sobota, 07 grudnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Most zachodzącego słońca

Most zachodzącego słońca

Most zachodzącego słońca
Data publikacji: 2019-06-29 07:52
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:44
Wywietleń: 1409 398881

15 mln złotych kosztować będzie remont mostu granicznego w Siekierkach po polskiej stronie granicy. Zmianie ulegnie jednak także funkcja mostu. Przestanie być przeprawą kolejową a stanie się mostem dla ciągu pieszego i ścieżki rowerowej. Będzie on również platformą widokową na rozlewiska Odry. Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego oraz Gmina Barnim-Oderbruch oficjalnie otworzyły projekt przystosowania mostu Siekierki – Neurüdnitz do ruchu turystycznego.

Most zbudowano w 1892 roku. Była to wówczas najdłuższa przeprawa na Odrze. Pod koniec II Wojny Światowej liczący 660 metrów most został wysadzony przez wycofujące się wojska niemieckie, następnie odbudowany.

Przetarg na przebudowę polskiej części obiektu już ogłosił Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego, odpowiedzialny za Polską część inwestycji. Partner niemiecki, Gmina Barnim-Oderbruch ma to zrobić wczesną jesienią. Inwestycja ma się zakończyć na przełomie lata 2021. Powstanie specjalna platforma widokowa, miejsca odpoczynku dla turystów oraz ścieżka rowerowa, która połączy trasę Pojezierzy Zachodnich z systemem niemieckich i międzynarodowych tras rowerowych.

Uczestnictwo Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego nie jest przypadkowe w tym przedsięwzięciu. Dolina Dolnej Odry to w ocenie przyrodników ostatni tak cenny obszar w Europie. Występuje tu ponad 170 gatunków ptaków. Pozytywny wkład w ten transgraniczny projekt docenił również Karsten Birkholz, dyrektor Urzędu Barnim-Oderbruch.

W trakcie realizacji inwestycji dla lokalnej społeczności będą prowadzone wspólne warsztaty, które mają pomóc w wykorzystaniu powstającej atrakcji turystycznej. Warty ponad 15 mln zł projekt został w 85 proc. dofinansowany z programu INTERREG Va.

(r.c.)

Komentarze

Tragedia na ścieżce rowerowej Dąbie - Lubczyna
Budowa tej ścieżki iście w stylu szczecińskim. Trzy lata temu władowano ciężkie pieniądze w jej stan surowy. I tak zostało. Dosłownie pieniądze idą w błoto. Od trzech lat niezabezpieczona budowa zarasta chwastami, jest rozmywana przez wodę. Ten urokliwy odcinek drogi rowerowej wygląda jak porzucony. Pewnie do wyborów, tych i następnych. Kandydaci będą mogli ryczeć o ekologi. Wczoraj jechałem ścieżka rowerową ( w budowie)ze Starego Czarnowa do Kołbacza. Ścieżka jak autostrada, tempo budowy imponujące co świadczy o gospodarzach. W Szczecinie jak z większością inwestycji bałagan, marnotrawstwo, niedotrzymywanie terminów, utrata dotacji. Władze skuteczne są tylko w darowiznach 99%. Tragedia.
2019-06-29 14:02:09

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
8
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielka Parada Mikołajów

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak zwiększą bezpieczeństwo na drogach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie