To był prawdziwy maraton przetargowy. I to jeszcze nie koniec. Wyłanianie firmy, która zajęłaby się bieżącą konserwacją i utrzymaniem sygnalizacji świetlnych oraz urządzeń zarządzania i sterowania ruchem w Szczecinie, trwa już pięć miesięcy. A chodzi o kontrakt na najbliższe trzy lata o wartości przekraczającej 6 milionów złotych. Na początku marca ZDiTM ogłosił informację o wyborze najkorzystniejszej oferty. Prawidłowość rozstrzygnięcia zakwestionowała jednak jedna z firm zabiegających o zlecenie i odwołała się w tej sprawie do Krajowej Izby Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych.
Umowa z wybranym w przetargu kontrahentem miała być zawarta na świadczenie tych usług przez najbliższe trzy lata 2017-2019 od początku stycznia. Przetarg ZDiTM ogłosił jeszcze w październiku ubiegłego roku. A czas na składanie ofert wydłużał ośmiokrotnie aż do lutego tego roku. W zeszłym miesiącu okazało się, że niemałym zleceniem, bo skalkulowanym w sumie na ponad 10 mln 125 tys. zł (tyle jako zamawiający zamierzał przeznaczyć na jego sfinansowanie), zainteresowane są tylko dwie firmy: SPRINT S.A. O/Warszawa i SWARCO TRAFFIC POLSKA sp. z o.o., z siedziba w Warszawie, dotychczasowy wykonawca tego typu usług na terenie miasta. Ta ostatnia podała, że jest gotowa wziąć je za kwotę 6 276 136,50 zł. Propozycja tej pierwszej z kolei opiewała na 6 482 186, 18 zł.
CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY W CYFROWYM WYDANIU "KURIERA SZCZECIŃSKIEGO" Z 22 MARCA 2017 ROKU: http://www.24kurier.pl/cyfrowy
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK