Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

„Nie otwierać przed rokiem 2048” – kapsuła czasu już w wiadukcie

Data publikacji: 21 lutego 2018 r. 13:38
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:03
„Nie otwierać przed rokiem 2048” – kapsuła czasu już w wiadukcie
 

„Nie otwierać przed rokiem 2048” – taki napis widnieje na kapsule czasu, która zostanie wbetonowana w wiadukt na ulicy Hożej. Przyszłe pokolenia odnajdą w niej pamiątki z roku 2018 – wydanie lokalnej gazety, rozkłady jazdy, zdjęcia mieszkańców i uczniów pobliskiej szkoły, a także niespodziankę od przedszkolaków.

Grupowe zdjęcie uczniów nadesłała Szkoła Podstawowa nr 42, a Przedszkole Państwowe nr 77 zachowa dla przyszłych pokoleń nagrania z wypowiedziami dzieci o przyszłości. Są również rozkłady jazdy z tabliczek przystankowych dla autobusów kursujących przez ul. Hożą, projekt przebudowy wiaduktu i list od ZDiTM. Rada Osiedla Żelechowa umieściła w kapsule uchwały budżetowe, zdjęcie z siedziby oraz plakaty z organizowanych dla mieszkańców wydarzeń. Wkładem Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego są dokumenty dotyczące Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej. Miejsce znalazło się także na monety oraz nośniki danych ze zdjęciami nadesłanymi przez mieszkańców. 

– Remontowany obiekt stanowi bezkolizyjną przeprawę dla ruchu kołowego oraz pieszego w ciągu ul. Hożej, nad torami kolejowymi linii nr 406 (łącząca Szczecin z Trzebieżą). Ze względu na liczne uszkodzenia konstrukcji, niską klasę nośności oraz konieczność dostosowania szerokości jezdni i chodników do obowiązujących przepisów, zaprojektowano jego rozbudowę – informuje Hanna Pieczyńska z ZDiTM.

Zakres prac objął:

  • rozbiórkę górnych elementów wiaduktu (wyposażenie, chodniki, jezdnia, elementy konstrukcyjne) do poziomu istniejących łuków betonowych,

  • wzmocnienie łuków poprzez wprowadzenie dodatkowego zbrojenia,

  • nadbudowę górnych elementów konstrukcyjnych wiaduktu,

  • stworzenie nowej płyty żelbetowej,

  • wykonanie niezbędnego wyposażenia obiektu (kapy chodnikowe, nawierzchnie, dylatacje, bariery, balustrady, itp.),

  • zwiększenie wymiarów istniejących fundamentów i zastosowanie mikropali,

  • wykonanie murków oporowych wzdłuż linii kolejowej, ukształtowanie skarp oraz ich umocnienie w rejonie oddziaływania wiaduktu.

Wykonawcą jest firma konsorcjum firm KOWAL Sp. z o.o. i NIWA Szczecin Sp. z o.o. Koszt robót to 5 286 304,58 zł. Wiadukt ma być oddany do użytku wiosną.

(p)

Fot. ZDiTM

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Spawacz
2018-02-22 15:25:27
Poprawny spaw jest dużo wytrzymalszy od materiału, z którego spawano. Zapraszam do garażu, możemy sobie poszaleć na migomacie.
Krótkie uzasadnienie
2018-02-22 11:41:27
Połączenie spawane jest słabsze niż lity materiał, ale każdy może to sprawdzić w literaturze. Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo :-)
nieco szyderczo
2018-02-21 21:28:31
"nie otwierać przed końcem remontu" :-(
Krótka odpowiedź :-)
2018-02-21 16:11:29
kto powiedział, że ubytek nie mieścił się w parametrach i nie został uzupełniony?
Krótkie pytanie
2018-02-21 15:17:46
Kto wydał pozwolenie na osłabienie konstrukcji budowli poprzez wycięcie części prętów zbrojeniowych?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA