Piątek, 19 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Łatwiej przejechać autostradą A6 przez węzeł Szczecin-Kijewo na majówkę

Data publikacji: 29 kwietnia 2022 r. 17:14
Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2022 r. 17:42
Łatwiej przejechać autostradą A6 przez węzeł Szczecin-Kijewo na majówkę
Fot. GDDKiA  

Na przebudowywanym węźle Szczecin-Kijewo została wprowadzona zmiana organizacji ruchu, w ramach której ruch z jednej jezdni autostrady A6 został przełożony na dwie jezdnie z jednym pasem ruchu na każdej. Dzięki temu rozwiązaniu kierowcy nie będą musieli przejeżdżać na przeciwległą jezdnię, co powinno usprawnić przejazd.

- Zawężenie autostrady A6 z dwóch pasów na jednego na każdej jezdni będzie jednak dalej powodowało zatory w kresie wzmożonego ruchu, dlatego prosimy kierowców o korzystanie z innych tras umożliwiających ominięcie węzła Kijewo, lub jazdę poza godzinami szczytu - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. 

Wprowadzona organizacja ruchu będzie obowiązywała podczas majówki. W przyszły czwartek planowany jest powrót do ruchu jedną jezdnią w obu kierunkach. Zakończenie robót na węźle planowane jest na lipiec tego roku, ale GDDKiA zapewnia, że już przed wakacjami przy przejeździe przez węzeł nie powinno być większych utrudnień.

Trasy alternatywne nad morze w województwie zachodniopomorskim

Przebudowa węzła Szczecin-Kijewo

Węzeł Szczecin-Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70. i 80.  

Przebudowa obejmuje wykonanie nowych, szerszych wiaduktów, pod którymi jest miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpiła nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice mają łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który ma zapewnić zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i większe bezpieczeństwa ruchu drogowego.

(k)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

pw
2022-04-30 16:50:09
Cały zarząd firmy który rozgrzebał budowę, spowodował opóźnienia i zbankrutował powinien za to zapłacić finansowo z własnych pieniędzy - to jedyna metoda na oszustów i niekompetentych dyrektorów i prezesów.
Stanisław
2022-04-30 10:09:39
Jak zrobiono po jednym pasie zjazdowym w Kijewie i przy zjeżdża na Gorzow to korki po 30 km będą nadal w sezonie letnim.W Kijewie na światłach trzeci pas na wprost do miasta też by skrócił korki..
do PO_niższych
2022-04-30 08:36:12
PO co nam w Stettin węzeł Szczecin-Kijewo jak mamy w Niemczech więcej i lepsze "węzły"?
Macie
2022-04-30 08:12:30
W normalnie cywilizowanym kraju ktos by siedzial juz dawno za taki syf, kto to widzial zeby tyle lat tak krótki odcinek robić, no ale, jaki rząd takie prace. Milego dnia wszystkim i zebyscie nie utkneli na tym węźle 😉
Ck
2022-04-29 20:20:39
To jest węzeł na miarę naszych możliwości i my tym węzłem pokazujemy jak buduje się drogi w carton banana republic.
Węzeł wstydu
2022-04-29 19:25:36
Po 6 latach grzebania zaczynają kończyć

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA