Do dwóch lat przebudowy torowisk - na tyle zapowiada spółka komunalna Tramwaje Szczecińskie realizację kolejnej z inwestycji dotyczących infrastruktury komunikacyjnej w mieście. Ta ma objąć trasę wraz z sieciami trakcyjnymi od pl. Żołnierza Polskiego przez al. Wyzwolenia, przez pl. Rodła do ronda Giedroycia i dalej pl. Sybiraków, ul. Asnyka aż do pętli Niebuszewo. Ponadto w tym samym pakiecie ujęty został szlak wzdłuż pl. Żołnierza Polskiego do pl. Hołdu Pruskiego i dalej biegnący odcinkiem ul. Matejki i krótkim fragmentem ul. Piłsudskiego do pl. Rodła. Ogłoszony został właśnie przetarg na to zadanie.
- Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do ronda Giedroycia zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 m toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo -przerkonuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie, która imieniu miasta pełni rolę inwestora zastępczego. - Zadanie jest skomplikowane i wymagające, dlatego zostanie podzielone na kilka etapów.
Zakres robót obejmuje: przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia, przebudowę torowiska w ul. Kołłątaja i ul. Asnyka, przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo, przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego, przebudowę placów Rodła i Żołnierza Polskiego, przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowę całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego z urządzonymi wzdłuż nich pasami autobusowo – tramwajowymi.
Jednocześnie projekt przewiduje przebudowę przystanków tramwajowych na tzw. wiedeńskie (takie same, tj. z wyniesieniami w pasach jezdni na ich wysokości jak w ul. Niemierzyńskiej i Arkońskiej), przebudowę wydzielonych peronów. W założeniu ma to doprowadzić do integracji przestanków autobusowych i tramwajowych, ułatwić pasażerom przesiadki. Do tego dojdzie budowa wydzielonych miejsc postojowych i pasów rowerowych, przebudowy chodników i zjazdów, przebudowy sieci trakcyjnej, oświetlenia ulicznego sygnalizacji świetlnej i w konsekwencji wprowadzenie zmian w organizacji ruchu.
Remontować trzeba albo wycofać tramwaje bo stan torów jest tragiczny - inna sprawa to zakres zmian w drogach. Nie można budować nowych linii zanim nie doprowadzi się starych do bezpiecznego stanu.
@dezodorant
2020-02-05 08:07:56
Oby tak było, a środki przeznacza na powrót na remont i przebudowę najstarszej zajezdni jaka jest Golecin. Miała być odnowiona i nagle znów zrezygnowano na bliżej nieokreślony czas. Pracownicy chociażby skorzystali.
@Pasjonat
2020-02-05 08:00:29
Od pomysłu zbudowania przystanku przy Garniznowym w kierunku pl.Kościuszki to mija już tak prawie...40 lat. O tym mówiło się zaraz po zlikwidowaniu przystanków przy Bogusława. Dalej. Przystanki przy Bogusława miały wrócić przy przebudowie Krzywoustego ale nto nastapilo dopiero po 2000 roku i oczywiście nowe bencwaly polityczne zapomnialy o tych wcześniejszych planach.
ja
2020-02-04 23:16:17
o przebudowie torowisk w tym miejscu to juz pani rzecznik mówiła co najmniej 10 lat temu. i co i cisza
dezodorant
2020-02-04 21:54:31
Na Wyborczej jakiś czas temu publikowali szczegóły tej inwestycji.Projekt w szczegółach to pomyłka.Oby potencjalni wykonawcy dali tak wysoką cenę że miasto odstąpi od tej budowy
stary człowiek a może
2020-02-04 21:18:16
Miasto które miało piękne szerokie arterie ulic,było jednym z nielicznych tak ukształtowanych-szerokich bezpiecznych ulicach których nam inne miasta w Kraju zazdrościły w zastraszającym tempie upada,zwęża się.Dzisiaj planiści miasta do granic absurdu zwężają nam ulice,miasto robi się ciasne,ruch jest spowalniany,komunikacja miejska staje się wolna.Wszystko zmierza w odwrotnym kierunku i jest niweczone.Szczecin nie jest już ani piękny zielony,ani z przestrzenną uliczną strukturą.Stajemy się zaściankowym,powiatowym miastem a nie przyjaznym do życia dużym nowoczesnym z historyczną tożsamością.
Pasjonat
2020-02-04 21:06:56
A co z przystankiem vis a vis Kościoła Garnizonowego może i ten można by było ująć w planach przebudowy Cisza... a dobrze się zapowiadało !!!
Radek
2020-02-04 20:33:44
ZUE z Krakowa jest świetną firmą.Niech wygrywa.
Kasper1996 aus Stettin
2020-02-04 20:14:21
Jeśli wygra hiszpańska Balzola, to przetarg zostanie unieważniony tak jak Mickiewicza, w którym półtorej bańki zgarnęło Państwo Watykan na budowę kościoła na Gumieńcach.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.