Nowe linie i korekty rozkładów jazdy w Szczecinie od 1 lutego
Nowe linie i korekty rozkładów jazdy w Szczecinie od 1 lutego
Data publikacji: 31 stycznia 2021 r. 14:31
Ostatnia aktualizacja: 31 stycznia 2021 r. 14:40
Fot. Mirosław Winconek
Od najbliższego poniedziałku, 1 lutego, szczeciński ZDiTM o trzy nowe linie powiększa siatkę regularnych połączeń. Z pętli Kołłątaja będą one obsługiwać trasy z pętli Kołłątaja do Osowa, Podbórza i przez nowe osiedla na Wzgórzach Warszewskich, a dalej w kierunku Żelechowej i na Golęcino. Przy okazji wprowadzone zostaną zmiany w rozkładach jazdy na innych liniach zarówno na lewobrzeżu, jak i prawobrzeżu.
Teraz z pętli Kołłątaja obsługiwanych jest w sumie 7 linii. Będzie ich 10.
Autobusy nowej linii 89 kursować będą z pętli Kołłątaja ulicami księcia Warcisława I i prof. Jana Królewskiego do przystanku końcowego linii 68 przy ul. Świergotki (teraz to połączenie zapewnia skomunikowanie z centrum od pl. Rodła). Ten rejon Wzgórz Warszewskich w ostatnich latach był i jest obszarem sporej aktywności licznych spółek deweloperskich. Zwłaszcza zaś po wydłużeniu do wysokości przebudowanej ul. Łącznej odcinka tzw. Trasy Północnej. Powstało tam wiele mniejszych i większych kompleksów zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej. Jedną z wielu swoich inwestycji zrealizował tam w rejonie ulicy Pelikana również Szczeciński TBS. Na okolicznych terenach deweloperzy wciąż są aktywni, powstają też enklawy nowej zabudowy jednorodzinnej. Odjazdy w dni powszednie w godz. 6-8 i 14-18 co 15 minut, w pozostałych godzinach co 20 minut, w soboty co 20 minut, w niedziele i święta w godz. 11-18 co 20 oraz w pozostałych godzinach co 30 minut.
Trasa nowej linii 92 przebiegać będzie z kolei częściowo śladem tej, którą pokonują autobusy linii 51 (Kołłątaja – Osów/Głębokie), czyli m.in. ulicami Fryderyka Chopina i Chorzowską, a dalej przebudowanym odcinkiem ul. Miodowej do pętli Podbórz, gdzie przy jej skrzyżowaniu z ul. Podbórzańską kończą i rozpoczynają kursy autobusy linii 87. Te jeździć będą w dni powszednie i soboty co 30 minut, w niedziele i święta co 40 minut.
Natomiast autobusy trzeciej nowej linii 99 obsłużą trasę z pętli Kołłątaja wytyczoną ulicami: Zygmunta Krasińskiego, Duńską, Szczecińską, Łączną, Hożą, Robotniczą, Dębogórską do zajezdni na Golęcinie przy ul. Wiszesława. I – jak tłumaczy H. Pieczyńska – w założeniu mają stanowić dodatkowe wsparcie linii 87 na odcinku Kołłątaja – Duńska. Zakładana częstotliwość kursów co 20 minut w dni powszednie i soboty oraz co 30 minut w niedziele i święta.
Jednocześnie zmniejszy się o połowę liczba kursów na linii 51. Z ich dotychczasowych rozkładów „wypadną” te kursy, przy których do tej pory autobusy dojeżdżały tylko do pętli na Osowie. Teraz każdy kurs będzie wykonywany do pętli Głębokie z częstotliwością co 30-40 minut w dni powszednie i w soboty, a co 40 minut w niedziele i święta.
Ponadto nastąpi korekta trasy autobusów linii 68 w dni powszednie, które w godzinach szczytów komunikacyjnych porannego (w godz. 6-8.20) i popołudniowego (w godz. 14-17.20) z pl. Rodła odjeżdżać będą częściej niż dotąd, bo co 10 minut, ale kończyć co drugi kurs na przystanku Rostocka/Kormoranów. W pozostałych godzinach od poniedziałku do piątku (co 20 minut) oraz w soboty, niedziele i święta (co 30 minut) kursy z pl. Rodła – jak dotychczas – z podjazdem do przystanków końcowych Przepiórki/Świergotki na styku osiedli Małe Błonia i Sienno przyległych do ul. Łącznej.
I już ( 1 luty ) widać, że linia 68 idzie do likwidacji bo jak wszystko co służy ludziom w tym kraju idzie do rozwałki. Wystarczyło wydłużyć 68 dalej i inaczej poza Przepiórki -- linią 68 pojeździć po nowej północnej dzielnicy o której mowa w artykule.Trasa 68 pokrywa się z 63 58 59 101 107 co pozwala na sprawne- łatwe przesiadki i połączenia centrum z wszystkimi północnymi dzielnicami.
Obecne Skracanie [[tyle zysku co w pysku ]] zamiast Wydłużania trasy 68 to ukryte Wyciszanie lini aż do likwidacji.... po marcu @68 nie będzie a szkoda i to bardzo.
Analog...było ze słynną Fontaną Pionową zwaną niepotrzebnie przez ludzi ścianą płaczu i tylko dlatego ... trzeba było ją było porąbać ... bo(¿).
