niedziela, 15 lipca 2018.
Strona główna > Wiadomości > „Nie otwierać przed rokiem 2048” – kapsuła czasu już w wiadukcie

„Nie otwierać przed rokiem 2048” – kapsuła czasu już w wiadukcie

„Nie otwierać przed rokiem 2048” – kapsuła czasu już w wiadukcie
Data publikacji: 2018-02-21 13:38
Ostatnia aktualizacja: 2018-07-12 12:35
Wywietleń: 2271 315137

„Nie otwierać przed rokiem 2048” – taki napis widnieje na kapsule czasu, która zostanie wbetonowana w wiadukt na ulicy Hożej. Przyszłe pokolenia odnajdą w niej pamiątki z roku 2018 – wydanie lokalnej gazety, rozkłady jazdy, zdjęcia mieszkańców i uczniów pobliskiej szkoły, a także niespodziankę od przedszkolaków.

Grupowe zdjęcie uczniów nadesłała Szkoła Podstawowa nr 42, a Przedszkole Państwowe nr 77 zachowa dla przyszłych pokoleń nagrania z wypowiedziami dzieci o przyszłości. Są również rozkłady jazdy z tabliczek przystankowych dla autobusów kursujących przez ul. Hożą, projekt przebudowy wiaduktu i list od ZDiTM. Rada Osiedla Żelechowa umieściła w kapsule uchwały budżetowe, zdjęcie z siedziby oraz plakaty z organizowanych dla mieszkańców wydarzeń. Wkładem Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego są dokumenty dotyczące Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej. Miejsce znalazło się także na monety oraz nośniki danych ze zdjęciami nadesłanymi przez mieszkańców. 

– Remontowany obiekt stanowi bezkolizyjną przeprawę dla ruchu kołowego oraz pieszego w ciągu ul. Hożej, nad torami kolejowymi linii nr 406 (łącząca Szczecin z Trzebieżą). Ze względu na liczne uszkodzenia konstrukcji, niską klasę nośności oraz konieczność dostosowania szerokości jezdni i chodników do obowiązujących przepisów, zaprojektowano jego rozbudowę – informuje Hanna Pieczyńska z ZDiTM.

Zakres prac objął:

  • rozbiórkę górnych elementów wiaduktu (wyposażenie, chodniki, jezdnia, elementy konstrukcyjne) do poziomu istniejących łuków betonowych,

  • wzmocnienie łuków poprzez wprowadzenie dodatkowego zbrojenia,

  • nadbudowę górnych elementów konstrukcyjnych wiaduktu,

  • stworzenie nowej płyty żelbetowej,

  • wykonanie niezbędnego wyposażenia obiektu (kapy chodnikowe, nawierzchnie, dylatacje, bariery, balustrady, itp.),

  • zwiększenie wymiarów istniejących fundamentów i zastosowanie mikropali,

  • wykonanie murków oporowych wzdłuż linii kolejowej, ukształtowanie skarp oraz ich umocnienie w rejonie oddziaływania wiaduktu.

Wykonawcą jest firma konsorcjum firm KOWAL Sp. z o.o. i NIWA Szczecin Sp. z o.o. Koszt robót to 5 286 304,58 zł. Wiadukt ma być oddany do użytku wiosną.

(p)

Fot. ZDiTM

Komentarze

Spawacz
Poprawny spaw jest dużo wytrzymalszy od materiału, z którego spawano. Zapraszam do garażu, możemy sobie poszaleć na migomacie.
2018-02-22 15:25:27
Krótkie uzasadnienie
Połączenie spawane jest słabsze niż lity materiał, ale każdy może to sprawdzić w literaturze. Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo :-)
2018-02-22 11:41:27
nieco szyderczo
"nie otwierać przed końcem remontu" :-(
2018-02-21 21:28:31
Krótka odpowiedź :-)
kto powiedział, że ubytek nie mieścił się w parametrach i nie został uzupełniony?
2018-02-21 16:11:29
Krótkie pytanie
Kto wydał pozwolenie na osłabienie konstrukcji budowli poprzez wycięcie części prętów zbrojeniowych?
2018-02-21 15:17:46

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
18
na godz. 21:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Flis przypłynął do Szczecina
Zjazd Młodych Gwiazd 2018 i „Siedem życzeń”
Różankowe urodziny Szczecina
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy