piątek, 04 grudnia 2020r.

Minister Gróbarczyk o modernizacji toru. Przypłyną kolejne pogłębiarki

Data publikacji: 2020-09-09 16:19
Ostatnia aktualizacja: 2020-09-11 14:28
Minister Gróbarczyk o modernizacji toru. Przypłyną kolejne pogłębiarki
Pogłębiarka "Amazon" wydobywa urobek na torze wodnym ze Świnoujścia do Szczecina  

Trwa pogłębianie toru wodnego. Do wydobycia jest łącznie 23 mln metrów sześciennych urobku. Do pogłębiarki Amazon, która wykonuje ciężką robotę, mają dołączyć dwie kolejne tego typu jednostki - w trzecim kwartale tego roku. We wtorek inwestycję odwiedził Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Konferencja informacyjna na temat modernizacji toru wodnego - z udziałem szefa resortu - odbyła się na terenie Mariny Trzebież.

- Pogłębienie toru wodnego Świnoujście - Szczecin do 12,5 metra to jedna z największych inwestycji w Polsce i jedna z największych inwestycji morskich - podkreślił minister Marek Gróbarczyk. - Wartość trwających inwestycji morskich to 10 mld zł, natomiast w najbliższych latach wydamy kolejnych 15 mld zł.

Tomasz Hinc, wojewoda zachodniopomorski podkreślił: - Pogłębienie toru wodnego Świnoujście - Szczecin do 12,5 metra staje się faktem.

Wojewoda podziękował też za zaangażowanie i sprawne prowadzenie prac wszystkim stronom zaangażowanym w tę kluczową dla rozwoju szczecińskiego portu inwestycję.

Minister Marek Gróbarczyk o pogłębianiu toru wodnego

Jak przypomina Ewa Wieczorek, naczelnik Biura Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie, rzecznik prasowy tej instytucji, modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin obejmuje pogłębienie szlaku do 12,5 m na odcinku ok. 62 km, z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 m. Przebudowane też zostaną skarpy brzegowe, pogłębione i poszerzone obrotnice dla statków.  Przedsięwzięcie obejmuje również budowę dodatkowych konstrukcji hydrotechnicznych, w postaci dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim, które powstaną z urobku wydobytego podczas prac czerpalnych.

- Dzięki pogłębieniu toru wodnego do 12,5 m maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków, zawijających do Szczecina, zwiększy się do wartości ok. 11,0 m, a co za tym idzie, zapewniona zostanie dostępność szczecińskiego portu dla określonej grupy dużych statków - podkreśla "Kurier" Ewa Wieczorek.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim” i eKurierze z 10.09.2020 r.

 (kl)

 Fot. MGMiŻŚ

Komentarze

Hunter
2020-09-10 18:58:43
niewidzialny prom C.D.N amatorzy....
ala66
2020-09-09 20:21:05
"podkreśla "Kurier" Ewa Wieczorek" :)
jerzyn
2020-09-09 19:09:20
Po ponad trzech latach, od szumnych zapowiedzi rządu o budowie polskiego promu, PiS formalnie zaczyna się wycofywać z tego pomysłu. Tak wynika z pisma ministra gospodarki wodnej i rybołówstwa Marka Gróbarczyka
akr
2020-09-09 18:46:10
Minister musi pogłębić tor wodny bo inaczej nie wypłynie prom "Jarosław Kaczyński", którego budowę kończą stoczniowcy.
Most
2020-09-09 17:01:14
Ten urobek który wydobywa się przy pogłębianiu toru wodnego powinni wykorzystać jako nasyp pod wybudowanie mostu nad kanałem szczecinskim aby polaczyc Police z drogą S3 i S6

Dodaj komentarz

HEJT STOP


Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