Jeśli do pracy, szkoły, na uczelnię podróżujesz tramwajem, w poniedziałek czeka Cię niemiła niespodzianka. Nastąpią bowiem zmiany w rozkładach jazdy 7 z 12 szczecińskich linii. Na dwóch - "4" i "7" są istotne. Informacji na ten temat nie rozsyła jednak ani Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, ani spółka Tramwaje Szczecińskie. Rzecznik prasowy obu firm (ta sama osoba) pod koniec tygodnia była poza Szczecinem.
Cięcia spowodowane są niemal na pewno brakiem motorniczych. O fatalnej kondycji "TS" wiadomo od miesięcy - brakuje rąk do pracy, więc niemal każdego dnia część kursów nie jest wykonywana. Sytuacji nie ratują nawet kursy dla motorniczych, ani wysyłanie na linie pracowników zaplecza, którzy mają uprawnienia do prowadzenia tramwajów. Nieoficjalnie mówi się, że spółce w tej chwili brakuje ok. 20 motorniczych, drugie tyle w najbliższym czasie ma odejść na emeryturę lub zmieni profesję.
Dla pasażerów oznacza to spore niedogodności. Od poniedziałku zmienią się drastycznie rozkłady jazdy linii "4" i "7". Czwórka powróci na trasę Pomorzany-Krzekowo. ale kursować będzie już tylko w godzinach 7.00-16.47 (odjazdy z Pomorzan) zaledwie 2-3 razy na godzinę. Natomiast linia 7 pozostaje na trasie Krzekowo-Turkusowa, ale średnio co 12 min w godzinach szczytu i co 20 poza nim. To oznacza, że z zajezdni na te trasę wyjedzie ok. połowa mniej składów, niż jeszcze w piątek.
Warto sprawdzić także rozkłady linii 5, 8, 10, 11 i 12, gdzie nastąpią korekty. By się z nimi zapoznać, należy wejść na stronę ZDiTM, otworzyć zakładkę "ROZKŁADY JAZDY" według linii", a następnie sprawdzić każdą linie z osobna, klikając w zielony napis "ten rozkład jazdy będzie obowiązywał od dnia 24.10.2016".
ToT
***
ZDiTM chwali się np. Centralnym Systemem Zarządzania Komunikacja Miejską za 54 mln zł, który zaczął działać z kilkunastomiesięcznym opóźnieniem i wciąż zawodzi. Zasypuje media informacjami o tym, że w nocy zgasną latarnie na jednej z bocznych ulic w centrum, bo ma być kręcony film reklamowy, albo o tym, jak to dzielnie miejskie służby nocami opróżniają kosze przystankowe. O tym, co dla pasażera istotne, czyli że ma się przygotować na poważne cięcia w rozkładach jazdy, miejski podmiot milczy.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Simon
2017-11-29 23:47:21
Przecież oni nie chcą ludzi do pracy, zostaliśmy przepędzeni trudno.
Jarek
2016-10-23 10:19:53
I bardzo dobrze. Przestać w końcu dotować puste przewozy. Społeczeństwo rezygnuje i będzie dalej rezygnować z nieefektywnej w czasie przejazdu komunikacji miejskiej. Za 10 lat w tramwajach zostaną uczniowie, część studentów, bezrobotni, emeryci i miłośnicy komunikacji.
M.Dem.
2016-10-23 07:38:39
Jest prawdopodobne, że chodzi o wymianę zatrudnionych. Na ludzi strategii politycznej, która jest w Szczecinie realizowana. Czyli o INWESTYCJE W OKREŚLONY TYP LUDZI, WSPÓŁGRAJACE Z TYPEM INWESTYCJI W SFERZE TECHNOLOGICZNEJ.
ZW
Zwykle taki cel polityczny, dalekosiezny czasowo i przestrzennie, jest połączony z działaniem
przewartosciowan w ludziach, wygubieniem ludzi z tych co do trwania, z utratą miejsc pracy dla tych co nie do trwania.
Różnie to się realizuje.
Więc może też ludzie się boją, zwłaszcza kursów nocnych na petlach końcowych, gdzie wokół pusto (bo pętle na ogół nie koło bloków mieszkalnych) a kierowca/motorniczy sam w pojeździe.
To nie jest perspektywa urojona.
Mirosława Demianiec
gosc
2016-10-22 22:18:43
Przeciez to jest kolejny jeden wielki skandal, dlaczego ta banda z kierownictwa nie zostala jeszcze odwołana, napiszcie gdzie widzieliscie w ostatnich latach ogloszenia ze poszukuja motorniczych- otoz tylko w niektorych tramwajach lub wcale no i na stronie zditm czy tam ts w biuletynie, na portalach typu olx, infoludek, pracuj.pl czy nawet urzad pracy nie bylo zadnych ogloszen !!!!!!!!!! caly zditm to jedna wielka komuna, tam sa ludzie oderwani od rzeczywistosci od 20 albo i 40 lat, tak jak obecna wladza, jak by wczesniej sie ogłaszali we wlasciwych miejscach to pracownikow mieli by do wyboru do koloru a tak cierpia pasazerowie, skoro nie ma tylu kursow ile ma byc to rzadam zwrotu polowy oplaty za sieciowke bo nie mam zamiaru czekac godzinami na tramwaj i jezdzic w tloku ,a kierownictwo tej zenujacej spolki juz dawno powinno zostac DYSCYPLINARNIE zwolnione, a tym amatorom jeszcze sie premie daje, w normalnej korporacji czy powaznej prywatnej firmie nikt by takich nierobow nie zatrudnil, szkoda czasu nawet to pisac.
obiektywny
2016-10-22 17:27:02
Zditm wespół z TS narobili syfu nie szanując pracowników i płacąc im pieniądze nie adekwatne do wykonywanej pracy a odbije się to na pasażerach. Gwoli ścisłości pasażer zresztą też traktuje często zle pracowników komunikacji i nie dziwi mnie to że uciekają pracować gdzie indziej.
haha
2016-10-22 16:30:27
Bez jaj tramwajami jeżdżą też osoby wykształcone wjec niechce mi sie w to wierzyć ale wszystko jest możliwe bo tam panuje głęboka komuna i zacofanie. Czas przewietrzyć ten budynek tzn.Klonowica bo niektórym na głowę padło.Motorniczy na nich pracują a wchodząc tam traktowani są jak intruzi
chętny do pracy
2016-10-22 15:20:57
ostatnio wybrałem się na rozmowę o pracę do spółki tramwaje szczecińskie
Jednak Pani w kadrach stwierdziła, że nie przyjmą mnie, gdyż posiadam za wysokie wykształcienie. Preferowane to zawodowe.
A koszt kursu to 9tys złotych.
Pytanie
2016-10-22 15:07:49
Ilu w Szczecinie bezrobotnych pobiera zasiłki? Może ich wysłać na kurs? Siedzą na garnuszku państwa, czyli naszym, a pracować nie ma kto.
Sedina2008
2016-10-22 12:59:07
Jest to wynik kompletnej niekompetencji kierownictwa Tramwajów Szczecińskich. Nikt nie analizuje stanu zatrudnienia motorniczych. Kłopoty z kursowaniem tramwajów trwają od roku! Nawet obecnie nie ma żadnej informacji o jakichkolwiek kursach, nie ma mowy o sposobie wynagradzania za pracę. Jakoś nie słyszałem, żeby braki w zatrudnieniu dotyczyły stanowisk urzędniczych.
O słabej jakości pracy kierownictwa TS świadczy również stan techniczny taboru: wiele tramwajów ma "kwadratowe koła", które niszczą torowiska. Wagony są brudne, karoserie jeszcze pomalowane po "berlińsku". Dlaczego ZDiTM nakazuje przemalowywać sprowadzane autobusy, a tramwaje od ponad 10 lat jeżdżą żółte i odrapane?
Jaro
2016-10-22 12:52:11
Jak widac ZDITM I T.S mają pracowników i pasażerów za nic. Wycofać pare wagonów z lini nie dać podwyżki a pasażerowie a co tam oni niech czekają sobie. Taki to oto Szczecin
Gość
2016-10-22 11:54:05
Chyba coś nie tak w tej firmie najpierw nie miał kto sprzątać tramwaje teraz brak motorniczych a za chwilę nie będzie miał kto naprawiać bo mechaników coraz mniej a pracy więcej ale cóż prezes na wniosek rady nadzorczej dostał nagrodę
lolo
2016-10-22 11:25:58
Oni udaja ze placa a robole udaja ze pracuja.Brak nie tylko motorniczych ale i kierowcow autobusow.Kierowca za 2500 to kierowca taczki.Zrobic 50% uposarzenia szefa i odrazu tysiace motorniczych sie pojawi i tylez kierowcow.Krzystek jako szef komunikacji 20 tys to kierowca 10 tys i problem znika odrazu.Kolejki przed MZK zapewnione.
jaro
2016-10-22 10:51:54
Trzeba zacząć od zmiany Prezesa w T.S oraz calej kadry kierowniczej na zajezdni Pogodno oraz podnieść zarobki
Jaro
2016-10-22 10:48:11
Moje zdanie i wielu innych jest takie zmiana Prezesa w TS oraz całej kadry kierowniczej na zajezdni Pogodno Tu jest przyczyna ze jest brak motorniczych .Zarobki i kadra do wymiany.
motorniczy
2016-10-22 08:44:50
oczywiście zatrudnijmy ludzi ze wschodu a my polacy zarabiajmy po 5.00 na godzine łatwo mówić osobą nie związanymi z tramwajami i tak naprawde nikt nie wie jaka to jest cieżka i odpowiedzialna praca
Szczecinianin
2016-10-22 07:21:36
A "7" jadąca do Turkusowej , to ten tzw "Szybki Tramwaj" ? ..Proszę powiedzcie mi co z komu z tej szybkości jak dłużej na tramwaj czeka niż nim jedzie?
Ciekawe
2016-10-22 06:37:12
Ciekawe jakie jest wynagrodzenie na stanowisku motorniczego. Bez powodu ludzie z tamtąd nie uciekają.
do korek
2016-10-22 04:30:43
Najpierw niech swoim zapewnia odpowiednie wynagrodzenie bo o to tu chodzi a nie pracownika ze wschodu. Moze we wszystkich firmach zatrudnimy pracowników ze wschodu a Polacy na zachód?
anna
2016-10-22 04:24:53
Pracownicy dawno temu przewidzieli że do takiej sytuacji dojdzie !
Marek
2016-10-22 01:11:29
Raczej nie zapraszać kolegów ze wschodu tylko dać godną pensje na rękę a ludzie sie znajdą do pracy.
M.Dem.
2016-10-21 23:19:23
Do "'Korek". A dlaczego tak się boją tej pracy? Alternatywa zatrudnienia w to miejsce implantu wschodniego jest teraz nie do przyjęcia. Nie o narodowości chodzi.
Ale o to: co to za ludzie, o Jezu !?
?
2016-10-21 22:58:47
właśnie przestudiowałam oferty pracy spółki Tramwaje Szczecińskie i nie ma tam ani słowa o tym że zatrudnią motorniczych. Nie ma również informacji o możliwości zrobienia kursu motorniczego.... Chyba jednak nie brakuje im osób do pracy.
Nagroda
2016-10-21 21:59:45
Linie się obetnie będzie więcej na nagrody i prezes w nagrodę będzie woził tramwajem ale tylko w święta bo to święto będzie :)
Korek
2016-10-21 21:42:45
Skoro w Szczecinie brakuje ludzi do pracy, to może trzeba życzliwiej patrzeć na pracowników ze Wschodu? Przypuszczam, że wielu z nich takiej legalnej pracy by się podjęło. Polska powinna im to ułatwić.
k-2
2016-10-21 20:26:08
Ale na nagrody dla prezesów było!!!
Nagroda
2016-10-21 20:22:43
Chyba nagroda roczna była za niska, proponuję podwoić! Wykonać!
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.