Na sesji Rady Miasta Szczecin bój o Strefę Czystego Transportu
Na sesji Rady Miasta Szczecin bój o Strefę Czystego Transportu
[GALERIA]
Data publikacji: 25 lutego 2025 r. 15:54
Ostatnia aktualizacja: 25 lutego 2025 r. 15:54
Fot. Dariusz Gorajski
Podczas wtorkowej sesji Rady Miasta Szczecin politycy Prawa i Sprawiedliwości przypuścili frontalny atak na Strefę Czystego Transportu. "To polityczne bicie piany" - skwitowała wysiłki prawicy Koalicja Obywatelska. Prace nad SCT będą kontynuowane.
Sesja rozpoczęła się od nadania honorowego tytułu "Mecenasa osoby niepełnosprawnych". Otrzymała go Joanna Sawicka-Budziak, organizatorka m.in. "Marszu różowej wstążki" zwracającego uwagę na profilaktykę nowotworu wśród kobiet.
- W mojej fundacji zatrudniam siedem osób, w tym cztery z niepełnosprawnościami - mówiła Joanna Sawicka-Budziak. - Myślę, że udowadniamy, że osoby z niepełnosprawnościami mogą wnosić dużą wartość do społeczeństwa, do przedsiębiorstw. Naszym najnowszym dzieckiem jest "Przewodnik pozytywnych praktyk wobec osób z niepełnosprawnościami". Moim marzeniem jest, aby każdy z państwa się z nim zapoznał.
Radni uchwalili plany zagospodarowania przestrzennego m.in. dla terenu "Bolinko - Niemierzyńska 4". Co ma ochronić przed wyburzeniem starą kamienicę na ul. Niemierzyńskiej, która wcześniej miała zostać rozebrana, oraz przygotować teren pod rozbudowę Technoparku. Radni zgodzili się także na sprzedaż należącej do miasta działki przy ul. Słowackiego w Świnoujściu.
Na sesji wrócił temat nowych tramwajów dla Szczecina. W grudniu Tramwaje Szczecińskie podpisały z poznańską spółką Modertrans umowę na zakup 4 pojazdów. Plan był taki, żeby kupić kolejne 8 - za pieniądze z Krajowego Planu Obudowy. Szczecinowi nie udało się jednak dostać tych pieniędzy w konkursie Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Mimo to we wtorek prezydent Szczecina Piotr Krzystek ogłosił, że miasto i tak kupi te 8 pojazdów.
PiS zwraca uwagę, że Szczecin nie dostał dofinansowania z KPO, mimo że podjął uchwałę intencyjną o wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu, co miało zapewnić nam dodatkowe punkty. Prawica chce porzucenia planu wprowadzenia SCT. To tak ważna dla niej sprawa, że jeszcze przed rozpoczęciem sesji klub radnych PiS zorganizował konferencję prasową, na której przewodniczący klubu Krzysztof Romianowski nazywał SCT "wymysłem ideologicznym zielonych szaleńców".
Zastępca prezydenta Michał Przepiera odpowiadał, że sprawa dofinansowania z KPO nie została jeszcze przesądzona, a Szczecin znajduje się na szczycie listy rezerwowej.
Więcej na ten temat w środowym „Kurierze Szczecińskim” i eKurierze z 26 lutego 2025 r.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Helikopter z Misia
2025-02-25 18:29:59
A Jak tam 581 kamer na ulicach ciecina ?Produkuja one prawie 14 tysiecy godzin nagran dziennie. Po co komu te nagrania ? To ten sam totalitaryzm co sct, ale nikomu to nie przeszkadza. Serdecznie pozdrowienia dla prezydenta, viceprezydentow, radnych, miejskich aktywistow
@Jjd
2025-02-25 18:14:56
Po pierwsze biedni nie mają samochodów. Po drugie mogą wjechać do centrum w każdej chwili tramwajem lub wejść pieszo.
Szczecinianin
2025-02-25 18:07:37
No i wprowadzicie SCT tylko dla wybrańców i skażecie uboższych mieszkańców na wykluczenie transportowe, a bogaci będą jeździli drogimi elektrykami. Biedota będzie opodatkowana i dopłacała do elektryków swoje podatki. Dość lewackiej ściemy
Adi
2025-02-25 18:05:46
Popieram ideę SCT. Będzie więcej miejsca do parkowania.
Urba- ńska@
2025-02-25 18:03:13
Wreszcie coś się rusza w sprawie czystego transportu w mieście ! Dzieciaki już nie mogą oddychać od tego smrodu z tych samochodów na ropę ! Moglibyście jeszcze coś zrobić z tymi kopcuchami- piecami na węgiel, bo jesteśmy notorycznie truci, wręcz terrozywani przez ten trujący dym ! Strefa miała wejść już w maju 2025 roku ! Czy jest jakaś nadzieja na to ??? Pozdrawiamy Prezydenta !
Strefa SCT musi być
2025-02-25 17:49:26
Koniec trucia nas mieszkańców Śródmieścia Szczecina, przez stare auta na ropę, oraz stare rzęchy ! Dizle to już historia, często bez badań diagnostycznych i sfałszowanych dokumentach ! Mieszkańcy ulic Mazurska, Al. Papieża Jana Pawła II, Rayskiego, Piłsudzkiego i innych, popiera strefę czystego transportu ! Jesteśmy za ! ☝️
Jaka strefa ?!?!
2025-02-25 17:41:05
Jak Strefa to najpierw zróbcie infrastrukturę ku temu, tz dużo i duże parkingi do okoła strafy dla samochodów które nie mogą w nią wjechać !!! - w przeciwnym razie ogeaniczacie moje prawa i pierwsza z tym pójdę do sądu...
Jjd
2025-02-25 17:13:03
Przecież ta strefa to ściema, aby biedni nie mogli wjechać do centrum, dla środowiska to jest bez znaczenia
Absurdy trabsportu
2025-02-25 17:11:15
Szczeciński „ekologiczny” autobus jeździ 70 km do Niemiec, aby zatankować!
Klimatyzm to ciężka choroba biurokratyczna, W mieście nie ma żadnej stacji tankowania paliwa wodorowego, więc średnio co 2 dni kierowca wodorowego mercedesa jeździ do niemieckiego Prenzlau, aby tam zatankować wodór.Kilogram wodoru na stacji w niemieckim mieście to aż 9,20 euro. Zapotrzebowanie autobusu wodorowego to 6 kg wodoru na 100 km. Oznacza to, że sama procedura dojazdu i tankowania kosztuje Szczecinian po 200zł ;-)
zielony ład
2025-02-25 17:02:28
zielony ład to wspólczesna ideologia komunizmu . Pod przykrywką dla dobra ludu .wprowadza się zamordyzm , segregacje majątkową , cenzurę.Gdyby uczciwie podejść do SCP to wprowadzono by zakaz wjazdu dla aut wielkolitrażowych
Tak dla SCT
2025-02-25 16:51:10
Zakaz dla starych diesli powinien być w Szczecinie od dawna. Trują nas i nasze dzieci.
Na litość boską!
2025-02-25 16:18:10
Przestańcie w końcu nazywać PiS prawicą! To farbowane lisy, socjaliści,którzy okłamują swój elektorat. To przyjęta przez PiS w poprzedniej kadencji Sejmu ustawa umożliwia teraz lewicowym zamordystom z KO wprowadzanie stref wykluczenia komunikacyjnego. Jedni zaczynają, drudzy wykańczają. I tak w kółko. Tylko Polacy mają coraz ciężej, a Polska się zwija. Nie chcemy żadnych stempelków czy naklejek, żeby móc jeździć i stwarzania nowych pretekstów do kontrolowania i karania obywateli na każdym kroku.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.