Teraz -- luty/marzec będzie checa z autobusem @68 ... ludzie biegają mièdzy autami na światłach z dzieckiem na ręce i drugim za rękę między starym i odległym 59 metrów nowym przystankiem tego samego autobusu bo przecież nie wiadomo skąd @68 odjedzie .... nie zawsze można wcześniej w domu w internecie zobaczyć gdzie tym razem stanie a skąd ucieknie @68 .
A wszystko tooo....♡, že postanowiono okresowo skrócić o 1km( )dwa przystanki trasę @68. Bałagan a a, a zysku tyle co w pysku....czyim????
Ludzie biegają i w łeb siè pukają... w swój niestety.
lektor
2021-02-01 09:38:11
zditm i klonowica sa slepe i nie zaskoczyły ze na petli łukasinskiego ogrody powstało osiedle i mnostwo domow jednorodzinnych? moze juz czas puscic 74 bez rozkłądu zimowego bo gwarantuje ze bedzie obłozony........mozecie to sprawdzic w pól godziny ale niee.......nie spełniacie zadania które jest wam przypisane...
Marco
2021-01-31 21:51:01
A na prawobrzezu np. autobus 71, czesto wozi powietrze, gdzie tal linia, jezdzi wokol wlasnej osi. Z przystanku Jasminowa Zus, widac koncowy Turkusowa, gdzie ma kilka przystankow do przejechania przez Wiosenną. Ludzi kompletnie nie ma na tej linii, a wogle wydostac sie ze Zdroji w kierunku slonecznego, jest trauma i nerwowka. Do wiosennej jezdzą 4 linie odjzad z przystankow wszystkich linii podobny do siebie. Pozniej sie czeka 20 - 30 min. na nastepba ture 4 autobosow.
Brak kompletnego myslenia.
Mieszkaniec okolicy
2021-01-31 21:09:28
Dziwi mnie umiejscowienie nowych przystanków na wysokości osiedla Małe Błonia po obu stronach ulicy Łączna. Ten w kierunku ul. Hoża jest między ulicami Pelikana a Kukułeczki. Przystanek w kierunku Warszewo jest na drodze jednopasmowej, a w bliskiej odległości za nim jest przejście dla pieszych. Na jego wysokości jest pas lewoskrętu w ulicę Pelikana. Już widzę, jak "niecierpliwi" nie będą czekali na odjazd autobusu, a wyprzedzą go pasem lewoskrętu. Jestem przeciwnikiem przystanków przed samym przejściem dla pieszych. Wyprzedzający autobus "wpadają" na ludzi na pasach, ponieważ nie widzą ich dobrze ponieważ autobus skutecznie zasłania wejście na przejście dla pieszych. Po drugie ciekawe jak sobie będzie radził autobus, a także samochody które zatrzymały się za nim z ponownym ruszeniem pod górę w warunkach oblodzenia i śniegu na drodze. Teraz już niektórzy mają z tym problem, ponieważ wzniesienie jest znaczne. Nie wspomnę już o wycince dużej ilości krzewów w miejscu przystanków, które akurat świetnie się tu trzymają, co niestety nie jest standardem w pasie drogowym. Przystanek przy Małych Błoniach i miejsce postoju oczekujących będzie usytuowane bezpośrednio przy ruchliwej ścieżce rowerowej, a nie przy chodniku. Nie będzie to szeroki pas dla oczekujących... Po drugiej stronie miejsca na oczekiwanie będzie jeszcze mniej. A podsumuję to wszystko tym, co stanowi dla mnie zagadkę - z jakiego powodu te przystanki musiały tu powstać gdy odległość od istniejących przystanków W BEZPIECZNYCH ZATOCZKACH przed i za nimi jest ok 300 m! I to w obu kierunkach? Nie sądzę, by ludzie błagali, że nie dają rady podejść 300m....NA BOGATO...
Bielik
2021-01-31 19:33:41
Proponuję jeszcze dwadzieścia linii poprowadzić z Kołłątaja. Niech Niebuszewo już zatkane będzie zasr...ne autobusami i samochodami bo przecież za mały tam ruch. Czy naprawdę nie można puścić linii z Warszewa do Rodła, na Gumieńce...?
Kierowca
2021-01-31 19:05:54
@warszewianin
Wcale nie musi przez Kołłątaja. Wystarczy wsiąść w linie 99 w strone Zajezdni Golęcin i przesiąść się na Hożej w autobus do Rodła
Pętla!!
2021-01-31 18:54:23
Co dalej z tą zapyziałą ale w ZDTiM piękną pętlą z gumy??? Czy nadal pasażerowi będą moknąć, brodzić w śniegu ( akurat w tym roku) bez żadnego zadaszenia?? Czy nadal pasażerowie będą stać na zewnątrz bo nie ma miejsca w klitce do kas ( pomijam obostrzenia teraz panujące!!) Jedyne zadaszenie przy eks STOP A51 i A78!! NIEWIDOCZNE z tego miejsca tablice info gdy inne autobusy sa na przystankach!! JAK długo jeszcze ZDTiM będzie tą pętlę traktować jak jajo kukułcze???
warszewianin
2021-01-31 17:57:38
dlaczego wszystkie autobusy z warszewa musza jechać do kołłataja , jak część mogłaby jechac do pl rodła .Planiści tras tym sposobem gesnerują sztuczny tłok na kołłataja bo warszewianin czy chce czy nie chce musi do miasta jechać przez kołłataja
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.