Norwegian ponownie uruchamia linię Szczecin – Oslo
Norwegian ponownie uruchamia linię Szczecin – Oslo
Data publikacji: 19 czerwca 2019 r. 17:07
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:43
Od października tego roku Szczecin znów się znajdzie w siatce połączeń linii lotniczej Norwegian. Bilety do Oslo Gardemoen już są w sprzedaży.
W środę, 19 czerwca, linia lotnicza Norwegian ogłosiła ponowne uruchomienie trasy Oslo Gardemoen – Szczecin – Oslo Gardemoen. Pierwszy samolot na tej trasie pojawi się w październiku tego roku, obsługując ją dwa razy w tygodniu: we wtorki (Oslo – Szczecin – g. 8.40 – 10.10, Szczecin – Oslo – g. 10.50 – 12.20) i w soboty (Oslo – Szczecin – g. 15.20 – 16.50, Szczecin – Oslo – g. 17.30 – 19).
Bilety są już dostępne.
– Powrót na nasze lotnisko linii lotniczej Norwegian pokazuje, że po chwilowych perturbacjach związanych z samolotami Boeing 737 MAX, wraca ona na ścieżkę dynamicznego rozwoju, będąc największą skandynawską linią lotniczą, a Szczecin pozostaje jednym z czterech polskich lotnisk, z których Norwegian operuje do Oslo – powiedział Maciej Dziadosz, prezes Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów. – Z możliwości ponownej obsługi samolotów linii lotniczej Norwegian cieszymy się jeszcze bardziej z dodatkowego powodu, a mianowicie Norwegian będzie piątą – oprócz PLL LOT, Ryanair, Wizz Air, SAS – rozkładową linią lotniczą operującą z naszego regionalnego lotniska.
To pokazuje, zdaniem prezesa Dziadosza, że poprzez dywersyfikację rozkładowych linii lotniczych Szczecin – Goleniów staje się coraz bardziej atrakcyjnym lotniskiem do rozwoju siatki połączeń.
– Z naszego punktu widzenia to jedno z kluczowych połączeń – podkreślił prezydent Szczecina Piotr Krzystek. – Szczecin słynie z firm o kapitale skandynawskim. To główny kierunek – obok Niemiec – naszych działań, jeśli chodzi o pozyskiwanie inwestorów oraz współpracę z nimi. Im więcej połączeń bezpośrednio ze Skandynawią, tym lepiej dla biznesu oraz przedsiębiorców.
(isz)
Fot. PL Goleniów
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Robert
2019-06-20 14:01:47
Oczywiście, że Kopenhaga jest oknem na świat, tyle że w weekendy dla szczecinian zamkniętym, a także zamknietym w godzinach popołudniowych czy wieczornych. Niemożliwym jest np. Lot biznesowy do Brukseli z przesiadka w kopenhadze i powrót tego samego dnia do Szczecina. Nie mówiąc już o wypadach weekendowych. Tak więc, póki co to lufcik a nie okno. Samolot poranny i popołudniowy do Kopenhagi przez 7 dni w tyg i możemy mówić o oknie na świat. Podobnie z powrotami ze Szczecina.
@Rober
2019-06-20 10:30:46
Tak, latam nim odkąd się pojawiło z SZZ aż do CHS i z powrotem i nie mam żadnych problemów. Mam nadzieję, że połączenie z Kopenhagą zostanie utrzymane, bo to okno na cały świat i nie muszę wstawać o 2.00 w nocy by telepać się do Berlina na poranny lot.
Niestety dopóki LOT będzie w Star Alliance to Goleniów będzie duszony przez LH by zmuszać nas do podróżowania przez Berlin. FAjnie, że uchylili choć furtkę dla SAS.
Robert
2019-06-20 08:36:16
@Robert
Raczej ty czytaj ze zrozumieniem. Czy „wyjście na Kopenhagę” cokolwiek to znaczy jest każdego dnia (7dni w tygodniu) o stałych godzinach porannych i popołudniowych/wieczornych ? Tylko w takim systemie można realnie planować podróż w świat poprzez hub w Kastrup.
Trudno mówić o skomunikowaniu z Kopenhagą jako centrum przesiadkowym, jeśli lata samolot w kratkę w ciągu tygodnia i tylko jeden.
@Robert
2019-06-20 00:14:46
Szczecin ma wyjście na Kopenhagę. Weź coś przeczytaj wcześniej zanim napiszesz...
Robert
2019-06-19 20:59:16
O jakim rozwoju odwieczny dyrektor mówi? Jesteśmy jedynym w tym kraju lotniskiem, które nie ma codziennego połączenia z choćby jednym hubem. Nawet z Bydgoszczy czy Lublina - miast mniejszych pod każdym względem lata Lufthansa do frankfurtu czy Monachium. Nie mówiąc już o innych turystycznych kierunkach jak Lwów, Tel Aviv czy miasta włoskie. W Szczecinie tego nie uświadczysz. Jakoś LOT woli latać nawet z Szyman niż z Podszczecinskiego lotniska.
A niby jesteśmy najbardziej atrakcyjnym turystycznie polskim regionem??!!!
Dopóki codziennie, bez wyjątku rano i pod wieczór nie będzie latać samolot do Frankfurtu, Monachium czy Wiednia to możemy zapomnieć o rozwoju naszego lotniska.
Też czytelnik
2019-06-19 19:57:07
Lotniska spółek PPL reprezentują stronę rządową a więc realizują politykę partii rządzącej-to proste jak budowa cepa.LOT ( nie jest jeszcze Chiński)również jest spółką SP i realizuje politykę narzuconą przez władzę.Miasto i samorządy nie mają nic do gadania-mimo tych skromnych swoich udziałów nikt się z nimi nie liczy ani na nic im nie pozwala.Dlatego to lotnisko wygląda jak wygląda i są na nim tacy a nie inni operatorzy.
Do @Martin
2019-06-19 19:42:56
To może dlatego zasób twojej wiedzy jest na tak niskim poziomie.PORT LOTNICZY SZCZECIN-GOLENIÓW SP. Z O.O. Udział Województwa w %:
19,98 Pozostałe; Zgromadzenie Wspólników:Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze,zmonopolizowane i kontrolowane przez krajowego przewoźnika LOT.
Dokładnie od...
2019-06-19 19:25:03
Od 29 października, prawie, że listopad ale zawsze to październik
Martin
2019-06-19 18:30:05
A co ma LOT do lotniska? Panie "czytelnik". Nie ten cel. Żeby nie było nie korzystam z tego połączenia. Nie mam potrzeby. W zasadzie też bardzo rzadko korzystam z Goleniowskiego lotniska.
Troszkę empatii
Pozdrawiam
Czytelnik
2019-06-19 17:46:16
Nie jest dla nikogo tajemnicą,że takie egzotyczne połączenia to tylko "biznesowe" i pod biznes a nie typowo z myślą o turystach o turystyce.Tych zaś z Goleniowa poza czarterami nie uświadczysz.Jedna wielka propaganda-jak zwykle w wykonaniu Lotu.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.