Na forach internetowych rodzice wymieniają się informacjami, w którym dyskoncie można dostać oryginalne, licencjonowane piórniki albo tornistry z wizerunkiem ulubieńców ich dzieci. Dlaczego? Czyżby w sklepach brakowało takiego towaru?
Wcale nie! Ale Minionek, Star Wars czy drużyna FC Barcelony na zeszycie powoduje, iż cena takiego produktu jest nawet 50 proc. wyższa niż zwykłego, z kotkiem czy pieskiem. Czasem właśnie w dyskontach można „upolować", na czasowej promocji, np. pisaki ze sławnymi piłkarzami w cenie 6 zł, zamiast 16 zł w stałej sprzedaży.
Corocznie sprzedawcy odnotowują modę na asortyment szkolny, związany właśnie z bohaterami bajek, filmów czy - jak ostatnio - idolami z boisk. Był czas, gdy każda niemal dziewczynka chciała mieć tornister czy piórnik z postaciami z filmów z serii „Monster High", potem była moda na „Hannah Montana"...
Trendy z pewnością lansują oglądane przez dzieci seriale czy filmy, w tym animowane opowieści. Ot, choćby od kilku miesięcy w sklepach można dostać artykuły szkolne z nową bohaterką serialu disneyowskiego dla nastolatków - „Soy Luna". W ofercie jest niemal wszystko z wizerunkiem tytułowej bohaterki - od segregatorów, przez worki na buty, tornistry, aż do podkładki na biurko czy ręczniki. ©℗
Więcej w środowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 31 sierpnia 2016 r.
(MON)
Fot. Robert STACHNIK
Na zdj.: Hello Kitty czy Spiderman już nie są na topie bohaterów, których wizerunek uczniowie chcą mieć na swoich tornistrach, piórnikach i zeszytach. Teraz królują Minionki, Star Wars, FC Barcelona i Robert Lewandowski.