Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Młoty, piły i palniki poszły w ruch [GALERIA, FILM]

Data publikacji: 07 stycznia 2016 r. 16:10
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:39
Młoty, piły i palniki poszły w ruch
 

Kolejny dzień bez tramwajów na prawobrzeże Szczecina. Od wtorkowego popołudnia z centrum na drugi brzeg Odry, do pętli na Basenie Górniczym znów pasażerów wożą zastępcze autobusy linii 807. Można też korzystać z podwózki autobusami linii pośpiesznych według taryfy jak na liniach zwykłych. Osoby, które mają wykupione sieciówki mogą też wybrać podróż w granicach administracyjnych miasta pociągami spółki Przewozy Regionalne. A same torowiska, nowe, po ledwie czterech miesiącach ich użytkowania, od środy zamieniły się ponownie w plac budowy.

Od 6 stycznia w nowych torowiskach robotnicy krakowskiej spółki Taumer kują, wycinają i od nowa spawają szyny. Trzeba było je zamknąć, bo wczesnym popołudniem 5 stycznia po pierwszej fali silniejszych mrozów tej zimy od minionego weekendu zaczęły puszczać spawy szyn, a w wielu miejscach pojawiły się też w nich pęknięcia.

Naprawą torowisk na gwarancji zajęła się firma Taumer z Krakowa, którą generalny wykonawca inwestycji Energopol Szuczecin S.A. zatrudnił jako jednego ze swych podwykonawców do robót spawalniczych szyn, które po czterech miesiącach użytkowania zaczęły puszczać, a w wielu miejscach są w torach  już po prostu pęknięcia. Zwłaszcza liczne na tych fragmentach, gdzie międzytorza wysypane są tłuczniem, z Estakadą Pomorską włącznie, czy nawet wpuszczonych w asfaltową nawierzchnię pasa – w założeniu autobusowo-tramwajowego - od Kanału Parnickiego, jak choćby tuż za mostem Portowym nad Parnicą (tor w kierunku centrum).

W minioną środę około południa właśnie w tym miejscu na pasie wpuszczonego w betonową podbudowę jezdni z asfaltową nakładką pojawiła się jedna brygada robotników Taumera. Zaczęła od skuwania młotami pneumatycznymi i wycinki piłami nakładki w miejscach łączeń, które mają być naprawione. W czwartek robotnicy z narzędziami, w tym młotami pneumatycznymi, piłami, palnikami i spawarkami pojawili się również tuż za pętlą na Basenie Górniczym i w rejonie dojazdów do przystanku Port Centralny, przy skrzyżowaniu z ul. Kanał Parnicki, na torach w obu kierunkach.

Przypomnijmy, że optymistyczny scenariusz zakłada, że tramwaje linii 2, 7 i 8 być może powrócą na stałe trasy za 10 dni. Niewykluczone jednak, że równie dobrze stanie się to nie wcześniej niż za dwa tygodnie. ©℗

Tekst, zdjęcia i film: Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Czwartek. Ul. Gdańska. W nowych torowiskach Taumer kuje i od nowa spawa szyny, a za tramwaje kursują autobusy linni zastępczej 807 do odwołania.

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Spawacz
2016-01-15 19:01:55
Jak tak można opluwać nasze lokalne przedsiębiorstwo, naszą perełkę przecież gdzieś muszą się nauczyć spawać! Jeżeli nie w Szczecinie to gdzie ? Apeluję o więcej lokalnego patriotyzmu i wyrozumiałości. Proponuję za ten wkładany trud i chęci zarekomendować Energopol do nagrody na najlepsze lokalne przedsiębiorstwo w 2016r.
wieśniak
2016-01-09 23:08:18
A tak przy okazji: WI-FI w tramwajach to jeden skandal i obciach. Tramwaje nr 807,812,814,815,819,820,824,828 mimo że mają routery, nie emitują internetu. Pasażer wchodzi do pojazdu, widzi napis WI-FI, włącza komórkę, no bo przecież "wiadomo EUROPA!!!"- a tu WIOCHA!!! Może ci z ZDiTM emitują promieniowanie kosmiczne, rentgenowskie, mikrofalowe albo jonizujące ??? Ręce i nogi opadają, wstyd i ŻENADA!!!
kocham szczecin
2016-01-08 19:25:12
najważniejsza inwestycja miasta w ostatnich latach za setki mln pln i co widzę ? faceta z migomatem za 700 pln który udaje że umie spawać .... POLICJA !!!
pan da czyli rumuńska banda
2016-01-08 18:12:41
Wesoło dopiero będzie ze spalarnią czyli ZUTO , koleś Chochulski kasy tam przytulił na pewno mniej jak Lachowicz w Spółce ZUTO Mieszkańcy Szczecina jak dotąd za wszystko płacą ,a moze tak odwołać Radę Miasta szczecin i Krzystka ? Układ jest silny ale do rozwalenia
A jak tam FRYGA ??
2016-01-08 09:06:24
.
Pięknie
2016-01-08 08:07:02
Praca wre :D
Spawalnik
2016-01-07 21:56:58
Ciekawe jak pospawają szyny skoro proces spawania zabrania spawania poniżej -5*C, a szyny są tym bardziej specyficznym gatunkiem stali. Badania Rentgenowskie wcześniej musiały być wykonane i pewnie podkładki poszły?
lizard
2016-01-07 20:52:55
Jeżeli już to nie ma mowy tutaj o pękniętych spawach a o szynach które pękają na odcinku 10-15 cm od spawu.Co przypomina mi żelazo o wysokiej zawartość węgla które jest przez to kruche i druga sprawa to szczeliny które występują w miejscu spawu co wygląda tak jakby te szyny nadmiernie sie kurczyły.
x
2016-01-07 20:50:39
Jeżeli już to nie ma mowy tutaj o pękniętych spawach a o szynach które pękają na odcinku 10-15 cm od spawu.Co przypomina mi żelazo o wysokiej zawartość węgla które jest przez to kruche i druga sprawa to szczeliny które występują w miejscu spawu co wygląda tak jakby te szyny nadmiernie sie kurczyły.
Ograniczenie
2016-01-07 19:24:34
Jak wam nie wyjdzie naprawa to kolei ma wskazniki W14 i tarcze D6 wskazujące ograniczenia prędkości po torach.
Antoni
2016-01-07 19:11:22
Współczuję wszystkim.To jest taki rodzaj zła , który boli każdego.Warunki do naprawy są niewłaściwe!.Mróz okazał się najsurowszym Klasyfikatorem.Pisałem wcześniej, że ta stal to specyficzne coś i aby to spawać to trzeba mieć na nią opracowane odpowiednio WPS-y ! Czy były ?
HogoFogo
2016-01-07 18:42:50
Po wycięciu wadliwego odcinka wstawia się nowy zastępując jeden spaw dwoma równie podejrzanymi. Prognoza jest oczywista: nowa kontrola szyn ujawni 2 razy więcej pęknięć niż przed naprawą. Wkrótce stan torowiska na tym odcinku będzie przypominał ulicę Potulicką sprzed remontu.
Jan
2016-01-07 18:39:21
Inwestycja po szczecińsku to i remont po szczecińsku.
jerzyn
2016-01-07 17:04:25
Oglądam zdjęcia z naprawy torowiska i jestem w szoku .Spawanie szyn zwykłym pół- automatem ,nie widzę palnika do nagrzania szyny do odpowiedniej temperatury zezwalającej do spawania ,brak namiotu do ochrony przed wiatrem , co się stanie gdy spawacz skończy spawanie i nie nastąpi powolne stygnięcie spawu .Oczywiście spaw dostanie takich naprężeń ze znów pęknie.Gdzie jest spawalnik i czy posiada on WPS czyli dokładny opis czynności spawalniczych .Jestem pewien że te spawy będą jeszcze wiele razy naprawiane
ludz
2016-01-07 16:45:16
Po zdjęciach widać że naprawa jest bardziej profesjonalna od budowy ! Od kiedy to łukiem elektrycznym spawa się szyny o temperaturze poniżej /5 stopni C i bez osłon przeciwiatrowych ? Nie wspominając już o podgrzewaniu końców szyn i utrzymywaniu odpowiedniej temperatury przez cały proces spawania... Oj będzie się z tymi wstawianymi ćwiartkami szyn działo więcej niż do tej pory :(

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA