Czwartek, 06 marca 2025 r. 
REKLAMA

Obwodnica Mierzyna. Jest pozwolenie na budowę

Data publikacji: 06 marca 2025 r. 18:53
Ostatnia aktualizacja: 06 marca 2025 r. 18:53
Obwodnica Mierzyna. Jest pozwolenie na budowę
Fot. GDDKiA  

Wojewoda Zachodniopomorski wydał pozwolenie na budowę obwodnicy Mierzyna (pow. policki) w ciągu drogi krajowej nr 10 – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przetarg na wykonawcę inwestycji ma zostać ogłoszony w ciągu kilku tygodni.

Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) umożliwia rozpoczęcie się prace budowlane i procedura odszkodowawcza dla nieruchomości przejętych pod drogę. Inwestycja ma zapewnić odpowiedni dojazd ze Szczecina do węzła Szczecin Zachód (Dołuje) na Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) w ciągu drogi ekspresowej S6.

"Nowa droga w połowie będzie przebiegała na terenie Szczecina, gdzie drogami zarządza prezydent miasta. W związku z tym inwestycja musi być prowadzona wspólnie przez GDDKiA i samorząd" – przekazał rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mateusz Grzeszczuk.

Porozumienie dot. etapu prac przygotowawczych zostało podpisane w 2022 r. W oparciu o nie został przygotowany projekt budowlany, a sama dokumentacja dla drogi była gotowa w 2024 r.

"Na początku tego roku podpisaliśmy z miastem Szczecin porozumienie obejmujące etap robót budowlanych. Każda ze stron będzie ponosiła koszty prac na swoim terenie" – dodał Grzeszczuk.

Obecnie DK10, wychodząca ze Szczecina w stronę granicy polsko-niemieckiej, przebiega przez gęsto zabudowany Mierzyn. Na połączeniu DK10 z Zachodnią Obwodnicą Szczecina powstanie węzeł Szczecin Zachód (Dołuje), który będzie jednym z głównych połączeń z centrum Szczecina.

"Biegnąca obecnie przez Mierzyn DK10 nie byłaby w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg tej drogi. Zapewni on właściwy dojazd do obwodnicy Szczecina" – przekazał Grzeszczuk.

Nowa inwestycja ma ominąć Mierzyn od północy. Początkiem nowej drogi od strony Szczecina będzie skrzyżowanie na końcu ulicy Ku Słońcu w rejonie istniejącego centrum handlowego. To 200 m fragment należący do Szczecina.

Dalej trasa będzie biegła w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Za ten odcinek o długości ok. 1,2 km będzie odpowiedzialna GDDKiA.

Następnie trasa ponownie wejdzie na teren Szczecina i będzie biegła w kierunku zachodnim, przechodząc częściowo przez teren ogródków działkowych. Po około 2,1 km droga opuści teren miasta.

Dalej nowa DK10 po pokonaniu około 1,3 km dotrze do węzła Szczecin Zachód (Dołuje). Za ten ostatni fragment odpowiada GDDKiA.

Zakończenie inwestycji planowane jest w 2028 r., równolegle z odcinkiem Kołbaskowo - Police, który powstanie w ramach Zachodniej Obwodnicy Szczecina.

(PAP)

Logo PAP Copyright

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA