Tempo prac przy budowie nowego torowiska z rozjazdami przez pl. Żołnierza Polskiego w Szczecinie oznacza, że można już odliczać dni do otwarcia przejazdu w kierunku Trasy Zamkowej. W ostatnich kilku dniach trwały prace przy asfaltowaniu międzytorzy i przyległych do nich pasów nawierzchni jezdni. Jak się dowiedzieliśmy, blokady znikną od najbliższej środy, 1 września. Już bez przeszkód kierowcy pojadą przez plac z kierunku od ul. Edmunda Bałuki, jak i ci nadjeżdżający z al. Wyzwolenia, którzy będą mogli skręcić w lewo, chcąc dostać się w okolice Bramy Królewskiej albo zawrócić.
Ekipy krakowskiego ZUE S.A. i spółek podwykonawczych nie zwalniają tempa. Szybko przybywa też nowych torów w pozostałych miejscach robót w centrum: od al. Wyzwolenia po pl. Rodła i ul. Jana Matejki. Na odcinkach, gdzie szyny są już zespawane i zmontowane rozjazdy wraz z krzyżownicami szykowane są do zalewania betonem.
Najbardziej zaawansowane są prace przy obu nowych torach w al. Niepodległości od przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Bogurodzicy. Rozpoczęło się również urządzanie nowych przystanków i przejścia dla pieszych od strony pl. Żołnierza Polskiego. A w czwartek kontynuowane były prace przy zalewaniu ostatnią warstwą betonu torów na zmontowanym dotąd odcinku w ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego.
Na wylanie betonowych podbudów czekają teraz kolejne rozjazdy na połączeniu trasy z pl. Żołnierza Polskiego w al. Wyzwolenia. Podobnie jak te dalej stabilizowane już zespawane: jeden tor w kierunku pl. Rodła oraz na połowie wyspy tego ostatniego rozjazdy z krzyżownicami. Przypomnijmy, że w obrębie pl. Rodła w miejsce starego powstaje pełny układ torowy we wszystkich możliwych relacjach w postaci tzw. rozgwiazdy (nazywany jest tak ze względu na swój kształt, którym ją przypomina). Do betonowania praktycznie gotowe też są odcinki torów na łuku na wysokości skrzyżowania ul. Jana Matejki i ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego. ©℗
Mirosław WINCONEK