Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Modernizacja torów i peronów. Podróż będzie krótsza

Data publikacji: 06 stycznia 2019 r. 10:40
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:29
Modernizacja torów i peronów. Podróż będzie krótsza
 

Od grudnia pasażerowie korzystają z nowych peronów w Drawsku Pomorskim, Rzęśnicy i Suliszewie. PKP Polskie Linie Kolejowe SA zmodernizowały przystanki w ramach rewitalizacji linii ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego. Inwestycja za 134 mln zł z RPO zakończy się jesienią. Skróci się czas podróży ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego o ok. 30 minut.

Nowe perony na przystankach w Drawsku Pomorskim, Rzęśnicy i Suliszewie to pierwsze efekty rewitalizacji linii ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego. Podwyższone platformy ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Komfort podróżnym zapewniają przeszklone wiaty, chroniące przed deszczem i wiatrem, oraz wygodne ławki. Na peronach zamontowano nowe oświetlenie. Jest estetyczne i czytelne oznakowanie oraz stojaki rowerowe. Antypoślizgowa nawierzchnia z wypukłą fakturą ułatwia poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Do peronów prowadzą dojścia dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

W pierwszym kwartale 2019 roku podróżni mają także skorzystać z przebudowanych peronów w Jeleninie i Silnowie.

Postępują prace na torach. Gotowy jest 16-km odcinek ze Złocieńca do Jankowa Pomorskiego. Wzmocniony tor pozwoli na przejazd ciężkich składów towarowych. To ważne, bo odcinek Szczecinek – Runowo Pomorskie jest także linią dojazdową m.in. na poligon w Drawsku Pomorskim.

Dla sprawnego ruchu kolejowego w regionie duże znaczenie miało odbudowanie 25 km drugiego, nieczynnego toru między Szczecinkiem i Łubowem. Teraz możliwy jest przejazd większej liczby pociągów. W najbliższych tygodniach wykonawca zacznie przebudowę obiektów inżynieryjnych. Kontynuowany będzie montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sieci elektroenergetycznej.

Efektem rozpoczętej w październiku 2017 r. rewitalizacji linii Szczecinek – Runowo Pomorskie będzie skrócenie czasu podróży z 1,5 do ok. 1 godziny. Pociągi pasażerskie będą jeździć z prędkością do 120 km/h, czyli o 40 km/h szybciej niż obecnie. W ramach inwestycji zaplanowano wymianę 51 km torów i przebudowę ponad 50 przejazdów kolejowo-drogowych. Podróże będą sprawniejsze i bezpieczniejsze, poprawi się komunikacja kolejowa w regionie. Nowoczesne perony powstaną na stacji w Czaplinku i 10 przystankach (m.in. Żelisławie Pomorskim).

Pierwszy etap prac za 134 mln zł skończy się we wrześniu. Cały projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie” jest warty prawie 179 mln zł. Jego realizacja potrwa do 2020 r. Inwestycja jest współfinansowana z Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie wynosi 85 proc. 

(a)

Fot. PKP PLK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@ @To fajnie
2019-01-07 08:53:14
Nowy? Nowe to są EZT, które na tym odcinku się raczej nie przydadzą. To gdzie są te SZT? Te nówki. Np. SA 103 z 2005? ;-)
k.olej
2019-01-07 00:44:31
szklana wiatka a obok budynek byłego dworca?
@To fajnie
2019-01-06 17:09:12
A Ty obudziles się z kilku(nasto) letniego snu? Cały tabor wykorzystywany przez PR zachodniopomorskiego jest NOWY. I są tylko zespoły 1, 2, 3 lub 4 czlonowe (elektryczne lub spalinowe). Wiec o czym Ty piszesz?
Jakób
2019-01-06 12:53:53
Modernizacja w wykonaniu PKP polega na tym, że remontuje się perony i stawia wiaty, natomiast budynki dworców, niektóre nawet bardzo ciekawe architektoniczne, pozostawia się samym sobie, co kończy się doprowadzeniem do ruiny. Co na to konserwator zabytków? I nie jest pocieszeniem, że tak postępuje się z budynkami dworców nie tylko w woj. zachodniopomorskim. Ostatnio miałem "przyjemność" oglądać rozpadające się dworce w woj. dolnośląskim.
To fajnie
2019-01-06 11:36:08
A tabor to jest? Marszałek niech kupi trochę SZT, a nie że Regio wypożycza z PESY

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA