Zdaniem Żeglugi Szczecińskiej, atrakcyjne nabrzeża położone u stóp Wałów Chrobrego miały być zabezpieczeniem kredytu, jakiego Żegluga Polska miała udzielić jednej ze swoich spółek. Dzięki temu miasto nie miałoby już szansy na odebranie tych nieruchomości.
Obecnie Bulwarem Chrobrego i Nabrzeżem Wieleckim w Szczecinie zarządza spółka Polsteam – Żegluga Szczecińska, której udziałowcami są państwowa Żegluga Polska (51 proc. udziałów) i miejska Żegluga Szczecińska (49 proc.).
– Żegluga Szczecińska sp. z o.o. 15 listopada 2017 roku zdecydowała się na skierowanie sprawy na drogę sądową przeciwko Polsteam – Żegluga Szczecińska sp. z o.o., o wydanie nieruchomości – Bulwaru Chrobrego i Nabrzeże Wieleckiego w celu wyjaśnienia trwających od wielu lat wątpliwości co do ważności umowy, na podstawie której w 1998 roku ówczesne Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Szczecińska przeniosło na spółkę, jako aport, prawo wieczystego użytkowania Bulwaru Chrobrego i Nabrzeża Wieleckiego. Żegluga Szczecińska sp. z o.o., jako następca prawny Przedsiębiorstwa Państwowego Żegluga Szczecińska, wniosła do Sądu Rejonowego Szczecin-Centrum pozew o wydanie tych nabrzeży – mówi Tomasz Owsik-Kozłowski, rzecznik prasowy Żeglugi Szczecińskiej.
Miejska spółka Żegluga Szczecińska od kilku lat próbowała znaleźć polubowne rozwiązanie sprawy wadliwie wniesionego w 1998 roku aportu. Wspólnicy zawarli w sierpniu 2016 roku przedwstępną umowę sprzedaży udziałów w Polsteam, na mocy której Żegluga Szczecińska stałaby się jej stuprocentowym właścicielem, a dzięki temu z powrotem wieczystym użytkownikiem nabrzeży. Ale na jej zawarcie nie zgodził się 9 grudnia 2016 roku minister skarbu państwa.
Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 12 grudnia 2017 r.
(dar)
Fot. Elżbieta Kubowska