Szczecinie prawie jak nowy a co z innymi dworcami PKP z Szczecina w kierunku Koszalina które chyba nigdy nie były remontowane od okresu drugiej wojny światowej a mamy XXI wiek i jesteśmy w UE niektóre te dworce wyglądają już jak takie hlewiki dla zwierząt a chcemy aby nas odwiedzali ludzie z Europy i Unii a tu taki syf
fajnie
2019-08-30 11:40:29
szkoda tylko że nie pomyślano o osobach starszych i nie zamontowano schodów ruchomych reszta jest ok
xvxcv
2019-08-30 11:12:27
Przyjeżdżasz do Szczecina, przechodzisz przez dworzec i wychodzisz na ulicę Kolumba... i podziwiasz Szczecin.
wloką się strasznie
2019-08-30 10:29:50
Pudrowanie tego dworca trwa od 2014 roku i jest to najdłużej prowadzony remont w PKP i jak właśnie słyszymy szybko się nie skończy.Większość dworców w Polsce miała to szczęście,że budowano od podstaw lub trafiały na firmy rozgarnięte ( np.Bydgoszcz ) i dawno swoje inwestycje pokończyły.Tu natomiast wloką się z tym jak nieboszczyk w drodze do grobu.I żeby nie było-nie jest to inwestycja która powala na nogi,bo gdy przyjrzymy się bliżej to co tak naprawdę zmieniono-? wydłużono perony,odnowiono wiaty,zamontowano system z rozkładami,zmontowano kładkę.To tyle.Przy innych dworcach ten szczeciński wygląda jak ubogi krewny.Jedyny plus tego,że jest już czysto,nie śmierdzi.To kosztowało nas 70 mln.
Pedro
2019-08-30 09:50:04
Ależ to wszystko brzydkie!! Godny dworzec dla tego miasta, skomponuje się ładnie z galaxy, starówką, halą, kortami i całym tym współczesnym g@wnem jakie zalało Szczecin. A ciemny lud to kupuje i jeszcze się podnieca :)
Boger
2019-08-30 08:55:12
Okey, dworzec oraz perony wyglądają nieźle, ale jest jeden mankament. Idąc w kierunku kładki nie ma ruchomych schodów, które właśnie w tym miejscu są niezbędne. Są natomiast windy na każdym peronie, rozumiem, że dla osób niepełnosprawnych, czy tez osób z wózkami. Ale gdy przyjedzie pociąg i pasażerowie ruszę na górny poziom do kładki, windy będą zakorkowane, a ruchome schody .... gdzie ? Znowu, jak kiedyś, walizy, torby i inne bagaże, ręcznie na piechotę po schodach. Mam pytanie - po co ta przebudowa ?
Ciapuła
2019-08-30 08:10:23
Uprzejmie proszę malkontentów o obejrzenie zdjęć naszego dworca z przed kilku lat- zasikane przejście pod torami, pijaczki na ławeczkach, zdewastowane perony smród brud i ubóstwo, teraz wygląda to lepiej , koszt przebudowy czy jest za wysoki czy za niski- to sprawa dla fachowców a my zamiast cieszyć się że nie wstydzimy się przed znajomymi i rodzinami odwiedzającymi nasze miasto jak zwykle opluwamy- bo schody nie takie, perony brzydkie...... i tak w kółko poproszę o trochę optymizmu. ps. ilość schodów jest adekwatna do ilości poziomów dworca w końcu leży przy skarpie, i proszę obejrzeć sobie dworzec w Poznaniu tam to dopiero są "schody"
Społeczeństwo polskie
2019-08-29 23:11:16
to jednak glupoLe. Tylko ich praca jest warta, a inni mają za miskę ryżu... wszelkie materiały budostane to nie więcej niż 50 groszy za sztukę. W innych miastach w ogóle nie ma schodów na dworcach kolejowych. Głupota polaczków poraźa.
Idol
2019-08-29 22:17:48
Dworzec nie sprawia wrażenia za 70 mln :(, do budowy użyto złota ?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.