niedziela, 08 grudnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Od stacji Gryfino zaczęła się budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

Od stacji Gryfino zaczęła się budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

Od stacji Gryfino zaczęła się budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Data publikacji: 2019-12-02 15:03
Ostatnia aktualizacja: 2019-12-04 20:15
Wywietleń: 1563 430916

Od stacji Gryfino rozpoczęła się budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Następnie modernizowane będą stacje: Szczecin Dąbie, Daleszewo i przystanek w Czepinie. SKM ma być gotowa w 2022 roku.

Prace rozpoczęły się na stacji Gryfino, gdzie przebudowane zostaną perony. Zamontowane tam będzie nowe oznakowanie, gabloty informacyjne, ławki oraz wiaty. Perony po modernizacji staną się bardziej dostępne dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na gryfińskiej stacji wyremontowane zostanie przejście podziemne, w którym będą windy prowadzące na perony nr 2 i 3.

Następnie modernizowane będą: stacja Szczecin Dąbie, stacja Daleszewo i przystanek w Czepinie. Za 530 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe SA wybudują i zmodernizują 27 stacji oraz przystanków. 

- Szczecińska Kolej Metropolitalna podniesie jakość życia mieszkańców - mówi Marta Burczyk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Zmodernizowane stacje i przystanki, przebudowane dojścia na perony i centra przesiadkowe zapewnią dogodny dostęp do kolei.

PKP PLK SA prace będą prowadziły na odcinku linii kolejowych: Stargard – Szczecin Główny (nr 351), Gryfino – Szczecin Główny (nr 273), Szczecin Dąbie - Goleniów (nr 401) oraz Szczecin Główny – Police (nr 406). Prace związane z realizacją całej SKM zakończą się w 2022 roku.

Nowoczesne perony i większe możliwości dla przewoźników

Większy komfort pasażerów zapewni przebudowa 17 stacji i przystanków. Zostaną wyposażone w monitoring, ławki, wiaty i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacjach i przystankach: Szczecin Pomorzany, Szczecin Cmentarz Centralny, Szczecin Turzyn, Szczecin Pogodno, Szczecin Niemierzyn, Szczecin Niebuszewo, Szczecin Drzetowo, Szczecin Żelechowa, Szczecin Gocław, Szczecin Stołczyn, Police Dąbrówka, Police, Szczecin Łasztownia, Gryfino, Szczecin Zdroje, Szczecin Dąbie, dogodne dojście na perony dla wszystkich podróżnych zapewnią windy. Na pozostałych zamontowane będą pochylnie.

Nowe przystanki i drugi tor między Szczecinem Głównym a Turzynem

W ramach projektu powstanie 10 nowych przystanków: Szczecin Cmentarz Centralny, Szczecin Niemierzyn, Szczecin Stołczyn Północny, Szczecin Skolwin Północny, Police Dąbrówka, Szczecin Żydowce, Szczecin Łasztownia, Szczecin Dunikowo, Szczecin Trzebusz, Goleniów Park Przemysłowy.

Natomiast na jednotorowym szlaku Szczecin Główny – Szczecin Turzyn zostanie dobudowany drugi tor, co zapewni płynny przejazd większej liczby pociągów i pozwoli na skrócenie czasu podróży.

- PLK zwiększą również poziom bezpieczeństwa, dzięki budowie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania (LCS Gocław) i wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym- dodaje Marta Burczyk. - Podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, bo zostaną wyposażone w monitoring i dodatkowe urządzenia informujące kierowców o nadjeżdżających pociągach. W sumie zmodernizowanych zostanie 14 przejazdów. 

Na liniach kolejowych objętych projektem SKM zostaną zmodernizowane obiekty inżynieryjne, m.in. wiadukty i przepusty.

***

Projekt „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”  jest współfinansowany przez Unię Europejska ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

(mag)

Fot. Tomasz Zawadzki

Na zdjęciu: Od stacji Gryfino zaczęła się budowa SKM.

Od stacji Gryfino zaczęła się budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

Komentarze

Obs.ryver
A super dworzec PODJUCHY??? Też zbudujecie?Zlikwidowaliście go i rozkradli! .
2019-12-04 20:10:43
ale ściema z tymi peronami
"Będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się", tylko dlaczego wciąż buduje się perony jak dla taboru U.S.S.R. ?!
2019-12-03 00:30:44
Józwa
Windy na Stolczynie i Gocławiu? Świetny pomysł. Miejscowa sierść będzie miała co demolować.
2019-12-02 22:58:03
metro
No i dobrze że zaczęli od Gryfic
2019-12-02 20:20:32

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
9
na godz. 15:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielka Parada Mikołajów

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak zwiększą bezpieczeństwo na drogach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie