Niedziela, 24 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Nowe perony na stacjach w Zachodniopomorskiem

Data publikacji: 19 października 2020 r. 09:36
Ostatnia aktualizacja: 21 października 2020 r. 15:34
Nowe perony na stacjach w Zachodniopomorskiem
 

Podróżni mogą już korzystać z wygodnych peronów na zachodniopomorskich stacjach i przystankach m.in. w Choszcznie i Szczecinie Zdunowie. To efekt inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA na trasie z Poznania do Szczecina. Projekt za ponad 4 mld zł realizowany jest przy współfinansowaniu z programu unijnego CEF „Łącząc Europę”.

Perony w Starym Klukomiu, Choszcznie, Morzycy, Kolinie, Szczecinie Zdunowie i Reptowie są dłuższe, szersze i wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dostosowano je do potrzeb osób o ograniczonej możliwości porusza się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze oświetlenie. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy

Modernizacja kolejowej trasy Szczecin – Poznań

Na zachodniopomorskiej części trasy Szczecin – Poznań pociągi jeżdżą już nowym torem między Dolicami a Kolinem, Słonicami a Choszcznem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbiem. Wykonawca buduje konstrukcje nowych peronów w Dolicach, Mierzęcinie, Drawinach i Podleścu. W Stargardzie przebudowywany jest pierwszy z czterech wiaduktów. Obiekt zostanie poszerzony, kierowcy zyskają szerszą jezdnię, a dla pieszych i rowerzystów będą chodniki oraz ścieżki. Modernizacja wiaduktów ma zapewnić sprawny i bezpieczny ruch pociągów oraz poprawić komunikację w mieście.

Stacja kolejowa Choszczno

Na szlakach Drawiny – Bierzwnik, Słonice - Kolin oraz Reptowo – Szczecin Dąbie wymieniane są tory, montowana jest sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

„Łącząc Europę” po kolejowych torach

Między Poznaniem a Szczecinem (ok. 190 km) podróżni zyskają lepszy komfort obsługi na 32 stacjach i przystankach. Efektem prac, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, będzie krótszy czas podróży. Z szacunków PKP PLK wynika, że najszybsze pociągi pojadą między stolicami Wielkopolski i Pomorza Zachodniego nawet o około 50 minut krócej, poniżej 2 godzin. Poziom bezpieczeństwa zwiększa nowe urządzenia sterowania oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Zakończenie zasadniczych prac planowane jest do końca 2022 roku. To jedno z największych przedsięwzięć realizowanych w ramach Krajowego Programu Kolejowego.

(k)

Fot. PKP PLK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Dawid Gryfice
2020-10-20 13:29:52
Do użytkownika witaj kolej Pendolino oczywiście pojedzie do Szczecina gdy z elektryfikują linię kolejową z Kołobrzegu do Goleniowa bo Pendolino z Kołobrzegu do Krakowa śmiga
@witaj kolej
2020-10-20 13:22:37
Pierdo-ino już była przed Tuskiem. Nie wykorzystano 20 mld euro
Witaj kolej
2020-10-20 12:35:54
Należy modernizować kolej,temat przespany przez po-psl za ich rządów.Nie wykorzystali środków,trzeba przyspieszyć modernizację.Kiedy do Szczecina przyjedzie Pendolino?
Dawid Gryfice
2020-10-20 12:00:05
Wszystko ładnie pięknie wygląda A co z odcinkiem linii kolejowej nr 402 na trasie z Goleniów Koszalin tu nie jest tak ładnie pięknie gdyż z Goleniowa do Kołobrzegu nie ma elektryfikacji a dworzec PKP w Gryficach i perony to jeszcze 20 wiek
@Polak dumny
2020-10-20 10:16:22
W końcu Polska wstała z kolan :))) i poszła w XIX wiek technologii kolejowych
Rex
2020-10-20 05:54:00
A co z odcinkiem Szczecin Dąbie- Szczecin Główny? Przez te kilkanaście km pociąg nadal ma się wlec? Nie dziwota, że podróż do poznania zajmie nadal 2 godziny. Nie mówiąc już o tym, że PKP przygotowywało się to modernizacji tej linii od 2007 roku i to na prędkość 200 km/h. Po kilkunastu latach tylko 160 km/h i końca nie widać. Dramat
k.olej
2020-10-19 22:24:27
dopasowanie peronu do taboru jak za czasów ZSRR albo za wysoko albo za nisko ale zawsze odstęp do krawędzi - wielkości takiej że gumofilce nr44 nawet nie sięgają!
Polak dumny
2020-10-19 19:26:50
No sukces na miarę XXI wieku w naszym Bantustanie. Pociągi (te najszybsze) będą pokonywać 230 km trasy w 2 godziny!!! Drzyjcie rozwinięte nacje: Hiszpanie, Francuzi... Co tam wasze nędzne 250-300 km/h, nasza super szybka kolej jest niedoścignięta!!! Przynajmniej wśród innych krajów czarnej Afryki!
@Edek
2020-10-19 17:25:06
Lecz się na głowę. Kolej zwinieto jeszcze w latach 90-tych uw. Do Tuska ewentualnie można mieć pretensje, że nie był tym który odwrócił ten trend. Ale... chcieliśmy zmiany ustroju to mamy co mamy. Polaczki zawsze byli biduly i nikt nie będzie sponsorowal pustych przelotow. A obecnie komunikacja masowa to potencjalne szerzenie się wirusa w koronie.
Edek
2020-10-19 14:51:46
A kto do tego doprowadził ????? Gdzie są ci wszyscy mądrale (z tuskiem na czele ) którzy tylko potrafili wszystko likwidować ???? Kto zlikwidował połączenia lokalne odcinając ludzi od świata ???? Cwaniaczek siedzi w Brukseli ,trzepie kasę i podśmiechujki sobie robi. Mam nadzieję że historia wystawi im słony rachunek
Stacja PKP
2020-10-19 11:57:10
PKP sobie jaja z nas robi? Popatrzcie na te krzywe połamane chodniki. Pamiętają jeszcze lata 70 ubiegłego wieku. Strach po nich chodzić. Tory też takie kładą? Blues Elżbiety Mielczarek "Stacja PKP" zawsze aktualny. Warto sobie przypomnieć.
Honor_8
2020-10-19 11:10:37
2 godziny na trasie Poznań - Szczecin za 4 mld zł. Średnia prędkość około 100 km/gpdz. Bardzo mało jak na standardy innych kolei w XXI wieku.
Stacje pkp
2020-10-19 10:32:49
A co z stacjami i przystankami PKP na trasie Szczecin Koszalin ktore w większości zaniedbane przypominaja kraj trzeciego świata a moze jeszcze gorzej

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA