poniedziałek, 28 września 2020.
Strona główna > Wiadomości > LOTOS i MARS razem na rynku offshore

LOTOS i MARS razem na rynku offshore

LOTOS i MARS razem na rynku offshore
Data publikacji: 2017-12-04 19:19
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 11:57
Wywietleń: 2500 303803

Grupy MARS Shipyards & Offshore oraz LOTOS podpisały w poniedziałek (4 grudnia) w Szczecinie list intencyjny dotyczący współpracy w branży offshore. Chodzi o recykling platform używanych w górnictwie morskim, a także o projekt związany z opracowaniem nowoczesnej platformy.

Podpisany dokument otwiera nowe możliwości dla rozwoju obu stron, w tym dla stoczni działających w Szczecinie i Świnoujściu oraz spółki ST3 Offshore.

– Cieszę się, że tu w Szczecinie możemy po raz kolejny być świadkami nawiązania współpracy spółek z polskim kapitałem – powiedział Maciej Styczyński, naczelnik Wydziału Przemysłu Okrętowego w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. – Jest to dowód na to, że polskie firmy poprzez współpracę mogą tworzyć wartość dodaną dla krajowej gospodarki.

Jak dodał, podpisanie listu intencyjnego wpisuje się w dwa duże programy prowadzone obecnie przez ministerstwo.

– To przede wszystkim program z dziedziny R&D (badawczo-rozwojowy – przyp. red.), dotyczący opracowania nowoczesnej modułowej platformy offshore i wejścia z nią na rynek za kilka lat – poinformował M. Styczyński. – Drugi to program „Zielona stocznia” – nowoczesnego, całkowicie ekologicznego recyklingu jednostek pływających.

List otwiera drogę do realizacji nowych projektów, związanych z recyklingiem platform offshore i infrastruktury znajdującej się na wyeksploatowanych złożach ropy naftowej i gazu ziemnego, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii oraz w zgodzie z najwyższymi standardami środowiskowymi.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 5 grudnia 2017 r.

(ek)

Fot. Dariusz Gorajski

LOTOS i MARS razem na rynku offshore

Komentarze

Ugh
Dajcie spokój to chamska propaganda. Lotos a dokładnie jego spółka Petrobaltic nie może ogarnąć remontu swojej nowej (uzywanej) pływającej jednostki, narobili strat kupując na remont platformy nie takie podpory (te na których stoi jednostka) które nieodebrane gniją w Świnoujściu a chcą budować platformy. W Polsce nikt nie ma tego know how i każdą taką historię możecie traktować jak budowę promu i okrętów podwodnych w Szczecinie.
2017-12-05 08:35:00
ok
Fajnie, że nie trzeba takich kontraktów robić przez przetargi.
2017-12-05 06:48:22
@OBSERWATOR(r)
W nagrodę, że nie krzyczałeś podczas zastrzyku siostra oddziałowa pozwoliła jeszcze przed zgaszeniem światła na sali poklikać chwilę na komputerze?
2017-12-04 22:27:04
Ototototo
A teraz to za co te premie miałyby być?
2017-12-04 21:35:28
Ale jaja
najpierw prom(y) teraz platformy, a później to już tylko promy kosmiczne, a wszystko to w firmie, która od dłuższego czasu jedzie na stratach. Super sprawa.
2017-12-04 20:58:10
OBSERWATOR(r)
Jaka sytuacja w ST3? Czy Dong Energy podpisze kontrakty na kolejne odbiory podstaw do wież wiatrowych? Jaka sytuacja finansowa i czy będa premie na święta. Jak w Zarządzie byli Hans i Helmut - to ci co tak uciekali z fabryki w nocy w towarzystwie ciężarówek wypchanych Eurami to zawsze byli sute premie na świeta.
2017-12-04 20:13:07

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
8
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Skoki z komina Wiskordu

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy wprowadzenie ulic z uspokojonym ruchem przy zachowaniu miejsc parkingowych w okolicach pl. Orła Białego w Szczecinie to dobre rozwiązanie?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie