Większe (o powierzchni nawet do 20 metrów kw.) lokale, z możliwie niskim czynszem, oszklone, ale z możliwością wyeksponowania towaru na zewnątrz i najlepiej wszystkie frontem do klienta – handlowcy z międzyzdrojskiej promenady spotkali się z projektantem i radnymi z komisji doraźnej, by omówić wstępną koncepcję zagospodarowania terenu po zachodniej stronie mola.
Po wypracowaniu stanowiska przez komisję doraźną, radni zdecydują czy przekazać teren przy molo w zarząd gminnej spółce „Promenada”, która miałaby tam zrealizować i wydzierżawić 50 nowoczesnych, całorocznych stanowisk handlowych przedsiębiorcom prowadzącym dziś działalność w 70 jednolitych pawilonach przy nadmorskim deptaku.
– Jeśli rada podejmie uchwałę o przekazaniu terenu spółce „Promenada”, to w przyszłym roku spółka zleciłaby wykonanie projektu, zaś budowa mogłaby zostać zrealizowana w roku 2018. Do tego czasu spółka będzie mogła podpisać z zainteresowanymi umowy dzierżawy obecnego terenu do końca roku 2018, dając im tym samym gwarancję pracy do czasu wybudowania nowych obiektów – poinformował Leszek Dorosz, burmistrz gminy.
Handlowców i radnych interesowało, jakie będą koszty realizacji przedsięwzięcia.
– Nie mamy jeszcze projektu budowlanego ani kosztorysu, więc dziś trudno odpowiedzieć na te pytania – twierdzi Wioletta Wadecka, prezes gminnej spółki „Promenada”. – Wiadomo, że bez bankowego kredytu koszty budowy byłyby niższe dlatego dobrze by było, aby wkład własny na budowę (w formie kaucji) przyszłych dzierżawców był jak najwyższy, nawet w wysokości 80-90 tys. złotych od każdego przedsiębiorcy.
Uzgodniono, że do kolejnego spotkania komisji doraźnej (zaplanowanego w połowie stycznia) projektanci przygotują orientacyjny kosztorys inwestycji w omówionym kształcie. ©℗
Tekst i fot. (maz)