Niedziela, 22 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

LOTOS i MARS razem na rynku offshore

Data publikacji: 04 grudnia 2017 r. 19:19
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:57
LOTOS i MARS razem na rynku offshore
 

Grupy MARS Shipyards & Offshore oraz LOTOS podpisały w poniedziałek (4 grudnia) w Szczecinie list intencyjny dotyczący współpracy w branży offshore. Chodzi o recykling platform używanych w górnictwie morskim, a także o projekt związany z opracowaniem nowoczesnej platformy.

Podpisany dokument otwiera nowe możliwości dla rozwoju obu stron, w tym dla stoczni działających w Szczecinie i Świnoujściu oraz spółki ST3 Offshore.

– Cieszę się, że tu w Szczecinie możemy po raz kolejny być świadkami nawiązania współpracy spółek z polskim kapitałem – powiedział Maciej Styczyński, naczelnik Wydziału Przemysłu Okrętowego w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. – Jest to dowód na to, że polskie firmy poprzez współpracę mogą tworzyć wartość dodaną dla krajowej gospodarki.

Jak dodał, podpisanie listu intencyjnego wpisuje się w dwa duże programy prowadzone obecnie przez ministerstwo.

– To przede wszystkim program z dziedziny R&D (badawczo-rozwojowy – przyp. red.), dotyczący opracowania nowoczesnej modułowej platformy offshore i wejścia z nią na rynek za kilka lat – poinformował M. Styczyński. – Drugi to program „Zielona stocznia” – nowoczesnego, całkowicie ekologicznego recyklingu jednostek pływających.

List otwiera drogę do realizacji nowych projektów, związanych z recyklingiem platform offshore i infrastruktury znajdującej się na wyeksploatowanych złożach ropy naftowej i gazu ziemnego, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii oraz w zgodzie z najwyższymi standardami środowiskowymi.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 5 grudnia 2017 r.

(ek)

Fot. Dariusz Gorajski

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Ugh
2017-12-05 08:35:00
Dajcie spokój to chamska propaganda. Lotos a dokładnie jego spółka Petrobaltic nie może ogarnąć remontu swojej nowej (uzywanej) pływającej jednostki, narobili strat kupując na remont platformy nie takie podpory (te na których stoi jednostka) które nieodebrane gniją w Świnoujściu a chcą budować platformy. W Polsce nikt nie ma tego know how i każdą taką historię możecie traktować jak budowę promu i okrętów podwodnych w Szczecinie.
ok
2017-12-05 06:48:22
Fajnie, że nie trzeba takich kontraktów robić przez przetargi.
@OBSERWATOR(r)
2017-12-04 22:27:04
W nagrodę, że nie krzyczałeś podczas zastrzyku siostra oddziałowa pozwoliła jeszcze przed zgaszeniem światła na sali poklikać chwilę na komputerze?
Ototototo
2017-12-04 21:35:28
A teraz to za co te premie miałyby być?
Ale jaja
2017-12-04 20:58:10
najpierw prom(y) teraz platformy, a później to już tylko promy kosmiczne, a wszystko to w firmie, która od dłuższego czasu jedzie na stratach. Super sprawa.
OBSERWATOR(r)
2017-12-04 20:13:07
Jaka sytuacja w ST3? Czy Dong Energy podpisze kontrakty na kolejne odbiory podstaw do wież wiatrowych? Jaka sytuacja finansowa i czy będa premie na święta. Jak w Zarządzie byli Hans i Helmut - to ci co tak uciekali z fabryki w nocy w towarzystwie ciężarówek wypchanych Eurami to zawsze byli sute premie na świeta.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA