Piątek, 02 sierpnia 2024 r. 
REKLAMA

Nowa ulica Szafera nabiera kształtów

Data publikacji: 13 października 2020 r. 20:25
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2020 r. 23:19
Nowa ulica Szafera nabiera kształtów
 

500 pali pod zbiornikiem na wody opadowe, fundamenty pod 115 słupów trakcyjnych, prace przy rozjazdach, roboty brukarskie i murarskie – trwa przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie.

Zakończyło się układanie warstw konstrukcyjnych jezdni od ronda Wojska Polskiego do planowanego ronda przy ul. Romera. Zabetonowano płytę torowiska do ul. Romera i wykonano podbijanie większości torowiska w konstrukcji klasycznej. Trwają ostatnie prace przy rozjeździe na pętlę tramwajowo-autobusową. Intensywnie prowadzone są roboty brukarskie – nawierzchnie chodników od ul. Jarzyńskiego do Romera oraz parking tuż przy pętli. W ulicy Romera układane są warstwy konstrukcyjne jezdni.

Wykonano wszystkie 500 pali fundamentowych pod posadowienie zbiorników na wody opadowe oraz warstwę z chudego betonu, aktualnie montowane jest zbrojenie pod płytę fundamentową. Zabetonowano 115 fundamentów pod słupy trakcyjne. W budynku podstacji obsypano ściany fundamentowe, wykonano płyty posadzkowe, betonowe słupy oraz nadproża – trwa betonowanie wieńców żelbetowych oraz roboty murarskie.

Remont ulicy Szafera

- Otoczenie w tej części Szczecina zmieni się diametralnie. Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.

Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

(k)

Fot. UM Szczecin

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

spoko
2020-10-14 22:57:18
jak ktoś z gazety albo radia przyjeżdża na budowę to nawet więcej ludzi wtedy tam pracuję, a tak luzik, do następnej jesieni może ukończą.
@JacYk
2020-10-14 11:45:06
A wystarczy matolku ze od grudnia do marca temperatury beda ponizej zera i spadnie snieg wiec ten termin oddania tej inwestycji nie ma szans bo wykonawca juz przespał 11 miesiecy czasu pracy
xxx
2020-10-14 11:10:01
4 ronda na tak krotkim odcinku. Kto pozwolil na taki projekt.
Teresa i wódz Jarosław
2020-10-14 10:02:13
Czcijcie PiS i Pana i władcę naszego Jarosława. Dzięki naszemu wodzowi jesteśmy jeszcze Polakami.
@jacyk
2020-10-14 08:54:50
Wyluzuj, zsikasz się w majty i po co zmieniać pampersa?.
Spokojny
2020-10-14 08:27:35
@JacYk to oczywiście masz rację, a on źle napisał. Możesz już być spokojny, oddychaj powoli, wszystko będzie już dobrze...
@JacYk
2020-10-14 08:04:42
Ale 06.2020 juz dawno był. Chyba, że Ty w innym wymiarze czasowym jesteś.
To prawda
2020-10-14 07:51:47
Tempo prac jest rzeczywiście bardzo dobre. Budowa spokojnie zakończy się w terminie.
@JacYk
2020-10-14 07:16:46
Z tego co napisałeś znaczy, że czasu wykonawcy skończył się 4 miesiące temu. Czyli każdy totatalny laik widzi, że tempo prac nie jest dobre!
Do@JsczYk
2020-10-14 00:34:23
Po pierwsze prace rozpoczęto w grudniu 2019r cxyli zakonczenie w maju 2021 r. A po drugie wg ciebie nie laiku Szafera powinni skoczyć już cztery miesiące temu cxyli 06.2020r
ten kto...............
2020-10-14 00:08:11
nakazał rozkopanie al.Jedności Narodowej / teraz coś z papieża to normalnie w świecie powinien dostać w mordę. Zapraszam na chodniki okolice parku Waleriana Pawłowskiego i nie tylko
JacYk
2020-10-13 23:00:59
Eurovia ma czas kontraktowy na wykonanie tej inwestycji do końca 06.2020. Tempo prac jest wyjątkowo dobre i chyba tylko totalny laik może uważać, że jest inaczej.
Szafera
2020-10-13 22:33:39
Czasu do terminowego wykonania tej inwesyycji xostalo niewiele a prace sie slimacza nawet nie skonczono na 100 procent żadnego z czterech rond a dwóch rond jeszcze nawet nie zaczęto a gdzie reszta prac (napowietrzna linia tramwajowaa, prostownikownia, reszte dróg,koncowka,wezel, oswietlenie itd.)
xvxvx
2020-10-13 21:10:58
planowany koniec inwestyci? kiedy droga bedzie przejezdna?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA