Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Od 1 września bez blokad przez pl. Żołnierza Polskiego [GALERIA]

Data publikacji: 26 sierpnia 2021 r. 15:46
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2021 r. 14:25
Od 1 września bez blokad przez pl. Żołnierza Polskiego
Przebudowa torowisk w centrum Szczecina. Postęp prac od al. Niepodległości przez pl. Żołnierza Polskiego,w al. Wyzwolenia, na pl. Rodła, w ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego i ul. Jana Matejki. Fot. Mirosław WINCONEK  

Tempo prac przy budowie nowego torowiska z rozjazdami przez pl. Żołnierza Polskiego w Szczecinie oznacza, że można już odliczać dni do otwarcia przejazdu w kierunku Trasy Zamkowej. W ostatnich kilku dniach trwały prace przy asfaltowaniu międzytorzy i przyległych do nich pasów nawierzchni jezdni. Jak się dowiedzieliśmy, blokady znikną od najbliższej środy, 1 września. Już bez przeszkód kierowcy pojadą przez plac z kierunku od ul. Edmunda Bałuki, jak i ci nadjeżdżający z al. Wyzwolenia, którzy będą mogli skręcić w lewo, chcąc dostać się w okolice Bramy Królewskiej albo zawrócić.

Ekipy krakowskiego ZUE S.A. i spółek podwykonawczych nie zwalniają tempa. Szybko przybywa też nowych torów w pozostałych miejscach robót w centrum: od al. Wyzwolenia po pl. Rodła i ul. Jana Matejki. Na odcinkach, gdzie szyny są już zespawane i zmontowane rozjazdy wraz z krzyżownicami szykowane są do zalewania betonem.

Najbardziej zaawansowane są prace przy obu nowych torach w al. Niepodległości od przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Bogurodzicy. Rozpoczęło się również urządzanie nowych przystanków i przejścia dla pieszych od strony pl. Żołnierza Polskiego. A w czwartek kontynuowane były prace przy zalewaniu ostatnią warstwą betonu torów na zmontowanym dotąd odcinku w ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego.

Na wylanie betonowych podbudów czekają teraz kolejne rozjazdy na połączeniu trasy z pl. Żołnierza Polskiego w al. Wyzwolenia. Podobnie jak te dalej stabilizowane już zespawane: jeden tor w kierunku pl. Rodła oraz na połowie wyspy tego ostatniego rozjazdy z krzyżownicami. Przypomnijmy, że w obrębie pl. Rodła w miejsce starego powstaje pełny układ torowy we wszystkich możliwych relacjach w postaci tzw. rozgwiazdy (nazywany jest tak ze względu na swój kształt, którym ją przypomina). Do betonowania praktycznie gotowe też są odcinki torów na łuku na wysokości skrzyżowania ul. Jana Matejki i ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego. ©℗

Mirosław WINCONEK

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

PiS to syf
2021-08-27 14:08:49
Zatkało pisowskich? I słusznie. Jak rządziliście w Szczecinie to w ogóle nie inwestowaliście w torowiska, a teraz proszę - TOROWA REWOLUCJA zmienia Szczecin na lepsze.
Albin
2021-08-27 11:37:07
Wszystko zalane betonem - jak kiedyś trzeba będzie jakiś tor naprawić lub wymienić to będzie rozwalanie betonu... czy to ma sens aby wszystkie tory były zalewane betonem?
Brawo
2021-08-27 10:28:44
Bardzo się cieszę że roboty posuwają się tak szybko.
Ekspert
2021-08-27 09:33:11
zobaczymy jak będzie z jakością nawierzchni asfaltowej w torowisku, niestety po poprzednich inwestycjach można mieć obawy, pas tramwajowo-autobusowy na Energetyków z setką łat, bo się sypał, na Bramie Portowej już nawierzchnia się też rozsypuje i oczywiście nierozgarnięta spółeczka Tramwaje Szczecińskie sobie z tym nie radzi. Na Arkońskiej przy szpitalu asfalt wzdłuż torowiska już też pęka i są dziury. No i oczywiście Potulicka, która znowu będzie naprawiana i.... Krzywoustego (5. raz?!)
Gość
2021-08-27 08:55:39
A kiedy pełne otwarcie placu Rodła?
@nie zdążą
2021-08-26 23:16:40
Udrożnienie jednego przejazdu (najważniejszego?) nie = się, że to już skończone w rejonie pl. Żołnierza. Do końca września powinni uruchomić tramwaj przez pl. Hołdu ale czy tak się stanie? Na Niebuszewie już jest obsuwa. A jeszcze cała Wyzwolenia do zrobienia.
nie zdążą
2021-08-26 20:29:07
jeśli to teraz wygląda tak jak na zdjęciach to jeszcze we wrześniu będą to dziergać.
Kierowca
2021-08-26 16:16:58
Czy szanowna redakcja może zamieścić schemat docelowej organizacji ruchu po robotach?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA