Posuwa się budowa samorządowej części Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Przy kolejnej z planowanych stacji widać już zarys nowego parkingu park&ride. Tym razem chodzi o SKM Trzebusz.
- Po zrealizowaniu prac przy budowie nasypów dla jezdni dojazdowej do parkingów, zatoki autobusowej i chodników, wykonano warstwy odsączające miejsc postojowych oraz podbudowy pod infrastrukturę drogową - informuje Piotr Zieliński, rzecznik miasta ds. inwestycji. - Układane są obrzeża oraz nawierzchnia miejsc postojowych i chodnika. Wykonywane są krawężniki jezdni. Realizowane są ponadto prace przy budowie kanalizacji teletechnicznej oraz układana sieć oświetleniowa.
Przedmiot zamówienia obejmuje „Wykonanie infrastruktury Przystanku Szczecin Trzebusz, budowę parkingu przy ulicy Goleniowskiej w Szczecinie wraz z drogami dojazdowymi i infrastrukturą techniczną w ramach Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych” w formule zaprojektuj i wybuduj. W zakres prac projektowych wchodzi weryfikacja i aktualizacja dokumentacji projektowej wszystkich branż wraz z uzupełnieniem ww. dokumentacji o brakujące decyzje, dokumenty, opinie i uzgodnienia.
Prace budowlane zlecone wykonawcy obejmują m.in. rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych, budowę jezdni drogi wewnętrznej, jezdni manewrowych oraz zatoki autobusowej, budowę miejsc postojowych i chodników, sieci kanalizacji deszczowej, sieci gazowej niskiego ciśnienia, budowę elementów małej architektury takich jak kosze na odpadki, stojaki rowerowe, wiat przystankowych, czy pylonu informacyjnego.
Koszt prac wynosi ponad 7 660 000 zł brutto, a realizuje je firma MUSING BUD Sp. z o.o. Sp. Jawna. Koordynacją i nadzorem inwestorskim nad realizacją miejskiej części Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, zajmuje się pełniąca funkcję inwestora zastępczego spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
ToT