Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Nad Odrą powstanie nowy most

Data publikacji: 17 lutego 2024 r. 13:16
Ostatnia aktualizacja: 18 lutego 2024 r. 20:43
Nad Odrą powstanie nowy most
Fot. UM Szczecin  

Miasto przymierza się do budowy mostu nad Odrą Zachodnią. Do magistratu wpłynęło 12 ofert na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztowej. 

W szranki stanęło sześć firm z Warszawy, cztery przedsiębiorstwa z Gdańska, jedna firma z Bydgoszczy, jedna z Poznania. Maksymalna kwota, jaką miasto chce przeznaczyć na tę inwestycję to 10 mln zł. Wszystkie propozycje mieszczą się w tej kwocie. Najtańszą ofertę złożyła firma Multiconsult - 2 mln 288 tys. zł. Najdroższą - spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, która chce zaprojektować most za 8 mln 849 tys. zł.

Oferty zostaną poddane analizie przez komisję przetargową.

Planowana inwestycja na podstawie opracowanej analizy zakłada przebieg drogi stanowiącej połączenie ulicy Heyki poprzez wyspę Zieloną, nowy most przez rzekę Odrę oraz ulicę Zapadłą do skrzyżowania z ulicą Kolumba. Zgodnie z założeniami do Miejscowego Planu Zagospodarowania Terenu planowane połączenie ma być ulicą klasy „L” o dwóch pasach ruchu, z obustronnymi chodnikami oraz ścieżką rowerową. Most powinien spełniać wymagania IV klasy żeglownej. Szczegółowe rozwiązania techniczne będą znane po opracowaniu dokumentacji projektowej.

Nadzór nad inwestycją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

(as)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@@@do @Deweloper plu
2024-02-19 16:51:48
A tak, pomyłka - myślałem o Wyspie Puckiej - co do technologii - e tam, wystarczyłoby wykonać solidną podbudowę z tłucznia skalnego, kilka lat i byłoby to zrobione (materiał pozyskać z drążenia tuneli na południu) - poza tym może innowacyjna technologia np pływająca nawierzchnia (koncepcja znana z betonowców) - dlaczego by nie?
@@do @Deweloper plus
2024-02-19 13:15:49
Prosta sprawa - bo to by kosztowało krocie. Cała wyspa pucka to jedno wielkie bagno. Droga tej klasy, musiałaby iść estakadą a pale musiałby zostać wbite naprawdę głęboko, żeby przebić się do warstw nośnych. To się zwyczajnie nie opłaca. Ta droga kosztowała by tyle, ze za jej wartość można by wybudować kilka nowych dróg klasycznych. Poza tym, nie ma czegoś takiego jak Wyspa Parnicka. Jest Kępa, która nie łączy sie z Dziewokliczem. To Wyspa Pucka dochodzi do Dziewoklicza
Kierowca tira
2024-02-18 20:03:08
W końcu jakaś "dobra" alternatywa dla Mostu Długiego,aby wydostać się z dzielnic nadodrzańskich z miasta. Również ciężarówki z Tamy Pomorzańskiej i betoniarki zrobią sobie skrót do ronda przy Energetyków i nie będą już tak generować korków na rondzie przy Dworcu Głównym oraz dzięki temu ochronią nowy asfalt przez przeciążeniem na Kolumba. Ten most powinien być prioritetowym projektem do realizacji zanim kolejne budynki powstaną wzdłuż Heyki. Tylko niech ma porządną nośność, aby wjazd umożliwić!
SZCZECINIAK
2024-02-18 16:41:19
Za to u Ciebie w głowie przeciąg....
poznaniak
2024-02-18 16:02:54
U nas w Poznaniu wszystko perfekt. Miasto rozkwita i się rozwija. Inwestorzy pchają się drzwiami i oknami. Studenci szturmują uczelnie i akademiki. Na ulicach same Mercedesy ,BMW oraz Audi i Toyoty z Leksusami. Zachód. Zagranica.
do FIGO
2024-02-18 15:33:47
Uniwersytet Medyczny na przykład...Mamy jedną z najlepszych medycyn w Polsce i Europie. Ci, którzy się u nas nie dostają, jadą studiować medycynę w Poznaniu. Ale skąd Ty możesz to wiedzieć....
do do @Jurek
2024-02-18 15:31:33
Niestety muszę Cię zmartwić....Ta wspomniana przez Ciebie przyszłość właśnie się dzieje, a Ty marnujesz czas na siedzenie przed komputerem i ględzenie. Na temat " Twojego bliżej nieokreślonego, mitycznego PRZEMYSŁU ". Nie wiem na co czekasz, ale chyba ten pociąg już odjechał, a Ty zostałeś na peronie...
@do @Deweloper plus
2024-02-18 15:28:16
Pytanie więc dlaczego nie rozwiązać tego problemu robiąc łącznik przez utworzenie węzła Dziewoklicz przez Wyspę Parnicką do Energetyków/ Trasy Zamkowej. To wydaje się najlogiczniejsze i najbardziej perspektywniczne bo otwiera szansę na wykorzystanie potężnego obszaru ziemi między lewo i prawobrzeżem (Międzyodrze).
Będzie
2024-02-18 12:22:50
z czego na dyńkę wypalić !
Brawo
2024-02-18 11:56:44
Nareszcie powstanie w Szczecinie nowy most! Cieszcie się! Z nikąd donikąd :( i z powrotem.
do @Jurek
2024-02-18 11:46:00
Miasto Szczecin to głównie pracownicy budżetówki. Bez przemysłu bez pomysłu. Nie ma co liczyć na rozwój. Cokolwiek będzie robione to startować będą firmy z innych regionów. Szczecin to miasto bez przyszłości.
JW
2024-02-18 11:16:50
Bravo Panie Prezydencie Niech Pan nie słucha obrońców pato działek ogrodniczych tam i na wyspie grodzkie są patodziałkowcy dla nich miejsce jest za miastem Łasztowni i tereny przy Heyki to przyszłość miasta a nie pato deweloperka wszystko się zmienia a Szczecin to nie stocznie i dobrze bo to była patologia
do @Deweloper plus
2024-02-18 11:00:25
Zarys przyszłej nowej trasy zach.-wsch. jeszcze z lat 80-tych ubiegłego wieku zakładał przeprawę w okolicach ul. Zapadłej ale poprowadzoną dalej przez okolice portu (pkp) i włączenie jej w okolicach Eskadrowa/Hangarowa/Leszczynowa. Ponad to miała być połączona z Trasą Zamkową. Po to są te wypusty na TZ nad ulicą Energetyków. A te założenia z teraz nic nie zmienią w drożności komunikacji bo i tak prowadzą tylko do jedynej ulicy Energetyków i ta już max. obciążonej.
reko
2024-02-18 10:49:54
Jak budują, to krzyk że to i owo ... a jak by nic nie robili w tym miejscu, to było by że same krzaczory tylko rosną. Oczywiście, że budujemy ...kwestią pozostaje tylko jak! Proponuję odtworzenie na wszystkich bulwarach i przy Heyki przedwojennej architektury, aby wrócić dawną atmosferę...na wzór Gdańska chociażby.
fin
2024-02-18 10:47:23
i prosto pod stary wiadukt
.
2024-02-18 10:00:51
Znakiem tego miasto chce dalej budować na wielką skalę w tamtą stronę. Czyli los ogrodów działkowych już przesądzony
FIGO
2024-02-18 09:53:53
Tak naprawdę , to czym może pochwalić się Szczecin .Jak dominująca marka .Jaki topowy projekt .Może poziom szkolnictwa wyższego ? Za moich czasów budowaliśmy statki , mieliśmy świetne biuro projektowe , potencjał intelektualny . Czym teraz można się pochwalić ? Ścieżki rowerowe i zawężone ulice na wzór Warszawskiego goja , to raczej nie powód do dumy ! No Platfusy , sypać tutaj przykładami !
Jurek
2024-02-18 08:15:47
Do konkursu stanęło 6 firm z Warszawy, 4 z Gdańska, 1 z Bydgoszczy, 1 z Poznania, 0 ze Szczecina. Z tej statystyki widać jakie miejsce w Polsce zajmuje Szczecin, w każdej niemal branży. A Krzystek chce rządzić miastem przez kolejne 4 lata, pewnie będą jałowe, jak ostatnie 18 lat, gdy rządził.
@@Miasto
2024-02-18 00:58:09
Tam nic nie ma poza nowo budowanymi apartamentowcami z betonu które zdominują i na zawsze zniszczą ten obszar przyrody w mieście. Koszty budowy tej przeprawy powinni ponieść deweloperzy a nie podatnicy...
@Miasto
2024-02-17 21:05:18
Pewnie że dla deweloperów którzy budują na Heyki i Celnej. Potrzebny był kiedyś taki most ? Absolutnie nie. Myślę że temat budowy mostu został zaklepany zanim pierwsza łopatą pojawiła się na budowie mieszkaniowego kołchozu
Stanisław Kał
2024-02-17 21:03:33
Most im. zasłużonych patodeweloperów
Robert
2024-02-17 18:39:54
Pic na wodę, proszę nie wierzyć Krzystkowi , samorządowcom z PO, HOŁOWNI, LEWICY! Krzystek to tez PO tuskowe!
obserwator
2024-02-17 18:32:28
Podobno deweloperka ma wejść na ŁASZTOWNIE od strony bulwarów - będzie rewitalizacja Łasztowni. Likwidacja chlodni Gryf i fabryki nawozów BFC - taki miałem sen proroczy. Stąd ten most
Wreszcie
2024-02-17 17:50:53
nie słuchajcie tumanów z PIS, to tylko kampania przegranych ....
@Deweloper plus
2024-02-17 16:43:48
Projekt obwodnicy śródmiejskiej kończy się na Zapadłej. Ten most będzie jej przedłużeniem za Odrę. Szkoda, że nie robią od razu odcinka średnicówki od Zapadłej do Mieszka I. To bardzo by się mieszkańcom przydało. Może nie są jeszcze dostępne fundusze UE.
Deweloper plus
2024-02-17 14:59:27
Z naszych podatków będzie zasponsorowany dojazd dla Pato deweloperki i dla ludzi którzy kupią mieszkania jako inwestycję na wynajem lub apartamenty hotelowe. Super teraz pytanie ile dołoży patodeweloperka do tego interesu? Może w końcu pora skończyć budowę obwodnicy śródmiejskiej wraz z nową przeprawa przez odrę zachodnią i wyprowadzić ruch po wyspie puckiej w kierunku podjuchy. Najpierw powinny być realizowane potrzeby mieszkańców na nie Patodeweloperki i to za nasze podatki.
mostek
2024-02-17 14:52:11
"Najdroższą - spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, która chce zbudować most za 8 mln 849 tys. zł". Za prawie 9 mln zł nikomu takiego mostu nie udało się jeszcze zbudować. Poprawcie. Autorowi chodzi pewnie o koszt projektu.
Edmund
2024-02-17 14:49:32
Coś nowego,jakieś ułatwienie dla ludzi,idzie nowe.... A ciemniactwo jak zwykle przeciw.Przeciw wszystkim i wszystkiemu.Jak Kononowicz-źeby nie było niczego
Brawo Krzystek
2024-02-17 14:49:06
Nareszcie nowy most dla Szczecina.
xyz
2024-02-17 14:13:47
Najważniejsza jest oczywiście ścieżka rowerowa.
Jacuś
2024-02-17 13:42:45
Wyborczy pic na wodę pana Krzystka.
Miasto
2024-02-17 13:27:47
Buduje dla developerów za nasze pieniądze...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA