Od pierwszych dni czerwca na gotowej już podbudowie jezdni wokół nowego ronda Szczecińskich Olimpijczyków wylewana jest pierwsza warstwa asfaltu. Trwają tam jednocześnie prace brukarskie na samej wyspie, przez której środek ułożone zostały szyny, a następnie zespawane i szykowane teraz do zalewania pierwszą warstwą podbudowy z betonu. Z montażem torowiska drogowcy zbliżają się do skrzyżowania z ul. Franciszka Jarzyńskiego.
Na wykonanie prac przy pierwszym asfaltowaniu z użyciem walców czekają też już obie nitki nowych jezdni nowego odcinka ul. Władysława Szafera wykonanych między rondem i przystankiem przy rondzie Jana Olszewskiego od strony al. Wojska Polsiego. Na razie takie prace obejmują rejon samego ronda Szczecińskich Olimpijczyków i nowych nitek jezdni na jego połączeniu z ulicami Tadeusza Zawadzkiego i Litewską.
Na biegnącym po skarpie od strony kompleksu ogródków działkowych aż do wysokości myjni samochodowej pasie gruntu trwają równocześnie prace brukarskie przy urządzaniu od nowa chodnika. Tam też gotowy fragment torów osadzony został w pierwszej warstwie betonowej podbudowy.
Natomiast w wydzielonym obszarze placu przebudowy, który obejmuje teren dawnego garażowiska za ul. Franciszka Jarzyńskiego, a przyległy bezpośrednio do jednostki wojskowej i strzelnicy w stronę Krzekowa, kontynuowane są prace ziemne i przy instalacjach pod przyszłą pętlę tramwajowo-autobusową. Częściowo wykonane zostały tam też elementy podbudowy dalszego odcinka nowej drogi w kierunku skrzyżowań z ulicami Eugeniusza Romera oraz Szeroką i Modrą.
Dochodzące do ul. Władysława Szafera niewielkie wyniesienie na luku jezdni ul. Franciszka Jarzyńskiego, na którym jest częściowo pas chodnika i teren parkingu obok placu zabaw przy hali, zostało z kolei wzmocnione przez ustawienie tam odcinków betonowego muru oporowego. Podobne zabezpieczenia wykonano już wcześniej w rejonie przebudowywanego skrzyżowania ul. Władysława Szafera z ul. Eugeniusza Romera. To miejsca, w których mają być urządzone kolejne z rond.
* * *
Koszt inwestycji opiewa na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją kontraktu sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie, której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu. Zadanie powinno być zrealizowane - do czego Eurovia Polska S.A. zobowiązała się w umowie podpisanej z miastem 22 października br. - w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy, tj. do kwietnia przyszłego roku. ©℗
Tekst, film i fot. Mirosław Winconek
Na zdjęciu: Postęp prac przy przebudowie na dwupasmową drogę z torowiskiem tramwajów i nową pętlą ul. Władysława Szafera.