W najbliższą niedzielę, 12 czerwca, od świtu do południa tramwaje linii 2, 7 i 8 nie pojadą swoją stałą trasą od ul. Wyszyńskiego przez most Długi do Basenu Górniczego i dalej do pętli Turkusowa. W tym czasie zastąpią je autobusy linii nr 807 ponownie uruchamianej przez ZDiTM. Powód to konieczność przełożenia nakładek, by skierować składy tym razem na odtworzony już w nowym kształcie z rozjazdami na wyspie ronda Energetyków tor w kierunku centrum.
Na kilka godzin w niedzielę zawieszone będzie kursowanie „dwójek", a tramwaje linii 7 i 8 według specjalnych rozkładów pojadą skróconymi trasami z Bramy Portowej do pętli przy ul. Potulickiej. Kursy co 20 minut. Do pętli Turkusowa od godz. 5 rano zastąpią je autobusy linii 807. Dla nich też przewidziana została częstotliwość kursów co 20 minut. Będą zaczynać i kończy je na Bramie Portowej w zatoce przystankowej (stałej dla linii 75, teraz nieczynnej, przy straganach kwiaciarek).
Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A., wykonawca inwestycji, wraz z podwykonawcami nie zwalniają tempa i zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami właśnie kończą przebudowę odcinka toru dla tramwajów od wysokości estakad Trasy Zamkowej za nowe rondo Portowców. Z niego od strony ulic św. Floriana i Władysława IV poprowadzone zostały relacje skrętne nowych torów pod odnogę przyszłego szlaku dla tramwajów w kierunku wspomnianej ul. Władysława IV i dalej przez mający powstać nad Odrą Zachodnią most Kłodny łączący Łasztownię z lewobrzeżem. Teraz do wykonania pozostała rozbiórka odcinka drugiego toru i zastępienie go nowym z dowiązanymi też rozjazdami. Tego, który prowadzi do mostu Portowego nad Parnicą, a którym przez kilka tygodni tramwaje kursowały w obu kierunkach i nawet kilka razy udało im się spotkać w tym czasie jednocześnie na tym samym torze, bo niewłaściwie zadziałała sygnalizacja świetlna.
- Wraz z udostępnieniem toru północnego (w kierunku mostu Długiego - wyj. red.) wykonawca przystąpi do przebudowy toru południowego. Te prace mają potrwać ok. półtora miesiąca - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Prace toczą się także w innych rejonach tej części Międzyodrza objętej zadaniem. Roboty ziemne i sieciowe prowadzone są aktualnie wzdłuż zamkniętej dla ruchu ulicy Celnej. Po przeciwnej strony na wysokości skrzyżowania ul. Zbożowej z ul. Władysława IV, nieopodal gmachu Lastadia, powstało małe rondo i ułożone zostały pierwsze warstwy asfaltu na nawierzchni jezdni. Prace toczą się także przy wykonywaniu podbudów pod chodniki i pasy dróg rowerowych.
Łączny koszt prac to ponad 76 mln zł brutto. Zadanie - zgodnie z zapisami kontraktu - ma być ukończone do początku maja 2023 roku. ©℗
(M)